Gå til innhold

Gutter på do

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

10

• Torv

3

• birdie

2

• kaffepiken

2

Mest aktive i denne tråden

Heldiggrisen.

Ormer er forresten fredet i Norge, så ikke skrem den med rompa di.

Er vel lov å skremme så lenge man ikke kverker dem? Er jeg på steder der det er fare for orm, så passer jeg på å gi ormen beskjed om at jeg kommer så den rekker å flytte seg.

Har bare sett orm en gang eller to, så det virker bra.

Er vel lov å skremme så lenge man ikke kverker dem? Er jeg på steder der det er fare for orm, så passer jeg på å gi ormen beskjed om at jeg kommer så den rekker å flytte seg.

Har bare sett orm en gang eller to, så det virker bra.

Det er borti 2000 som blir bitt i året. Men ormen sprøyter ikke gift hver gang, bare biter, kanskje bare litt gift eller som regel ingenting. Det skal mye til før den setter full dose, da må du holde den fast. Det koster mye ressurser å lage gift med dens avanserte kjemi, så den er verdifull.

Største søleproblemet vi har hatt, har faktisk vært med gutten sittende på do. Han hadde en utrolig evne til å tisse innunder doringen så det rant nedover på utsiden av do. Helt til pappaen og han ble enige om at gikk an å dytte tissemannen litt nedover mens han tisset...

Jeg lærte at småjenter må sitte med beina sammen 'the hard way' på en en hotelldo på Jersey engang, med teppe på gulvet. Hun var ikke tre år engang, men traff ikke bare gulvet, men også buksa si, teppet og meg....

Annonse

Gjest sol etter regn

Jeg syns det er et kjempeflott tiltak!!

På skolen til sønnen min er det mange barn som holder seg hele dagen pga. de forferdelige forholdene på toalettet. Sønnen min løp en gang helt hjem fordi han fikk magesjau og ikke orket å gå på skolen!! Da er det ille...

Han sier at elever "spyler ned" dassen med vilje - tissehærverk altså. Helt utrolig. De sitter oppå dolokket og driter, KUN for å grise ned doen.. De kaster joggesko og hele doruller nedi skåla, og doen flyter over av dopapir, avføring, urin og vann... Motbydelig!

Og slik har det vært de 4 årene han har gått på denne skolen. Det er helt motbydelig, og utrolig at ikke skolen har tatt tak i det ordentlig. Tror eneste tiltaket har vært å låse doene, så elevene må få nøkkel når de skal på do... Hmm... jeg tror jeg skal skrive en mail til rektor og høre hvordan det går og hva de gjør med saken nå.

Jeg syns det er et kjempeflott tiltak!!

På skolen til sønnen min er det mange barn som holder seg hele dagen pga. de forferdelige forholdene på toalettet. Sønnen min løp en gang helt hjem fordi han fikk magesjau og ikke orket å gå på skolen!! Da er det ille...

Han sier at elever "spyler ned" dassen med vilje - tissehærverk altså. Helt utrolig. De sitter oppå dolokket og driter, KUN for å grise ned doen.. De kaster joggesko og hele doruller nedi skåla, og doen flyter over av dopapir, avføring, urin og vann... Motbydelig!

Og slik har det vært de 4 årene han har gått på denne skolen. Det er helt motbydelig, og utrolig at ikke skolen har tatt tak i det ordentlig. Tror eneste tiltaket har vært å låse doene, så elevene må få nøkkel når de skal på do... Hmm... jeg tror jeg skal skrive en mail til rektor og høre hvordan det går og hva de gjør med saken nå.

jeg har gått på skole i 10 år. sånn er det for meg og.

Annonse

Jeg har overhode ingen planer om å tvinge min kjære til å sitte og tisse. Hvorfor skal jeg det? Han klarer helt utmerket å treffe når han står. Ikke blir det søl heller (eventuelt søl tørker han i så tilfelle opp).

Og Lillebror? Jeg hadde i grunnen ingen planer om å lære han å sitte heller. Men jeg har tenkt å lære ham og tørke opp etter seg.

