Gå til innhold

Forkjølelse og oppkast samtidig?

Anbefalte innlegg

Gjest Vanlig det hos barn?

Er det vanlig at barna også kaster opp når de er forkjøla, eller har gutten vår nå fått omgangssyke i tilllegg til forkjølelsen..? Viss det ikke er omgangssyke, er det da heller ikke smittsomt med spyinga? Forkjølelsen har vart ett par dager, i ettermiddag har han kastet opp en gang også. Kan oppkastet også ha med ørebetennelse å gjøre, vet ikke om han har det, men mener å ha lest?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/246666-forkj%C3%B8lelse-og-oppkast-samtidig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg kjenner til ein god del barn som plar kaste opp når dei blir forkjøla, anten på grunn av feber eller fordi dei blir tette og hostar til dei spyr. Eller begge delar. Og slik får dei det som regel kvar gong. Så det verkar ikkje vere så veldig uvanleg.

Dette treng naturlegvis ikkje bety at det ikkje er eit spesielt virus/bakterie som er ute og går, dersom det ikkje har hendt før (hos det barnet) så er det jo litt annleis enn om det alltid blir slik ved forkjøling&feber.

Vi har nettopp hatt ein runde omgangssjuke og ein runde forkjøling m/høg feber her heime. Det kom veldig tett på kvarandre, hadde #2 kome nokre dagar tidlegare ville det slått ut samstundes. Slikt skjer jo det også. Ikkje så godt å vite 100% alltid, kva det er.

God betring til guten!

Gjest moren til jente på fire

Min datter på 4 år pleier å kaste opp når ho er forkjølet. Kan ikke kalle det å hoste til ho spyr heller.. for noen ganger er det nok med et host eller to før ho spyr, andre ganger hoster ho lengre... det som skjer hos min datter er at ho brekker seg av slim i halsen. Når ho hoster og det kommer slim opp i svelget brekker ho seg altså og spyr ordentlig. Mest plagsomt er det når ho ligger og begynner å hoste. Det har vært neon runder med skift av sengeklær flere ganger pr natt ved forkjølelse inntil jeg oppdaget noe som virket.å heve hodeenden på senga... Etter at jeg oppdaget det har det gått utrolig bra...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...