Gå til innhold

Rikket løs feil tann?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det er en melketann. Med mindre han allerede har mistet en tann der. ;-)

Det er noen år siden han mistet tann nå.

Den tannen etter den løse har han trukket og der tror jeg tannlegen sa at det skulle komme 12 års jeksel.

Skal han felle andre tenner i denne alderen utenom 12 års jekslene da?

Det er noen år siden han mistet tann nå.

Den tannen etter den løse har han trukket og der tror jeg tannlegen sa at det skulle komme 12 års jeksel.

Skal han felle andre tenner i denne alderen utenom 12 års jekslene da?

12-årsjekslene felles ikke. Ikke 6-årsjekslene heller, eller visdomstennene. Men alle de andre.

12-årsjekslene felles ikke. Ikke 6-årsjekslene heller, eller visdomstennene. Men alle de andre.

Nå skremmer du meg.

Jeg leter febrilsk etter side på nettet som kan fortelle meg hva som er melketenner og hva som skal felles i 11 års alderen.

Han har ikke felt tenner på noen år, eneste er at han har trukket to tenner hos tannlegen for noen år siden og tannlegen sa at det skulle komme nye tenner der.

(Det er tann nr 4 forfra)

Tanna er veldig løs nå og det er vanskelig for han å la den være, derfor haster det litt å finne ut dette.

Annonse

Nå skremmer du meg.

Jeg leter febrilsk etter side på nettet som kan fortelle meg hva som er melketenner og hva som skal felles i 11 års alderen.

Han har ikke felt tenner på noen år, eneste er at han har trukket to tenner hos tannlegen for noen år siden og tannlegen sa at det skulle komme nye tenner der.

Tanna er veldig løs nå og det er vanskelig for han å la den være, derfor haster det litt å finne ut dette.

Om det er tann nummer tre (når man teller med fortanna) skal den felles.

Heldigvis.

Har sett litt på den nå og jeg ser at den er hvitere enn framtennene og det indikerer vel at det er melketann.

*sukk* lettet nå :)

Her ser du oversikt over når man normalt mister melketennene:

http://www.simcoehealth.org/images/babyteeth.gif

:-)

Nå skremmer du meg.

Skremmer? Tannen du snakker om er vel ikke en av jekslene jeg nevner? Det er fem tenner på hver side som skal felles, så med mindre tannen er felt fra før, er det en melketann.

Annonse

Man har vel i utgangspunktet 20 melketenner som skal skiftes, så hvis han ikke har mistet en der allerede så skal den vel ut tenker jeg :-)

Jeg husket ikke om han hadde mistet den før :)

Nå er saken avklart, guttungen rikker som bare det for tanna skal ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...