Gå til innhold

Barneselskap - gryterett?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• zenitra

6

• candyqueen_83

4

• Gemini

3

• Lillemus

2

Mest aktive i denne tråden

Hjelp, mine barn høres ut til å være utenom det vanlige...Mine elsker gryteretter, og "bolognese" der alt er i en "røre" går ned på høykant. Jeg serverer kun brød til (og mine elser hvitløksbrød...) Og min lille på 2 år, har spist blåmyggost fra hun var 1 1/2 år....

Men ok, kanskje det får bli pølser alikevel, det er iallefall "safe" kost :o)

Hehe.. Det er fint at du har sånne barn. Håper jeg også får barn som spiser det meste.

Jeg var også sånn når jeg var liten,og er det fortsatt. Spiste blåmuggost,pultost,gammalost,krabbe,reker,sild, egentlig alt mulig.

Gjest Kitty Cat 82

Synes det høres helt flott ut jeg!

På ett av mine barneselskaper lånte pappa inn kinesisk servise fra en kinarestaurant og så serverte vi kinesisk gryterett med ris til. En stor suksess! Pluss at vi hadde det veldig gøy med å prøve å spise med pinner. Men jeg hadde nok begynt på barneskolen... Litt eldre enn to år...

Tror kanskje du vil finne at endel toåringer synes gryterett er ekkelt.

Hehe.. Det er fint at du har sånne barn. Håper jeg også får barn som spiser det meste.

Jeg var også sånn når jeg var liten,og er det fortsatt. Spiste blåmuggost,pultost,gammalost,krabbe,reker,sild, egentlig alt mulig.

Ja, det er kjempeherlig! Røykemakrell til 2 åringen, det er kjempegodt!! ;o)

Gjest innmat god som noen

Enig... Det forslaget ble rett og slett for sært. Skal man ha håp om at flertallet av ungene liker en gryterett bør den inneholde ting man forventer at de fleste ungene kjenner fra før.

Hvem i all verden SPISER egentlig INNMAT???

De fleste barn jeg kjenner, spiser leverpostei......

ellers har jeg hørt om noen som liker spekepølser også...

Annonse

Hjelp, mine barn høres ut til å være utenom det vanlige...Mine elsker gryteretter, og "bolognese" der alt er i en "røre" går ned på høykant. Jeg serverer kun brød til (og mine elser hvitløksbrød...) Og min lille på 2 år, har spist blåmyggost fra hun var 1 1/2 år....

Men ok, kanskje det får bli pølser alikevel, det er iallefall "safe" kost :o)

Jeg har to barn som er diamatralt forskjellige når det gjelder mat, til tross for (i hvertfall tilsynelatende) samme "oppdragelse" i så måte fra oss foreldre.

Ene barnet er av den veldig skeptiske typen som bare liker veldig mild mat, helst ting han kjenner fra før, og ikke mat som er blandet sammen.

Han liker bedre brød, potet og pasta (helst uten saus..) enn kjøtt og fisk. Spiser imidlertid det meste av "rene" smaker, nevnte her preferansene.

Andre barnet er helt motsatt. Han spiser alt, og aller helst kjøtt.

Mine har aldri fått det i et barneselskap, og ingen av dem ville spist heller. Alle tre foretrekker mat som ikke er blandet sammen. De liker maten i sorterte biter der man klart og tydelig kan se hva som er hva.

Kan hende de ville tatt en loffskive hvis du har det ved siden av.

Hm, ja det hørtes jo også lurt ut! Jeg føler pølsene står i halsen på de små fortiden...Så jeg ville gjerne prøvd noe nytt ;o)

Jeg tror at pølsene står i halsen på DEG, mens barna forventer pølser. Etterhvert danner de seg et bilde av hva som kan forventes på bursdager. Krone i barnehagen, bursdagssang, kake - og barneselskap med pølser og godteposer.

Mine har aldri fått det i et barneselskap, og ingen av dem ville spist heller. Alle tre foretrekker mat som ikke er blandet sammen. De liker maten i sorterte biter der man klart og tydelig kan se hva som er hva.

Kan hende de ville tatt en loffskive hvis du har det ved siden av.

