Gå til innhold

Tips om småhistorier, bøker osv

Anbefalte innlegg

Trenger små historier /bøker om emnene erting, musunnelse, sjalusi, tilgivelse osv for små barn. Husker mamma leste noen slike historier fra oss, tror de var hentet fra Mitt Skattkammer ??? Men de er kasnkje noe gammeldags nå, har du lest noe?? En liten historie som barnet kan kjenne seg igjen i. Eller vet du noen små bøker ellers?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/246687-tips-om-sm%C3%A5historier-b%C3%B8ker-osv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes noen små hefter som handler om "Bruno". Disse har vi kjøpt på Narvesen tror jeg. Toåringen elsker "Bruno-bøkene" og leser to av dem utenat!

"Bruno" kommer opp i situasjoner han lærer noe av (si sannheten, be om unnskyldning osv..)

Jeg tror "Anna og Pandabjørn" av Else Færden handler om noe i den gata, uten at jeg husker detaljene nå.

I bøkene om Maurtua barnehage av Cecilia Torudd og

Siv Widerberg er det også mange "konfliktløsning i hverdagen"-temaer. De er på nynorsk, men lette å lese på bokmål om du skal lese dem høyt.

Biblioteket har sikkert mange andre som jeg ikke kommer på i farten.

Annonse

MEN HVA HETER BOKA???

Kom det ikke frem da du trykket på linken? Sorry ;) den heter hvetfall "Følelser" og er skrevet av Aliki. Den beskriver alle følelsene vi har med bilder av tegnede barn som gjør koslige ting sammen, som krangler, som er sjalu osv...

Jeg leste som barn noen bøker som inneholdt forskjellige historier om barn og deres dilemma i forhold til samvittighet og moral, etikk osv. Bøkene heter Lysglimt, og jeg mener at det i hvertfall finnes fire forskjellige av dem.

Jeg har lest historiene mange ganger opp i gjennom oppveksten, så de passer til de fleste aldersklasser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...