Gjest overvektig mamma Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Vet du - jeg er enig både med deg og slank adoptivmamma. Overvekt medfører - ofte - (ikke alltid) økt helserisiko. Røyking ER helseskadelig og burde vært forbudt etter min mening i alle hjem! Men jeg tror neppe Bufetat vil være så firkantet at de avslår en søknad bare pga overvekt? Tror du? Jeg tror vel at de heller utarbeider et nytt helseskjema som legen må fylle inn, ergo vil legen få ganske stor...skal vi si...påvirkningskraft på hvorvidt man blir godkjent. Vel, jeg vet jo ikke, men jeg innbilder meg at noe sånt kan skje. Dette er forøvrig et spennende tema. Det berører mange og det finnes ingen fasit. Kan godt forstå at noen blir provosert ja. Jeg tror og håper du har rett i måten vurdering av vekt i forb. med adopsjon vil bli gjort på. Det er da forresten egentlig ikke noe nytt - vi ble veid og målt da vi var i prosessen for noen år siden. Alle sider ved helsetilstand bør naturligvis vurderes, også vekt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246760-se-her-dere/page/4/#findComment-1934231 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest abrahamsen Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 ??? Det er røyking osgå, uten at det er noe tema, så vidt jeg vet. Det har du rett i. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246760-se-her-dere/page/4/#findComment-1934298 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wibecke Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Jeg må innrømme at jeg ikke helt forstår at dette er nytt? Vi startet vår adoptionsproess i 2000 og da var det felt for høyde og vekt på vårt helseskjema. Det er faktisk en av grunnene til at vi fikk avslag i første omgang. Men etter anke så kom vi gjennom likevel. Jeg er ganske mye overvektig, men det stanser meg ikke i dagliglivet, og det klarte vi å få frem til slutt. Er man fullt arbeidende og i ellers normal aktivitet, skal ikke dette være noen hindring for å få barn, hverken på den ene eller den andre måten. Det er klart at en av og til skulle ønske en var i litt bedre form for å følge ogg 3-4 åringen, men det går bra. Da er det forskjell fra land til land. Jeg har ikke møtt dette problemet. Vi søkte om adopsjon første gang i 2000. Og fra Colombia. Neste gang vi søkte var i 2002 da så vi det heller ikke. Og extrem fedme er farlig, ikke normal overvekt, som veldig mange har i Norge nå! Ser på meg selv som relativt slank, men jeg har nok noen kilo for mye jeg også!!! Men ikke nok til å bli nektet adopsjon! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246760-se-her-dere/page/4/#findComment-1934681 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trompet Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Nei men dersom de har et helseskadelig kosthold - og den største prosenten av overvektige har det - så overfører de disse uvanene til barna. Nei ærlig talt.. det er noe som heter gener...har du hørt om det? Man har da ikke helse skadelig kosthold for det? Å jeg tror ikke noe på at den største prosenten lever med et helse skadelig kosthold, tvert imot. de fleste sliter med vekta å spiser bare sundt . selv om de lever med en jojo vekt.Å barna får derfor et riktig kosthold , man vil jo ikke at barna skal lide samme jojo liv. Selv om det ligger i genene så forplanter frykten for at barna skal bli for tykke. men noen dårlige foreldre er de da sletts ikke, Amerikanske tilstander har vi dessuten veldig lite av her på fjellet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246760-se-her-dere/page/4/#findComment-1937321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trompet Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Jeg er mer forundret over at det er så mange her som ikke ser ut til å forstå at det med sterk overvekt bør spille inn. Jeg snakker ikke da om noe overvekt, men mye overvekt. Det jeg ville være bekymret for, er hva slags kostholdsvaner de har, og sjansen for å lære dette videre til barnet. Videre risko for helseplager og tidlig død. I tillegg selvsagt, til det å kunne ha energi til å følge opp barnet i lek og fritid. Merkelig at folk ikke skjønner at dette bør spille inn i en vurdering av egnethet som foreldre (slik en rekke andre faktorer også spiller inn). Har de sluttet med lege attest? Legen avgjør jo helsetilstanden til den enkelte søker.... legen vet jo om den som er overvektig er god form eller ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246760-se-her-dere/page/4/#findComment-1937326 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora til Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Fordommer??? Hvorfor er det ikke politisk korrekt å si at noen faktisk er for overvektige i dette landet? Og at det da faktisk er ting de ikke kan gjøre? Er det bedre å lure seg selv med skylapper og tro at man er litt rund hvis man er overvektig? Det er faktisk stor helserisiko knyttet til overvekt! Jeg ser du sier du er slank adoptiv mamma.. hva gjør det med deg at dine medsøstre er fyldige adoptiv mammaer? Føler du deg overpå å er et mye bedre menneske å oppdrager for det?Har du som er slank en garanti for å ikke få sykdommer som du dør av , mer enn de fyldige gjør?Jeg tror nok at det å være slank .. er fint . men bare om man er slank av natur å ikke av slanking , , de som er slanke å opptatt av å holde vekten , gør jo barna til slanke offer, De teller kalorierå passer på hva som barna spiser, å sier til dem at det må du ikke spise for da blir du like fyldig som den dama der eller det barnet der. Selvfølgelig er det jo ikke slik i alle situasjoner , men jeg mener at det motsatte er like helsefarlig som det å være overvektig ..(ikke ekstremt overvektig)Men de fyldige blir selvfølgelig utsatt for mer Mobbing enn de som er slanke 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246760-se-her-dere/page/4/#findComment-1937366 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 42-44str. Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Men hvis du vet så mye om kosthold, hvorfor tar du ikke av da? Alle som tidligere har vært overvektige og blir slanke innrømmer jo at det blir enklere å delta i barnas aktiviteter? Og du vil jo også minske sannsynligheten for å få andre livsstilssykdommer? Vil du ikke unngå at dine barn skal få en syk mor? Og det er flere eksempler bl.a. her på DOL over adoptivforeldre som skriver at de er overvektige og tenk - de har faktisk også fått et overvektig barn! selv om de vet mye om kosthold så tar de ikke av, Jeg vil med dett si . mens jeg er litt sint..at man tar ikke av når kostholdet er så bra som det kan være , så sundt å så gjennomtenkt. Man er jo den størrelsen man er , Store mennesker med et veldig sundt kosthold , med mye frisk luft å mye trim , holder jo vekta si akurat som de andre som gjør det samme.. De som synes de er perfekte i kroppen bør ikke tro at det er bare deres størrelse som er sund å riktig.Hvordan kan du forklare at damer i øst auropa er runde Sælig når de kommer i førti åra?, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246760-se-her-dere/page/4/#findComment-1938106 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.