Gå til innhold

Hjelp oss før det går galt....

Anbefalte innlegg

Vår 14 årige datter har over lengere tid hatt en dårlig atferd. Hun bryter grenser, skulker skolen, stjeler, lyver, drikker, har sex med eldre gutter og søker i dårlige miljøer. Hun går hos BUP, men det ser ikke til å hjelpe. Kan noen fortelle meg hva vi foreldre bør gjøre? Vi har andre små- barn som også lider under denne vanskelige situasjonen. Nervene våre er tynnslitte nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/247215-hjelp-oss-f%C3%B8r-det-g%C3%A5r-galt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stemor nå

Har en stesønn på 15 som har dårlig oppførsel. Det har nå gjort seg utslag i rus.

(Det er en laaaang historie som jeg ikke går inn på nå)

Her har barnevernet blitt koblet inn. Ettersom dette har hendt nylig vet jeg ikke hva det vil innebære etter hvert, men de har i hvertfall mye kunnskap om barn med problemer.

Du kan jo ta en tlf. til dem og forhøre deg om de har noe å bidra med. Jeg har ringt dem en gang for noen år siden, og de var supre å snakke med. Du kan velge om du vil være anonym.

Gjest mamma'n hans

Vi har fått mye hjelp ved å ta kontakt med barnevernet. De kunne hjelpe oss videre til miljøterapi av flere slag, på en måte minner det litt om "Supernanny" og alle de der programmene.

Det er utrolig deilig å få noen inn i familien som ser "hele systemet" i aksjon. Og som hjelper til med små og store "teknikker" og metoder som hjelper alle sammen.

Må som vanlig i tillegg minne om at det er viktig å tenke over om barn kan ha nevrologiske problemer som f.eks. adhd. Det er naturligvis ikke alle barn som har det. Men - vi gikk i BUP hele grunnskolen før barnet ble vurdert for adhd. Og vi endelig forsto hva problemet består i.

Uansett - lykke, lykke til! Dere har en tøff periode - og jeg må bare krysse fingrene for dere alle sammen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...