keinstein Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Jeg mener tida er inne i Norge til å redebattere våpen i f m de senere tiders hendelser i Norge. Her skiller jeg mellom det pasifistiske håpet at barn blir voldelige av våpenlek og Replika (kopier) av ekte våpen som skremmer folk på gata eller på skolen og får politiet til å rykke ut. og Lysegrønne, gule, oransje små og kjempestorestore vannpistoler som ingen kan misforstå hva er. Replika av våpen kan i dag utløse sterkere frykt hos allmenheten enn før og kan bli brukt bevisst for å skape og forsterke frykt vi har fått fra hendelser. Derfor mener jeg at vi i større grad må se på hva unga løper rundt med - og tenke. En eldre ungdom med en replika eller en softgun kan risikere å bli drept. Det kan skje når et bandemedlem misforstår eller når politiet føler seg truet eller overrasket. Det dreier seg mest om misforståelser som ungdommen selv ikke har kontroll over. Paranoia? Egentlig ikke, det er et kjent fenomen fra utlandet, f eks USA. Poltiet der har gått ut utallige ganger med advarsler "Do want your teenage son dead? Buy him a playgun!" Når tenåringen tar med sin softgun på skolen, så er sjansen nå øket dramatsik for at han kan bli skutt ved en misforståelse. Han kan også bli arrestert med håndjern og må bli i glattcelle for sin barnslige og flåsete dumme spøk med en plastpistol. På tide med en opprydding hjemme? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246602-lekev%C3%A5pen-og-farlige-v%C3%A5pen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Tror ikke mange DOL-foreldre har noe særlig overskudd av replikavåpen hjemme, gitt - til det er vi for politisk korrekte. Hva med sabler, sa undersøkelsen noe om det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246602-lekev%C3%A5pen-og-farlige-v%C3%A5pen/#findComment-1932215 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.