Gå til innhold

Fødselgave til mor

Anbefalte innlegg

Etter hva jeg har forstått så er det blitt mer og mer vanlig at mamma'ene får en gave av far etter en fødsel som takk for innsatsen. Har du fått det, og hva fikk du egentlig?

Skal føde om noen uker og er spent på om jeg får noe, og eventuelt hva det er vanlig at man får.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/247219-f%C3%B8dselgave-til-mor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• caprice

4

• KaVa

4

• Zarine

3

• estima

3

Mest aktive i denne tråden

Da eg fikk førstemann fikk eg ein pose seigmenn og ei flaske ananasbrus. Har ikkje fått noko dei andre to gongane, og forventar ikkje noko ved neste tilfelle heller, anna enn eit inferno av rot og uvaska klær og koppar når eg kjem heim frå hospitalet.

Men ein høyrer jo om roser, diamantringar og alt det der, da.

Jeg syns ikke du skal henge deg opp i dette ......

Vet venninner som har forventet å få en gave, men så har ikke mannen visst om at dette er vanlig, og mor har blitt såååå skuffet og lei seg (det er ikke bare bare når hormonene raser i kroppen fra før)

Annonse

Ja jeg har skjønt at dette har blitt mer og mer vanlig, men jeg må si at jeg syns det er en ganske latterlig ide!

Her sitter man med verdens vakreste presang, også skal man liksom få "premie" for å ha klart det??

Jeg ga min mann klar beskjed om at han ikke behøvde å tenke på å skulle gi meg noe som helst etter at han tross alt har vært med på å gi meg et lite barn... hvis han hadde lyst til å gjøre ekstra stas på meg så kunne han vaske i huset eller gjøre noe fornuftig..

Nå venter vi nummer to, og jeg vil så absolutt ikke ha noen diamanter eller noe som påskjønnelse etterpå!!

Hvis han vil gi meg noe, så kan det heller bli en annen gang.

Når det er sagt så har jeg hørt at mammaer ofte får smykker i såkalt fødselsgave (har faktisk også hørt om de som er hos gullsmeden og plukker ut det de vil ha i forkant..).

Lykke til med fødselen, og uansett om du får noen "fødselsgave" fra mannen din eller ikke så får du verdens vakreste gave i det lille barnet ditt, og det er mer verdt enn alle smykker på jord!! :-)

Ikke bygg opp forventninger om gave, det er så dumt å bli skuffet over evt. manglende gave i et slikt øyeblikk! Har inntrykk av at de fleste blivende pappaer ikke vet at mange fødende forventer dette.

Jeg fikk ingen spesiell gave, men fikk jo blomster. Synes uansett ikke at noen materiell gave på noen måte kunne måle seg mot den hengivenhet min mann viste til de nyfødte barna.

Jeg fikk blomster begge gangene :o)

Og med førstemann fikk jeg et lass med ukeblader (jeg er en lesehest....) - men de ble ikke åpnet - jeg klarte ikke å ta øynene fra mitt lille nyfødte vidunder ;o)

Hadde ikke forventet noen gave, var strålende fornøyd med blomster og å ha fått verdens nydeligste barn!

Annonse

Ja jeg har skjønt at dette har blitt mer og mer vanlig, men jeg må si at jeg syns det er en ganske latterlig ide!

Her sitter man med verdens vakreste presang, også skal man liksom få "premie" for å ha klart det??

Jeg ga min mann klar beskjed om at han ikke behøvde å tenke på å skulle gi meg noe som helst etter at han tross alt har vært med på å gi meg et lite barn... hvis han hadde lyst til å gjøre ekstra stas på meg så kunne han vaske i huset eller gjøre noe fornuftig..

Nå venter vi nummer to, og jeg vil så absolutt ikke ha noen diamanter eller noe som påskjønnelse etterpå!!

Hvis han vil gi meg noe, så kan det heller bli en annen gang.

Når det er sagt så har jeg hørt at mammaer ofte får smykker i såkalt fødselsgave (har faktisk også hørt om de som er hos gullsmeden og plukker ut det de vil ha i forkant..).

Lykke til med fødselen, og uansett om du får noen "fødselsgave" fra mannen din eller ikke så får du verdens vakreste gave i det lille barnet ditt, og det er mer verdt enn alle smykker på jord!! :-)

Det var et fint innlegg. Føler også at det er litt uvant med gave i en sådan stund. Den kan jo uansett ikke ta oppmerksomheten fra den lille, jeg hadde sikkert glemt den igjen på sykehuset.

Da vi kom hjem fra sykehuset med førstemann, hadde min far plukket en rose til meg i hagen sin. Det satte jeg pris på, det er den eneste gangen han har gitt meg blomster.

Jeg tror ikke det hadde falt min mann inn at han skulle kjøpe noe til meg, han måtte i såfall fått grei beskjed på forhånd. Skulle det vært noe som stod i forhold til innsatsen, måtte det vært for eksempel en enebolig.

Jeg må si jeg er overraket over at såpass mange har fått gull/diamanter etc. etter fødsel, jeg.

Kan jeg spørre hvorhen i landet (sør/øst/vest/midt/nord) dere bor? Tror ikke det er vanlig her jeg bor (nord).

Stavanger her ;o)

Men tror ikke det har noe med hvor en bor ;eksen min fikk jeg ingenting av....

Hilsen

Jeg må si jeg er overraket over at såpass mange har fått gull/diamanter etc. etter fødsel, jeg.

Kan jeg spørre hvorhen i landet (sør/øst/vest/midt/nord) dere bor? Tror ikke det er vanlig her jeg bor (nord).

Jeg bor i Oslo og her er det ganske vanlig. Jeg fikk smykker av foreldrene mine også og av svigermora mi de to første gangene.

Da eg fikk førstemann fikk eg ein pose seigmenn og ei flaske ananasbrus. Har ikkje fått noko dei andre to gongane, og forventar ikkje noko ved neste tilfelle heller, anna enn eit inferno av rot og uvaska klær og koppar når eg kjem heim frå hospitalet.

Men ein høyrer jo om roser, diamantringar og alt det der, da.

Ho ho, ja noen ganger er ikke verden sånn som på film!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...