Gå til innhold

Første gang hos tannlegen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest sånn er det hos oss

Tannlegen tar en kjapp kikk på tennene. Lar barnet bli kjent med stolen, utstyret, barnet får prøve å trykke på knapper o.l.

Må det gjøres noe med tennene får dere ny time.

Du får sikkert beskjed om å venne barnet med å bruke tanntråd daglig.

Tilslutt får barnet velge seg en liten ting (figurer, klistremerker, ringer o.l.).

En tannpleier kikker inn i munnen, pirker litt i tennene, spør om tannpuss og godterier.

Mine har ikke hatt hull men hvis de har det tror jeg ikke de begynner å borre og greier når de er så små.

Min datter ville ikke sitte i tannlegestolen alene så jeg satt meg der med henne på fanget- det gikk kjempefint, ikke ekkelt og hun fikk velge seg en fin ting etterpå!

utrolig stolt!

Hos oss er de hos tannpleier. Barnet sitter i tannlegestolen (eller på foreldrenes fang hvis det vil) og gaper høyt. Tannpleier sier hun skal telle tennene. Bruker en sånn de pirker i tennene med og et sånn lite speil. Så teller hun tennene mens hun kikker på dem.

Så vanker det ros og premie, og besøket var over for den gangen!

Er det hull så blir barnet antageligvis henvist til tannlege.

Gjest alive&kicking

Min 3åring stakk av fra tannlegestolen han....men det var fordi det på venterommet var legoklosser.....og ikke søren om tannlegen fikk se i tennene hans. Året etter var han stikk motsatt. Da var det kjempestas at tannlegen tittet i tennene hans....

Annonse

Du har fått beskrevet hva som skjer ganske nøye her! Jeg hadde jenta på fanget mitt og vi satt i tannlegestolen begge to.

Det som _kan_ skje er at ungen nekter å gape. Det gjorde lillesøstra mi, hun måtte tilbake 3-4 ganger før hun samarbeidet.

-eller at ungen gaper som bare det. Jenta mi var så godt forberedt at hun begynte å gape med en gang vi satte oss i stolen hun! Så tannlegen måtte bare hive seg på, hun rakk ikke å stille inn lyset sitt engang :-) Hun tok en grov-kikk før hun turte å somle med sånt, og kikket litt nøyere med lys etterhvert.

Anbefaler å lese "Emma hs tannlegen" (hun har hull), eller enda bedre: "Lillesøster hos tannlegen" (bare undersøkelse)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...