Gå til innhold

Frekk bursdagsinnbydelse?

Anbefalte innlegg

Hei.

Ja, det er frekt. Min gutt har nå fått 2 innbydelser til klassebursdag der det står at de ønsker seg penger. Jeg reagerte såpass at jeg tok det opp på foreldremøte, jeg da, og jeg hadde (heldigvis) mange som var enige med meg.

H*n første fikk penger pga dårlig tid, mens h*n andre fikk gave.

Så jeg er helt enig med deg.

Mange hilserer i fra

Hvorfor synes du det var frekt??

Å gi penger er jo det enkleste og minst krevende for giveren, fremfor å måtte ut å kjøpe en presang.

Dermed oppfordrer ikke invitasjonen til noen ekstra innsats fra den som skal gi.

Noe jeg ville vært enig i var litt frekt.

Når barn kommer i en viss alder, er det stor stas å få penger de kan disponere selv.

Så jeg synes det var helt greit å opplyse om at gjestene kunne velge en lettvint løsning - å gi penger.

Fortsetter under...

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• annegunn

7

• Katt-ja

6

• birdie

5

• tzatziki1365380058

4

Men det vil jo bli litt av en jobb å koordinere planlegging og innkjøping av gave sammen med de andre foreldrene.. som kanskje ikke kjenner hevrandre heller. Blir sliten bare av tanken, jeg.

".. som kanskje ikke kjenner hevrandre heller. "

Det står det jo ingenting om i innlegget,- hvis det hadde vært mitt barn, hadde jeg kjent de aller fleste foreldrene rimelig godt.

".. som kanskje ikke kjenner hevrandre heller. "

Det står det jo ingenting om i innlegget,- hvis det hadde vært mitt barn, hadde jeg kjent de aller fleste foreldrene rimelig godt.

Jeg ser hvertfall for meg at det blir litt av en jobb å få koordinert dette likevel.

-Hva skal gaven koste, hvem skal kjøpe, skal vi overføre penger på konto eller gi cash neste gang vi sees - opps der glemte visst en pengene i dag, kan hun betale tilbake neste uke... osv.

Jeg har visst dårlig erfaring med spleiselag.. :-)

Dinosaurutstillingen er knallbra, med modeller som beveger seg og ser (nesten) helt levende ut. Blant annet ligger det en liten dinobaby og sover ved utgangen, og det rykker i labbene... Resten av museet vet jeg ingenting om.

Men rett rundt hjørnet ligger Science Museum - det en knallbra for store og små barn. I kjelleren er det en stor avdelign med masse å ta og pelle på, pluss noe de kaller for 'the garden', med megalego, vannelv og mye å teste ut. Der har vi vært _mye_...

Så bra! Vi har en dag i London, og har tenkt å bruke hele dagen på disse to utstillingene som du nevner + publunch, dobbeldekkerbuss (finnes fortsatt?) og t-bane tur. Håper det er passe ambisiøst med 2 barn + baby.

Vet du om de har vogner til utlån på museene? Til 5mnd baby?

tzatziki1365380058

Jeg har visst misforstått innlegget ditt litt, for vi er jo egentlig ganske enige!

Leste nok litt for fort...

Synes også at folk bør få ønske seg hva de vil, og synes heller ikke at bryllupslister er frekke.

Men det kommer jo litt an på hvordan de er satt opp, og hva de inneholder.

Det bør legges frem som et forslag, og ikke som et KRAV til hva man bør kjøpe. Dessuten bør den inneholde artikler av flere prisklasser så ingen føler seg presset til å måtte kjøpe noe dyrt og flott for at brudeparet skal bli fornøyd..

Derimot synes jeg det er litt frekt å komme med krav og gave ønsker uoppfordret i en barnebursdag. Ihvertfall siden dette medfører ekstra innsats og organisering fra de som skal skaffe gaven.

Da hadde det vært bedre å skrive at h*n gjerne ønsket seg penger fordi h*n sparte til en større ting.

Da ville det ihvertfall bli foreldrenes jobb å skaffe denne presangen.

Jeg tror egentlig vi er HELT enige ;)

God helg!

Så bra! Vi har en dag i London, og har tenkt å bruke hele dagen på disse to utstillingene som du nevner + publunch, dobbeldekkerbuss (finnes fortsatt?) og t-bane tur. Håper det er passe ambisiøst med 2 barn + baby.

Det var noen som sa til meg at dobbeldekkerene skulle ut - men hvem det var husker jeg ikke og om det stemmer aner jeg ikke.

