Gå til innhold

Enslige foreldre - sover dere middag?

Anbefalte innlegg

Gjest gode tips mottas

Lurer på om noen av dere foreldre, som er alene med små barn, får til å hvile middag? I tilfelle ja, hvor gamle var barnet/barna da dere fikk det til? Hvordan triks gjorde dere? (sette på video feks)?

Lurer på om det i det hele tatt lar seg gjøre. Jeg er gjerne stuptrøtt etter jobben, og skulle gjerne hvilt en halvtimes tid...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/247166-enslige-foreldre-sover-dere-middag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hviler middag????

Åååå.... det demrer..... Det var noe jeg kunne gjøre i tiden før vi fikk barn....

Gjør det aldri, med mindre jeg er syk eller helt spesielt gåen. Barna er 2,5 år, 5 år og 7 år. De to eldste kan holde seg unne hvis det er nødvendig, men minstejenta klarer ikke det.

Annonse

Jenta mi på halvannet leker fint alene i en halvtime-time mens jeg ligger på sofaen og slumrer. Gjør det sjelden, for jeg pleier ikke å være alene med henne, men det hender. Kan få noen leker i ansiktet og overaskelses-nuss, men det overlever jeg. ;) (Har blitt skallet til en lørdags morgen jeg sovnet på sofaen... hadde vondt i nesa i flere dager etterpå.)

Nå er ikke jeg enslig heller, men er ofte alene med sønnen vår. Hvis jeg er stuptrøtt tar jeg med med på soafaen så dupper vi litt begge to. Det funker bare hvis han også er trøtt da.. Han er 14 mnd. Hvis jeg er syk eller dødtrøtt kan jeg sette han i lekegrinda mens jeg slumrer på sofaen en halvtimes tid.

Jeg er ingen enslig forelder, men pappa'n i huset pendler og er bortreist mandag.

Nå får jeg ikke sovet noe middagshvil, samme hvor mye jeg har lyst. Lillebror er 11 mnd og ganske så aktiv.

Men mens han var i magen og også før det, så var Barne-TV min lille gullstund. Jentene, som nå er 5,5 og 6,5 år gamle ser da på TV, mens jeg dupper på sofaen! Helt fantastisk!

Annonse

Gjest gkdopgksdapo

Ja, etter middag tar jeg meg en dupp. Klokka er gjerne rundt 17:30- 18:00 da. Snuppa på fem år ser på barnetv eller leker i stua. Det hender også hun leker på rommet sitt, men hun pusler mest rundt meg. Jeg er så trøtt på den tiden at jeg nesten svimer av, er jo oppe 06:00 hver dag.... Tidlig :-/

Jeg er overrasket over hvor mange som sover middag. Jeg sover ikke middag (unntatt dersom jeg er syk), sløver litt med avisen etter middagen kanskje men sover / dupper ikke.

MEN: er stup trøtt kl 22 hver kveld, og går tidligere enn de fleste til sengs (Etter hva jeg forstår).

Spise sunt, trene, ta vitaminer og få nok søvn. ;)

Pekefinger til side, så har jeg dessverre ingen gode triks til å underholde de små annet enn det som er nevnt - ta de med seg i senga om de er helt små, eller sette på en film om de er litt større og du kan stole på at de blir sittende (i den grad man kan stole på slikt når det gjelder barn). De få gangene jeg har hatt behov for _virkelig_ å hvile om ettermiddagen, annet enn å duppe på gulvet ved siden av en LEGO-byggende pjokk, har jeg som regel alliert meg med en nabo.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...