Gå til innhold

Frekk bursdagsinnbydelse?

Anbefalte innlegg

Min datter er bedt i bursdag og i innbydelsen står det at kanskje vi som kommer kan spleise på gave fordi det ofte blir mye leker. Leser innbydelsen slik at små billige bursdagsleker ønskes ikke men derimot noe dyrere hvis vi spleiser. Synes det var litt frekt- det blir lagt noen føringer om at vi ikke skal kjøpe leker- hva synes dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/246801-frekk-bursdagsinnbydelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• annegunn

7

• Katt-ja

6

• birdie

5

• tzatziki1365380058

4

Jeg ville heller ladri ha skrevet noe slik, og mener som deg at det er frekt.

Mange små gaver er jo det små jubilanter gjerne vil ha.....De tenker ikke på pris eller kvalitet.

Og forbausende mange er svært flinke til å kjøpe gaver! Min datter har opp gjennom årene fått mye fint og det koster ikke mer enn det som er blitt avtalt.

Annonse

Minner meg om slike som legger ved ønskeliste til bryllupsinvitasjon. Det synes jeg også er frekt. I begge tilfeller er det greit å nevne hva man ønsker/ikke ønsker seg om man blir spurt, men frekt å legge føringer i tilknytning til invitasjonen.

Minner meg om slike som legger ved ønskeliste til bryllupsinvitasjon. Det synes jeg også er frekt. I begge tilfeller er det greit å nevne hva man ønsker/ikke ønsker seg om man blir spurt, men frekt å legge føringer i tilknytning til invitasjonen.

Jeg synes det er veldig kjekt å få ønskelister av folk jeg ;-) Har ikke fundert på om det er frekt eller ikke.

Jeg ville heller ikke likt å få en sånn innbydelse, selv om jeg nok ikke direkte tenker på det som frekt.

Men jeg vil gjerne få velge selv. Spleiselag forutsetter at alle bidrar likt, og det vil alltid være ulikt hva folk syns er OK å bruke. Noen vil bruke 50, anre 200.

Jeg ville fnyst litt, og så gått ut og kjøpt en billig leke bare på trass....

Litt frekt fordi det fører med seg så mye ekstra bry men skjønner også litt poenget. Å ha liggende bare slikt husafyll er jo både bortkastet og lite miljøvennlig. Tror jeg hadde gitt penger jeg.

Det er vel ikke så mye ekstra bry? Hvis foreldrene kjenner hverandre,- det gjør de jo ofte hvis det er i småskolen?

Jeg synes det er mye mer bry å prøve på å finne på noe som bursdagsbarnet liker/trenger og som koster såpass lite som det er vanlig å gi...

Ja, dette synes jeg er helt uhørt!

Tenkte straks på min kusine som giftet seg og i innbydelsen ba om å få penger istedenfor gave slik at de kunne dra på bryllupsreise. Skikkelig uhøflig, synes jeg. Ikke har hun takket for gaven en gang (og siden de allerede var et veletablert par med tre barn, er det nærliggende å tenke seg at giftermålet ble arrangert nettopp for turens skyld - men nå har jeg havnet laaaaaangt borte fra selve temaet.)

Ja, dette synes jeg er helt uhørt!

Tenkte straks på min kusine som giftet seg og i innbydelsen ba om å få penger istedenfor gave slik at de kunne dra på bryllupsreise. Skikkelig uhøflig, synes jeg. Ikke har hun takket for gaven en gang (og siden de allerede var et veletablert par med tre barn, er det nærliggende å tenke seg at giftermålet ble arrangert nettopp for turens skyld - men nå har jeg havnet laaaaaangt borte fra selve temaet.)

Siden de var et veletablert par, hadde de sikkert alt det de ønsket å ha av ting, tror du ikke?

Hadde det vært greiere om de hadde fått de vanlige 5 strykejernene som de etterpå måtte ha byttet?

Det virker her (som jeg også har lagt merke til i RL også) at det viktigste med en gave er at den er enkel å kjøpe/hyggelig å gi for giveren,- også gir man f* i om den var hyggelig å få for mottageren....

Annonse

Skjønner reaksjonen din, ville nok aldri funnet på å skrive noe sånn i en inbydelse. Men når det er sagt så fikk min datter "sammenlagte" gaver til sin bursdag, populært både for mor og jubilanten.

Alle foreldre blir vel småsprø av tullegaver fra Nille men det er nå det barna ofte vil ha iallefall fra venninner osv

Noe annet med besteforeldre og tanter- de kjøper "ordentlige" ting! Men la nå småjentene og gutta få glede seg over dilldallet de får i bursdag!

Jeg hadde nok også stusset over en slik oppfordring.

Det er nå likevel bare en oppfordring, så får dere selv vurdere om dere vil ha bryet med å følge den.

Jeg tror kanskje jeg hadde gitt penger i en konvolutt.

Hadde neppe satt i gang noen organisering for å samle inn penger og kjøpe gave. Hvis noen andre hadde påtatt seg en slik organisering, hadde jeg kanskje blitt med hvis jeg ble spurt.

Det er vel ikke så mye ekstra bry? Hvis foreldrene kjenner hverandre,- det gjør de jo ofte hvis det er i småskolen?

Jeg synes det er mye mer bry å prøve på å finne på noe som bursdagsbarnet liker/trenger og som koster såpass lite som det er vanlig å gi...

Penger ja... Det blir ihvertfall unga veldig glade for, og de kan heller kjøpe seg noe de har veldig lyst på.

Mine to eldste har feiret bursdager nå i aug. og september, og begge fikk masse penger, sparte de, og gutten kjøpte seg nettopp den nye DS lite for pengene! Frøkna leter fortsatt etter noe hun virkelig vil ha.

Tror det har blitt litt mer vanlig å gi penger nå, og både jeg og mine bursdags barn synes det er kjempefint!

Hei.

Ja, det er frekt. Min gutt har nå fått 2 innbydelser til klassebursdag der det står at de ønsker seg penger. Jeg reagerte såpass at jeg tok det opp på foreldremøte, jeg da, og jeg hadde (heldigvis) mange som var enige med meg.

H*n første fikk penger pga dårlig tid, mens h*n andre fikk gave.

Så jeg er helt enig med deg.

Mange hilserer i fra

Gjest grønn tulipan

Penger ja... Det blir ihvertfall unga veldig glade for, og de kan heller kjøpe seg noe de har veldig lyst på.

Mine to eldste har feiret bursdager nå i aug. og september, og begge fikk masse penger, sparte de, og gutten kjøpte seg nettopp den nye DS lite for pengene! Frøkna leter fortsatt etter noe hun virkelig vil ha.

Tror det har blitt litt mer vanlig å gi penger nå, og både jeg og mine bursdags barn synes det er kjempefint!

Når de blir litt eldre så kan det nok være morro å få penger. Men jeg tror min 6-åring hadde blitt skuffa om hun bare hadde fått penger av klassevenner.

Det er jo mye og finne på som ikke er dill.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...