Så jeg klarer rett og slett ikke se problemet. Men selvfølgelig, hadde skolen innført sittende tissing for gutter, så hadde jeg forklart sønnen min at det var en regel på skolen, og at regler er til for å følges. Hadde ikke giddet å bruke kalorier på å kjempe mot det.

Er det rart det er krig i verden lurer jeg på ;o)

Nå har jeg sittet i nesten en time og diskutert saken med sjefen min....

Han har tre sønner, jeg har én og min sønn går på denne skolen det er snakk om.

Min mening er at guttene i utgangspunktet må få lov til å stå og tisse, siden det er mest lettvint og de slipper da å ha nærkontakt med offentlige toalett (det har jeg aldri likt selv). MEN dersom de ikke klarer å treffe, må det da være mye bedre for dem å sitte???!!!! Ut fra min tankegang må det være et nederlag stadig vekk å søle til doen?

Sjefen min er uenig. Han mener at en på toaletter på skolen MÅ akseptere søl på doen fordi det er naturlig at gutter i den alderen søler. Han mener at barna må være så trygge i klassesituasjonen at det blir naturlig å si i fra til læreren hvis de har sølt, slik at hun/han vasker etter dem.

Han mener at skolen skulle ha diskutert dette med FAU før de kom ut med et pålegg om at alle må sitte. Det kan jeg forsåvidt være enig i - men det HAR vært diskutert i fjor på foreldremøter, og barna (både gutter og jenter) kvier seg for å bruke doene når det er tissesøl der.

Nå har jeg sittet i nesten en time og diskutert saken med sjefen min....

Han har tre sønner, jeg har én og min sønn går på denne skolen det er snakk om.

Min mening er at guttene i utgangspunktet må få lov til å stå og tisse, siden det er mest lettvint og de slipper da å ha nærkontakt med offentlige toalett (det har jeg aldri likt selv). MEN dersom de ikke klarer å treffe, må det da være mye bedre for dem å sitte???!!!! Ut fra min tankegang må det være et nederlag stadig vekk å søle til doen?

Sjefen min er uenig. Han mener at en på toaletter på skolen MÅ akseptere søl på doen fordi det er naturlig at gutter i den alderen søler. Han mener at barna må være så trygge i klassesituasjonen at det blir naturlig å si i fra til læreren hvis de har sølt, slik at hun/han vasker etter dem.

Han mener at skolen skulle ha diskutert dette med FAU før de kom ut med et pålegg om at alle må sitte. Det kan jeg forsåvidt være enig i - men det HAR vært diskutert i fjor på foreldremøter, og barna (både gutter og jenter) kvier seg for å bruke doene når det er tissesøl der.

Mener sjefen din virklig at læreren skal vaske tiss etter ungene?? Nei herregud, det er da for drøyt :-)

Å sitte vil mest sannsynlig minimere søl, men blir det likevel litt skvetting må det ses på som normalt.

Mener sjefen din virklig at læreren skal vaske tiss etter ungene?? Nei herregud, det er da for drøyt :-)

Å sitte vil mest sannsynlig minimere søl, men blir det likevel litt skvetting må det ses på som normalt.

Ja, det mener han. Det må inngå som en naturlig del av lærerens oppgave, mener han.

Jeg prøvde å argumenter at hvis det i løpet av skoledagen er 20 barn som er inne på det toalettet som tilhører trinnet. så trengs det kanskje vask etter 5-7 av besøkene? Da blir undervisningen ganske oppstykket.....

"Og så da? Hvis ikke læreren takler dette, bør hun/han finne seg en ny jobb" - sa sjefen min....

Han mener TRYGGHET er det absolutt viktigste for barna, deriblant trygghet for å tisse som en selv ønsker OG tørre å si i fra til en voksen hvis det trengs vasking.

Jeg må innrømme at jeg synes det er et flott tiltak! Hvorfor i alle vide verden skal det liksom være akseptert at det er ok at gutter ikke alltid treffer do skåla når de står? nei vet du hva! Så lenge de ikke vaskert opp etter seg selv så får de sette seg på do de også.

Min kjære sitter og står alt etter som.Om han står eller sitter er revnende likegyldig for meg-så lenge det ikke er tiss på gulvet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...