Gå til innhold

Dekning av "skillsmissebarnets" spilletimer

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt på 9 år som skal ta spilletimer, disse er ganske dyre - og jeg lurer på om det er vanlig at den av foreldrene som ikke har den daglige hovedomsorgen er med på å dekke disse. Eller skal de liksom være pakket inn i bidraget som han betaler?

Pappan har barna annenhver helg og èn dag i uka, og betaler bidrag deretter. Spilletimene koster 170,- pr gang (uke). Bør jeg betale disse selv, eller be ham om å dekke f.eks. halvparten?

Fortsetter under...

Spesielt kostbare fritidsaktiviteter er ikke dekket av bidraget.

Men du er likevel avhengig av at faren er villig til å betale ekstra. Hvis han synes spilletimer blir for dyrt, må du enten betale dem selv, eller droppe dem.

Hei...

Har selv barn som er hos far like mye som dine. De kjører slalom og brett, det syntes far er for dyr sport så han vil ikke dele. Når de har med utstyr som er betalt av meg og min mann. Ja da får vi høre at det er for dyrt. Og heiskort er bortkasta penger så det vil han ikke betale. Først når de hadde med helårskort til bakken ble han med dem. Da presterte han også og beske seg med at han hadde betalt utstyret dems fordi han betalte bidrag. Det sier mye om fars holdninger og ikke minst hva tenker barna om sin far.....

Jeg har fortalt dem at alt utstyr, ski, brett og sykler ikke er betalt av faren dems men av stefaren.

Dersom du ønsket at far skulle dele kostnaden med deg så burde du ha tatt det opp med ham først.

Her har du bare bestemt at ditt barn skal ha den aktiviteten og ferdig med det. Ingen liker å få tredd et økonomisk krav over hodet uten å kunne få være med på å ta avgjørelsen.

Du kan spørre far pent, men må faktisk bare godta et nei.

Kanskje far heller vil bruke de pengene på dyre aktiviteter når barnet er hos ham?

Dersom du ønsket at far skulle dele kostnaden med deg så burde du ha tatt det opp med ham først.

Her har du bare bestemt at ditt barn skal ha den aktiviteten og ferdig med det. Ingen liker å få tredd et økonomisk krav over hodet uten å kunne få være med på å ta avgjørelsen.

Kanskje far heller vil bruke de pengene på dyre aktiviteter når barnet er hos ham?

Henger meg på denne.

den opprinnelige m&m

Hei...

Har selv barn som er hos far like mye som dine. De kjører slalom og brett, det syntes far er for dyr sport så han vil ikke dele. Når de har med utstyr som er betalt av meg og min mann. Ja da får vi høre at det er for dyrt. Og heiskort er bortkasta penger så det vil han ikke betale. Først når de hadde med helårskort til bakken ble han med dem. Da presterte han også og beske seg med at han hadde betalt utstyret dems fordi han betalte bidrag. Det sier mye om fars holdninger og ikke minst hva tenker barna om sin far.....

Jeg har fortalt dem at alt utstyr, ski, brett og sykler ikke er betalt av faren dems men av stefaren.

Hv avar nå vitsen med å fortelle dem at det er stefaren som har betalt, og ikke faren? Hvorfor involvere ungene i en sånn konflikt?

Annonse

Henger meg også på denne.

Jeg er alenemor til 3 og alle er med på aktiviteter, alt i alt er det et temmelig HØYT kostnadsnivå. Turn, teater, håndball, RG. Men aldri i verden om jeg ville fått ham til å gå med på dekke noe av det utenom bidrag. Og det er jo sant: det er MITT VALG å la ungene delta på det.

Han ville aldri stilt I DET HELE TATT verken praktisk eller økonomisk med mindre det falt sammen med hans egne helt private interesser. Og jentene er null interessert i forball. Så da kan de bare ha det så godt for ham.

Hvorfor tror du at han har fått dette "tredd nedover hodet" og at jeg "bare har bestemt..."? I alle dager... dette diskuterte vi før han startet og var enige om at han skulle få disse spilletimene!

Grunnen til at jeg spør her er at jeg ikke vet om det er "fredig" av meg å spørre i ettertid om penger, vi glemte rett og slett å diskutere det da vi snakket om å melde ham på.

Stiller seg annerledes da eller? Men takk for hyggelig svar ;-)

Jeg skjønner at dette nå blir tolket dit hen at pappan og jeg har et vanskelig forhold og at han stritter imot hvis jeg ber ham betale. Det er helt feil! Vi har et alle tiders forhold, men jeg vil ikke utnytte ham på noen måte og lurer bare på hva som er vanlig! Han var klar over spilletime-avgjørelsen -den var han med på å ta også.

Bare som en oppklaring. Mange "sinte" svar her synes jeg... Vi er gode venner og har tenkt å fortsette med det vi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...