Sånn er mine også. Og veldig mange andre barn jeg kjenner.

Hos oss har vi hatt pølser i barneselskapene, og det er det de får servert hos andre også. Riktignok har vi nå "oppdaget" at pølser med enten pommes frites eller potetmos er langt mer populært enn de vanlige i brød eller lomper. Sist hadde vi med pommes frites til, og jeg skal si de forsynte seg. Vi hadde selskap med 11 unger, og det gikk med over 2 pakker pølser (20 pølser) og mer enn 2 poser pommes frites.

Guttungen her i huset er ikke glad i mat som er "blandet sammen", han foretrekker igrediensene hver for seg. Så gryterett er ingen stor suksess her.

Men han kom glad hjem fra en bursdag hvor det var blitt servert tomatsuppe, og det var en kjempesuksess blant gjestene.

Kanskje litt vel grisete med toåringer, men poenget er at man trenger ikke ha pølser.

Hva med å bake pizzahorn, steke en stabel pannekaker eller servere pasta?

Etter mye grubling på hva jeg skulle servere i min datters 3-årsdag endte vi opp med små-pølser og potetmos. Jeg visste at ei av jentene som skulle komme ikke likte pølser, så jeg hadde noen kjøttboller i tillegg. Men det viste seg at jenta likte småpølser :-) Alle ungene var glade og fornøyde, og åt med god apetitt.

Mine unger spiser ikke gryterett, fordi alt som er blandet sammen er skummelt.

Annonse

Jeg ville synes det var kjempeflott med gryterett i barneselskap :) Og jeg vedder på at mange av "liker ikke-barna" ville smakt om de så vennene spise det..

Og jeg vedder på at når flere "liker-ikke-barn" skyver vekk tallerkenen og takker nei, så vil flere av "alteterne" gjøre det samme, og så ender det med at to unger sitter og spiser, to forsøker å stable gaflene til et tårn, og resten leker under bordet.... Lykke til! :-)

Jeg tror at pølsene står i halsen på DEG, mens barna forventer pølser. Etterhvert danner de seg et bilde av hva som kan forventes på bursdager. Krone i barnehagen, bursdagssang, kake - og barneselskap med pølser og godteposer.

Joda, ser de fleste her inne ikke ville servert gryterett. Tar det til etteretning :o) (selv om mine ALDRI har brydd seg om maten er blandet, dette er faktisk nytt for meg!)

Vel, mine jenter er faktisk lei pølser. De vil ikke ha kalde fra pakken engang, som ellers er en sukssè. Og når det gjelder hva barn forventer seg, så tror jeg nok at de synes det er like kjekt med noe nytt og spennende, på samme måte som oss voksne. Joda, de er rutine-mennesker, men nye ting er også spennende. Så et selskap med ny vri, det tror jeg er bare positivt :o)

Jeg har ikke vært borti dette i barneselskap, men jeg støtter idéen. Hvorfor er det opplest og vedtatt at barn må spise enten pølser, hamburgere eller pizza hver gang det er noe som skal feires?

Akkurat, det tenkte jeg også, at dette kanskje var noe nytt å spennende. Ungene kan godt tåle noe utenom det daglige A4. :o)

Har et nytt forslag, hva med tapas? Selvsagt med barnevennlige varianter, men også litt forskjellig som kanskje ikke regnes som typisk barnemat.

Fx kjøttboller, grønnsaker i terninger/stenger osv., cherrytomater, pølsebiter, oliven, fetaost-terninger, gulost-terninger, skinke-biter, osv. osv. Det kan jo varieres i det uendelige, og blir oversiktlig for de som ikke liker maten blandet, og samtidig spennende og variert.

Har et nytt forslag, hva med tapas? Selvsagt med barnevennlige varianter, men også litt forskjellig som kanskje ikke regnes som typisk barnemat.

Fx kjøttboller, grønnsaker i terninger/stenger osv., cherrytomater, pølsebiter, oliven, fetaost-terninger, gulost-terninger, skinke-biter, osv. osv. Det kan jo varieres i det uendelige, og blir oversiktlig for de som ikke liker maten blandet, og samtidig spennende og variert.

Det hadde nok til og med mine to særinger spist! :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...