Gå til innhold

Da er pusen i hus!

Anbefalte innlegg

Gjest Humlepungen

Nerven kan du som regel se inne i kloa i godt lys, og med litt trening er det enkelt. Katter gjør nok skade som det er i naturen. De bør holdes inne, i hvert fall i rugesesongen. En enkelt katt gjør rent bord blant bakkerugende fugler i et stort område. De hører ikke til i norske habitater.

Hva slags fugler er bakkerugende? Og hvor lang er rugesesongen?

Skogskatt er en norsk katt. De hører hjemme i naturen like mye som fugl gjør det. Men folk må bli flinkere til å kastrere dyra sine slik at det ikke blir en slik overflod.

Er enig i at det er synd hvis en katt kverker en hel haug med fugleunger.

Pusen min går nok ute så mye han vil. Heldigvis har jeg ikke sett han renske noen reir.

Fortsetter under...

Hva slags fugler er bakkerugende? Og hvor lang er rugesesongen?

Skogskatt er en norsk katt. De hører hjemme i naturen like mye som fugl gjør det. Men folk må bli flinkere til å kastrere dyra sine slik at det ikke blir en slik overflod.

Er enig i at det er synd hvis en katt kverker en hel haug med fugleunger.

Pusen min går nok ute så mye han vil. Heldigvis har jeg ikke sett han renske noen reir.

Spør en ornitolog.

he he.

tenkte kanskje du hadde peil siden du var så opptatt av fjærkreenes velvære.

God helg

Se hva de sier om katter på New Zealand og i Australia.

Dessverre tok våre katter alt som fantes av fugl, de tok til og med trost på plenen, kjøttmeiser i flukt, skogduer på bakken, fugl på vagle og på reir om natten, kaninunger og den klassiske undulaten i buret.

ylvali1365381015

Se hva de sier om katter på New Zealand og i Australia.

Dessverre tok våre katter alt som fantes av fugl, de tok til og med trost på plenen, kjøttmeiser i flukt, skogduer på bakken, fugl på vagle og på reir om natten, kaninunger og den klassiske undulaten i buret.

min far er hobbyornitolog og elsker sin lille huskatt.

det går an... :-)

min far er hobbyornitolog og elsker sin lille huskatt.

det går an... :-)

Jeg sier bare at vi kan spørre en ornitolog hvilken skade en katt kan gjøre. At katter hater å bli våte har reddet mange nøster på f eks Østensjø, tenker jeg. kanadagjessene er også temmelig grinete på katter og er absolutt ikke å spøke med.

Annonse

Gratulerer med ny pus....Men aller dere som får dere kattunger...Vær så snill å vente till den er MINST 12 uker!!!!! De siste 4 ukene (fra 8- 12 uker) er såååå utrolig viktig for å få en sunn og lykkelig katt!!! Og forresren!! Det kan SE ut som om kattemamma støter ungene fra seg...men det er ikke fakta, hun lærer kun ungene sine om livet...IKKE la dere lure av folk som MÅ gi bort kattungene fordi mamman ikke vil ha de!!! Og for all del KASTRER!!! Ingen katt har GODT av å få kattunger!!! Det er nok hjemløse katter:-)

Lykke til med pusen. Og JA kattunger er noe med det søteste som fins:-)

Gratulerer med ny pus....Men aller dere som får dere kattunger...Vær så snill å vente till den er MINST 12 uker!!!!! De siste 4 ukene (fra 8- 12 uker) er såååå utrolig viktig for å få en sunn og lykkelig katt!!! Og forresren!! Det kan SE ut som om kattemamma støter ungene fra seg...men det er ikke fakta, hun lærer kun ungene sine om livet...IKKE la dere lure av folk som MÅ gi bort kattungene fordi mamman ikke vil ha de!!! Og for all del KASTRER!!! Ingen katt har GODT av å få kattunger!!! Det er nok hjemløse katter:-)

Lykke til med pusen. Og JA kattunger er noe med det søteste som fins:-)

Det er ikke alltid så enkelt i praksis. Hvis katteeieren vil bli kvitt kattungene, så er det ofte enten avlivning eller gi dem bort, og da ofte ved 8 ukers alder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...