Museene har nok ikke vogner, nei. Og t-banen er ikke vognvennlig - det er mye trapper og rulletrapper. Vi hadde paraplytrille med nedfellbar rygg og babybjørn da vi var i London med baby for mange år siden, og brukte bæreselen på t-banen mens den andre tok vogna. Funka greit det, men vi hadde ikke to andre i tillegg... Regner med å gjøre det på samme måte når vi tar med oss Lillevill i november, Hun er da fem mnd :-)

Ellers høres opplegget bra ut, det, eneste er at jeg ikke vet om så mange puber i området. Vi har spist på en ved South Kensington, men hva den het husker jeg ikke. Men dere finner sikkert en :-)

Og så bør du innom Next ( http://www.next.co.uk ) og titte på barne- og spedbarnstøy - kjeden finnes i omtrent hver eneste engelske by.

Annonse

Det var noen som sa til meg at dobbeldekkerene skulle ut - men hvem det var husker jeg ikke og om det stemmer aner jeg ikke.

Museene har nok ikke vogner, nei. Og t-banen er ikke vognvennlig - det er mye trapper og rulletrapper. Vi hadde paraplytrille med nedfellbar rygg og babybjørn da vi var i London med baby for mange år siden, og brukte bæreselen på t-banen mens den andre tok vogna. Funka greit det, men vi hadde ikke to andre i tillegg... Regner med å gjøre det på samme måte når vi tar med oss Lillevill i november, Hun er da fem mnd :-)

Ellers høres opplegget bra ut, det, eneste er at jeg ikke vet om så mange puber i området. Vi har spist på en ved South Kensington, men hva den het husker jeg ikke. Men dere finner sikkert en :-)

Og så bør du innom Next ( http://www.next.co.uk ) og titte på barne- og spedbarnstøy - kjeden finnes i omtrent hver eneste engelske by.

Vi kommer ikke til å ha vogn med oss, bare babybjørn. Håper det ikke blir altfor tungt å bære, vi får bytte på, evt. parkere en forelder med baby, mens den andre ser på dinosaurer. Håper 4-åringen holder ut også.

Gjest uenig med deg

Jeg synes det er utolig smart, og kommer til å skrive noe i den dur når poden skal ha hele klassen til bursdag. Det er ikke morsomt å få 15 bionical /en legovariant for gutter/ fordi det akkurat går opp med ca kr 100. Da er det faktisk bedre å enten få penger, eller at to eller flere spleiser. For ungenes del er jeg av den oppfatning at de ikke klarer å absorbere så mange gaver på en gang.

bare husk at det ikke er alle puber som slipper inn barn,selv på dagtid.det har vi og flere vi kjenner opplevd i london, men det kommer sikkert an på stedet.

Ville ikke reagert, jeg.

Med tre unger (hos oss) flyter huset over i småleker, så det ville jo vært OK om gjestene spleiset. Men jeg ville nok ikke tatt det med i en innbydelse selv - men ville ikke syntes at det var dumt om noen andre gjorde det. Det er et forslag, og du gjør selvsagt som du vil.

Alternativ til leke, er ting som er forbruksvare: Tegnebøker, fargestifter, såpeboblevæske, asfaltkritt, etc etc etc

Jeg tror det er sånn at den _eldste_ dobbeltdekker-modellen skal ut. For de ultrakonservative britene er det sikkert trist, vi andre klarer oss sikkert med en litt mer moderne dobbeltdekker.

Jeg tror aldri de kommer til å ta toetasjes røde busser ut av Londontrafikken, da blir det vel borgerkrig eller noe. Evt. kanskje de kan gjøre det samtidig med at de erstatter pund med euro, da er vel hele landet i sjokk og ingen vil oppdage det...

Da må man i alle fall være helt sikker på at foreldrene kjenner hverandre godt! Poden er nettopp begynt i første klasse, og jeg kjenner bare noen få av foreldrene. Hadde uansett ikke hatt særlig lyst til å koordinere pengeinnsamling, kjøp etc. i en slik sammenheng.

Annonse

Jeg tror det er sånn at den _eldste_ dobbeltdekker-modellen skal ut. For de ultrakonservative britene er det sikkert trist, vi andre klarer oss sikkert med en litt mer moderne dobbeltdekker.

Jeg tror aldri de kommer til å ta toetasjes røde busser ut av Londontrafikken, da blir det vel borgerkrig eller noe. Evt. kanskje de kan gjøre det samtidig med at de erstatter pund med euro, da er vel hele landet i sjokk og ingen vil oppdage det...

Puhhh... Puster lettet ut.

Hvor stiller det meg som brite, tro? Liberal men dog med sans for tradisjoner?

Bare Lillevill får lekt Londonbuss-sjåfør om noen år, så, som storesøsteren og mammaen har gjort i sine tidlige år...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...