Gå til innhold

Hvor får jeg tak i DryNites?

Gjest mamma til en som trenger det

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hvor gammelt er barnet ditt da, kan jo være at andre bleiemerker vil passe?

Barnet er 4 år. Har brukt Libero Up&Go den største størrelsen på henne til nå, og hun kan fortsatt bruke den, men hun syns det er så leit å bruke "bleier". Tenkte vi skulle prøve DryNites. Var nettopp innom Ica Maxi, de hadde ikke. Var deretter på Apotek 1 - og de hadde. Så nå får vi prøve.

Takk for innspill!

Apotek 1 fører Huggies DryNites.

Man kan også få refundert betaling fra trygdeetaten om man har ett stort problem.

Hvor gammelt må barnet være før man kan få refundert utgiftene? Jenta er 4 år.

Fant forresten på Apotek 1, så takk for tipset!

Heisan. Vet at de selges på Meny og Coop OBS her hos oss i hvert fall. Prisen vet jeg desvere ikke, da vi aldri har kjøpt disse. Bruker andre bleier på gutten vår.

Meny har jeg ikke vært på, men Coop Obs tror jeg ikke har her hos oss. Har lett der før et par ganger, uten å finne.

Skal sjekke Meny neste gang jeg er innom der! Takk for innspill!

De fleste matbutikker har ikke. Ser ut i fra svarene i tråden som det stort sett bare er Meny og Ultra som fører det, pluss apotekene.

Barnet er 4 år. Har brukt Libero Up&Go den største størrelsen på henne til nå, og hun kan fortsatt bruke den, men hun syns det er så leit å bruke "bleier". Tenkte vi skulle prøve DryNites. Var nettopp innom Ica Maxi, de hadde ikke. Var deretter på Apotek 1 - og de hadde. Så nå får vi prøve.

Takk for innspill!

Ok, slik å forstå. Da får du "selge" de inn hos henne som nattbukser da :o) Utrolig egentlig at ungene går på sånt, de må da kjenne at det er bleie de får på seg selv om den ser litt annerledes ut?

Annonse

Ok, slik å forstå. Da får du "selge" de inn hos henne som nattbukser da :o) Utrolig egentlig at ungene går på sånt, de må da kjenne at det er bleie de får på seg selv om den ser litt annerledes ut?

Ja, hun vet det nok, men... Jeg tror det er noe med at bleier ikke er så "fine" og hun er jo absolutt i rosa-pynte-seg-prinsesse-alderen.

Ja, hun vet det nok, men... Jeg tror det er noe med at bleier ikke er så "fine" og hun er jo absolutt i rosa-pynte-seg-prinsesse-alderen.

Hehe, så disse DryNites bleiene er rosa de da altså? Får håpe de passer henne da. Ellers så er jo også de nye Potty Training's bleiene til Libero for jenter også rosa etter hva jeg har forstått.

De fleste matbutikker har ikke. Ser ut i fra svarene i tråden som det stort sett bare er Meny og Ultra som fører det, pluss apotekene.

Ok.. Mener å ha sett det i en bleiehylle i en eller annen butikk.. men husker ikke hvilken for har ikke sett etter det. Her går det bare i Libro ennå. :) Håper du finner ut av det da.

Hehe, så disse DryNites bleiene er rosa de da altså? Får håpe de passer henne da. Ellers så er jo også de nye Potty Training's bleiene til Libero for jenter også rosa etter hva jeg har forstått.

Ser du ikke reklamen som blinker over her hele tiden? :-) Joda, her er det rosa til jenter og blått til gutter, og bleiene ser ut som truser.

Libero Potty Training tror jeg er mindre(?), og dessuten er jo de beregnet bare til "små uhell", ikke til full blæretømming om natta. :-)

For barn gjelder følgende retningslinjer:

Hos barn med nattenurese dekkes utgiftene fra barnet fyller åtte år. Det er et vilkår at forskrivningen er instituert av spesialist i vedkommende disiplin og at behandlingen med "signalmatte" og/eller relevant medikament ikke har ført frem.

Hos barn med daginkontinens for urin og/eller avføring dekkes utgiftene fra barnet fyller fem år, men fra barnet fyller ett år dersom det har varig lammelse av urinblæren og/eller endetarmen (spinale misdannelser/skader). Det er et vilkår at forskrivningen er instituert av spesialist i pediatri, barnekirurgi, nevrologi, urologi og/eller gastrokirurgi, og at adekvat undersøkelse og behandlingsforsøk ikke har ført frem.

Barn på 4 år regnes ikke som sengevætere og du får ingen støtte til bleier ennå. Det er vel først ved 6-7 årsalder såvidt jeg har skjønt. Det er jo ikke unormalt at en 4-åring bruker bleier om natten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...