Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har en gutt som nå er 8,5 år. Skolen hans en en flerkulturell skole med 40% etniske minoriteter.

Den senere tiden har de etnisk norske vennene til sønnen min blitt veldig opphengt i hans biologiske forelde. Han får stadig spørsmål av typen; " er mammaen og pappaen din døde?" "Savner du den ordentlige mammaen og pappaen din?"

Sønnen min svarer etter beste evne men enkelte av ungene spør om igjen og om igjen. Jeg har også prøvd å forklare vennene at gutten vår ikke kjenner sine bio.foreldre og at det er mannen min og jeg som har hans ordentlige forelde.

Jeg ser at gutten vår blir litt brydd og utilpass av alle spørsmålene. Snakker med ham om bio.foreldre når han selv føler for det og vi har en åpen dialog.

Mitt spørsmål er: Hvordan få vennene hans til å innse at han ikke vet noe om sine bio.foreldre.

Det er foreldermøte i klassen i morgen og jeg lurer på om jeg skal ta det opp på generelt grunnlag og henstille til foreldrene om å prate litt om spørsmålene omkring det å ha andre foreldre enn sine biologiske.

Kommentarer eller erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/247531-n%C3%A5r-barn-sp%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg ville tatt å forklart på foreldremøte hva som plager gutten. Foreldrene til de andre i klassen forklarer da sine barn om adopsjon som for andre barn kanskje er fremment. .

Læreren vil ta opp emne på lærerværelset, å de andre lærerene vil igjen forklare i sine klasser. Det vil bli et kortvarig fokus på din gutt , men så vil det jo igjen bli slutt på alle spørsmåla etterhvert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...