Gå til innhold

Mor til skolens skrekk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg får mye mer positivt inntrykk av foreldrene til "problembarn" hvis de er litt åpne på at de strever med oppførselen til ungen. Viser at de tar tak i det, forteller om tiltak de har prøvd etc. Sånne foreldre liker jeg.

Foreldre som unnskylder den sårlige oppførselen, skylder på "alle andre", dikker og diller med rampen synes jeg ikke er noe likandes.

Jeg tror det er viktig at du snakker med andre foreldre, og sier at du er klar over problemene og at dere gjør deres beste.

Si gjerne også i fra om at dersom det er problemer kan de komme å snakke med dere.

Det ville jeg satt pris på ettersom det kan være vanskelig å si til foreldrene når problemene dukker opp.

Annonse

Om du samarbeider med skolen og har et ærlig og nøkternt forhold til ditt barns mindre hyggelige sider blir du en del av løsningen og ikke en del av problemet.

Jeg tror lærere og øvrig personale river seg langt mer i håret over foreldre som er blinde for sine barns mer eller mindre uttalte "skavanker" enn et barn som er smårabiat.

Jeg synes ikke noen burde forventet at du går rudt og be om unnskylding i øst og vest, bare at du gir ditt bidrag til å bedre situasjonen. Del erfaringer og klekk ut felles strategier med skolen.

Selv lar jeg meg lettere sjokkere over foreldres respons enn av barns adferd.

Og ikke glem at både skolen og dere må ha hovedfokus på alt det positive med det flotte barnet ditt. Alt fungerer bedre om man jobber ut fra en positiv grunninnstilling til barnet.

mvh

Huffda, det er ikke noe kjekt når barna skiller seg ut i feil retning. Har dere noen handlingsplan/tiltaksplan i samarbeid med skolen på hvordan dere skal forbedre situasjon?

Hva er årsaken til at han er skolens skrekk?

Så lenge dere er åpne om problemene og ønsker et samarbeid for å forbedre situasjonen er det ikke noe annet dere trenger å fokusere på angående å bli likt, det viktigste her er at dere får igang tiltak som fungerer for gutten.

Ønsker dere masse lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...