Gå til innhold

6 åring glemmer klærne

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min sønn var sånn i 1. klasse. Jeg måtte se til at han hadde alt med seg, hvis ikke gikk han gjerne ut døra uten sekk og jakke.

I andre klasse gikk alt så mye bedre, men 2-3 ganger det skoleåret måtte jeg løpe etter han med sekken.

I år håper jeg han husker jakke, lue og sekk hver dag :)

Det er helt normalt...

Husker da mine var små. De hadde klær rundt omkring i hele nabolaget. Hvem husker regntøy når det ikke lenger regner?

Jeg sendte aldri mine barn avgårde uten å sjekke hva de hadde på seg av klær og at ranselen var på plass. Når jeg hentet dem var det samme leksa.

Når de er så små lar de seg lett distrahere. .....

Annonse

*LOL* Som jeg skulle skrevet det selv ;o)

Min 6-åring er så distrè, at jeg ikke kan fatte det...

Her også, det er helt vanvittig. Ting som har blitt sagt blir glemt 1 sekund etterpå; "Oj, jeg glemte visst det!"

Men søte der de nå også da...

Det er ihvertfall helt normalt å trenge minst tre jakker, fordi jakke er noe man trenger om morgenen på vei til skolen, men ikke hjem igjen :-/

Skriver under på den!

Seksåringen husker alltid å ta med jakka hjem. Niåringen derimot.... Hun er like distre som papsen ;-)

Her også, det er helt vanvittig. Ting som har blitt sagt blir glemt 1 sekund etterpå; "Oj, jeg glemte visst det!"

Men søte der de nå også da...

Leeenge siden mine var så små og jeg koser meg virkelig når jeg leser tråden her.

Barn er så utrolig festlige på sin måte, og jeg har skrevet ned endel av det mine gjorde.

Tro meg, det er morsom lesing og ungene elsker det. Kaller dem fremdeles for unger,,,,,,,

Det er ihvertfall helt normalt å trenge minst tre jakker, fordi jakke er noe man trenger om morgenen på vei til skolen, men ikke hjem igjen :-/

Kjenner veldig godt igjen mine to skolebarn i det her...

Hadde jeg ikke stått og passet på dem når de går om morgenen så hadde de sikkert gått i T-skjorta! Og gym bagen, som jo blir meget viktig i 5 kl. blir ALLTID glemt, hvis jeg ikke minner 5.klassingen på den når han går ut døra... Der har han forøvrig forbedret hukommelsen LITT... -Nå husker han å ta den med hjem igjen hver dag... I en periode i 4kl måtte han ha 2 gym bager også...

De må nok passes på litt ja...

Men det skal sies at 7 åringen min(som er jente) er flinkere til å huske sånne ting enn gutten...

Kan det ha noe med forskjellen på kjønnene og gjøre tro....? ;)

6-åringen her (7 om en uke) går ut døra HVER morgen uten unntak uten sekk - og må minnes på å ta den med... Det samme gjelder gymtøy osv...

Jakker klarer han faktisk stort sett å få med seg hjem igjen... Men jeg klarer ikke å fatte og begripe at han VET at han skal på skolen, nå går i 2.klasse, og har holdt på sånn siden første skoledag ;)

Annonse

Skriver under på den!

Seksåringen husker alltid å ta med jakka hjem. Niåringen derimot.... Hun er like distre som papsen ;-)

Niåringen min har selv brukt det som argument, hun:

'Det er ikke så lett, mamma, når man er like glemsk som pappa!'

Og pappaen er så glemsk at det er komisk til tider....

Kjenner veldig godt igjen mine to skolebarn i det her...

Hadde jeg ikke stått og passet på dem når de går om morgenen så hadde de sikkert gått i T-skjorta! Og gym bagen, som jo blir meget viktig i 5 kl. blir ALLTID glemt, hvis jeg ikke minner 5.klassingen på den når han går ut døra... Der har han forøvrig forbedret hukommelsen LITT... -Nå husker han å ta den med hjem igjen hver dag... I en periode i 4kl måtte han ha 2 gym bager også...

De må nok passes på litt ja...

Men det skal sies at 7 åringen min(som er jente) er flinkere til å huske sånne ting enn gutten...

Kan det ha noe med forskjellen på kjønnene og gjøre tro....? ;)

Jeg har jente :-|

Leeenge siden mine var så små og jeg koser meg virkelig når jeg leser tråden her.

Barn er så utrolig festlige på sin måte, og jeg har skrevet ned endel av det mine gjorde.

Tro meg, det er morsom lesing og ungene elsker det. Kaller dem fremdeles for unger,,,,,,,

Kan du ikke dele med oss noe av det rare de gjorde da? Please!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...