Gå til innhold

Svelget tanna!

Anbefalte innlegg

Men det finnes altså en mellomting.

Her i huset vet ungene fra første stund at det er morfar eller pappa som er inni julenissekostymet. Niåringen poengterer stadig at hun virkelig _vet_ at nissen bare er tull. Seksåringen vil ikke høre snakk om tull. Nissen er nissen. Hun liker å leve i "spenning". Så også med tannfeen. Hun vet godt at den ikke er ekte, men liker helst å tro at den er det. Nåde oss hvis vi sier noe annet ;-)

Toåringen gleder seg til jul, men sier stadig at hun ikke vil at morfar skal komme på besøk i nisseklær.. Nissen er litt skummel selv om det er morfar som er inni ;-)

Det er sikkert i orden :-)

Mine foreldre lurte meg, men jeg forstår jo hvorfor. Det skapte litt spenning og de voksne koste seg med det. Det avleder oppmerksomheten fra selve tannfellingen, som noen små kan oppfatte som litt skummel. Den mystiske tannfeen var mer intressant enn tanna.

At de legger tenna i vann er fordi foreldra skal slippe å gi mer enn mynter? Neida, sikkert enda en avledning som gjør det enda litt mer mystisk. Noen legger et lommetørkle under, men det er bare for at lyden av glasset dempes når det settes ned, og ingen skal våkne.

Det var dagens analyse.

Men grøt til nissen har vi sluttet med?

Vi pleier å sette ut grøt til datanissen hver fredag. Ellers tar den grusom hevn på mandag.

Bortsett fra det, er det stygt å lure godtroende og tillitsfulle barn slik :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/247524-svelget-tanna/page/2/#findComment-1938729
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er et stykke mellom å narre en 6-åring med tannfeen og narre sin 35 år gamle sønn om at bikkja hans har levd i 27 år, jf Dougs bikkje "Rocky" i Kongen av Queens! ;-)

De voksne lurte oss på en annen måte som jeg ikke ble så glad for å oppdage: vi trodde kattemora bare fikk en unge. Da hun fikk den første, ble vi lurt vekk. Da vi kom tilbake, var alt over. Dette skjedde 20-30 ganger det jeg vet.

Men jeg forstår jo hvorfor, ellers hadde vi hatt et hus stappfullt av katter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/247524-svelget-tanna/page/2/#findComment-1938737
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...