Gå til innhold

Barneselskap - gryterett?

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke vært borti dette i barneselskap, men jeg støtter idéen. Hvorfor er det opplest og vedtatt at barn må spise enten pølser, hamburgere eller pizza hver gang det er noe som skal feires?

Det begynte sikkert en gang for 50 år siden, og så har det blitt sånn. Barna forventer det, foreldrene forventer det. Pølser og hamburgere er lett for barna å like. Lett å tygge.

Dessuten er det veldig grei mat fordi man stort sett holder pølsa eller hamburgeren i hånda, og det er ikke mange "småting" som faller på golvet.

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• zenitra

6

• candyqueen_83

4

• Gemini

3

• Lillemus

2

Mest aktive i denne tråden

Har et nytt forslag, hva med tapas? Selvsagt med barnevennlige varianter, men også litt forskjellig som kanskje ikke regnes som typisk barnemat.

Fx kjøttboller, grønnsaker i terninger/stenger osv., cherrytomater, pølsebiter, oliven, fetaost-terninger, gulost-terninger, skinke-biter, osv. osv. Det kan jo varieres i det uendelige, og blir oversiktlig for de som ikke liker maten blandet, og samtidig spennende og variert.

Kongeforslag. Begge mine hadde digga det. :)

Har et nytt forslag, hva med tapas? Selvsagt med barnevennlige varianter, men også litt forskjellig som kanskje ikke regnes som typisk barnemat.

Fx kjøttboller, grønnsaker i terninger/stenger osv., cherrytomater, pølsebiter, oliven, fetaost-terninger, gulost-terninger, skinke-biter, osv. osv. Det kan jo varieres i det uendelige, og blir oversiktlig for de som ikke liker maten blandet, og samtidig spennende og variert.

Kjempebra:-)

Jeg må imidlertid innrømme at jeg ikke orker å legge så mye arbeid i barnebursdagsmeny. De fleste spiser noen få biter før de helst vil suse videre og leke istedet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...