Gå til innhold

Tips om gode vintersko mottas med takk!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Villmarkshuset finnes ikke mer.

Men jeg tror Oslo Sportslager har dem.

OK. Da er det Villmarksbutikken. Noe med vill ihvertfall ;-)

Snorkfrøken: jeg betalte 600,- pr/par i fjor. De holdt seg relativt bra, slev om de ble brukt hver dag. Nå hadde vi snø hele vinteren, så vi slapp å slite særlig mye på asfalt og bar bakke. Ungene våre foretrakk Kamik-skoene framfor andre alternativer selv på de dagene da det ikke var så kaldt.

OK. Da er det Villmarksbutikken. Noe med vill ihvertfall ;-)

Snorkfrøken: jeg betalte 600,- pr/par i fjor. De holdt seg relativt bra, slev om de ble brukt hver dag. Nå hadde vi snø hele vinteren, så vi slapp å slite særlig mye på asfalt og bar bakke. Ungene våre foretrakk Kamik-skoene framfor andre alternativer selv på de dagene da det ikke var så kaldt.

Takker for svar. Har søkt og sett litt på nettet. De så jo veldig gode ut.

Vi har vært veldig fornøyd med AKU. De er dyre, kostet ca 800,- men har holdt seg godt.

I år gikk vi for Geox til eldstemann og Friends vintersko fra Coop til minsten. De skulle visst være best i test i fjor, men vi har jo ikke prøvd dem enda.

Gjest grønn tulipan

Kamik har vært vårt beste kjøp. Ungene her fryser også lett, men i disse skoene har de holdt varmen.

Ser at det er innerstøvel på den, og det står at denne må tas ut hver dag.

Hvordan fungerer dette, er det tungvindt? Og er det lett for barna og ta på selv m/innerstøvel?

Jeg ser også etter gode vinterstøvler....

Annonse

Vi kjøpte Sorel vinterstøvler til seks- og niåringen. De var nedsatt til 100 kr på Coop Obs i forrige uke!

Disse skal tåle temperaturer på under ca 25 minusgrader. Virker kjempefine og er vanntette.

wow, det hørtes ut som litt av et bra kjøp!

Hvordan fungerer dette, er det tungvindt? Og er det lett for barna og ta på selv m/innerstøvel?

I fjor hadde eldstemann Eskimo vinterstøvel. Den er omtrent som kamik. Han syntes de var varme og lette å ta på. Men innerskoen var alltid våt på ettermiddagen og måtte tørkes over natten. De er for tette slik at fukt ikke transporteres ut. Derfor kjøper vi ikke disse igjen. Innerskoen var lett å ta ut/inn.

wow, det hørtes ut som litt av et bra kjøp!

Ja, jeg måtte skrive et innlegg her inne etter det kjøpet. Trodde jo nesten ikke det var sant at jeg hadde kommet over et slikt kupp, men det skulle visst være gode sko - om enn litt vel varme for de mest "varmblodige" ;-)

Uhps! Må innerskoen tas ut hver dag, ja!?De to eldste her har nå hatt 2 par Kamik-sko, - og de er kjempegode! Men vi har ikke tatt ut innerskoen hver dag, da... Den tas ut hvis jeg kjenner at ungen er litt fuktig, men det er veldig sjelden!

Skoene er lette å ta på og av, selv snuppa som bare var 3,5 år i fjor høst klarte det flott alene. Stramminga oppi (strikk med "lås") klarte ho også.

Det blir nok Kamik i vinter også her i huset!;-)

Jeg tar dem ikke ut hver dag, men etter behov. Det kommer an på aktivitetsnivå og utetemp.

Det danner seg en del kondens mellom innersko og yttersko, og det er vanskelig å få denne vekk uten å dele skoen. SKoene er lette å montere/demontere. Ungene mine klarer å sette dem sammen selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...