kaffepiken Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Nå er beslutningen endelig tatt. Har ringt fastlegen og fått time, nå skal niåringen henvises til utredning. Han er en veldig god gutt, alltid blid og fornøyd, samarbeidsvillig og snill. Sosial og grei med de andre barna. Han er veldig aktiv og svært kreativ, men ikke spesielt motorisk urolig. Faglig flink på skolen også, intelligent og tar ting lett. Han har en tendens til å speilvende bokstaver fortsatt, men ellers leser og skriver han bra. Problemet er at han ikke greier å jobbe i timene. Han mister fokus så lett at det er helt håpløst for ham. Han glemmer hva han holder på med i løpet av ett sekund og greier ikke å hente seg inn igjen på egenhånd. Leksene kan ta timevis, ikke fordi det er vanskelig men fordi han hele tiden mister tråden. Når vi spør ham hvorfor han ikke greier å konsentrere seg, sier han "det er noe oppe i hodet mitt som gjør at jeg ikke klarer det, men jeg vet ikke hva det er." Han forteller at han får så mange tanker i hodet at han ikke klarer å tenke på det han skal. Han vil så gjerne være flink og konsentrere seg, og det er hjerteskjærende å sitte og se på at han ikke greier det. Han blir så sint på seg selv. Vi tenker i retning ADD, altså en ren oppmerksomhetssvikt uten den hyperaktive delen. Er spent på hvor lang tid dette vil ta, og om vi evt vil få noe tilbud ut over medisiner hvis det viser seg at han har ADD eller noe i den dur. Noen som syns dette høres kjent ut? Eller er vi helt på jordet her når vi ønsker å utrede ham? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247556-da-setter-vi-i-gang-litt-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg vet ikke om ADD kan arte seg slik, men mye mulig. Bare lurer på om synet er undersøkt først? Enkelte synsfeil kan gi konsentrasjonsproblemer. Matvare-intoleranse (ikke allergier, som gir raskere og mer konkret reaksjon) kan også gi ADHD-lignende vansker og konsentrasjon. Det KAN altså være at han ikke tåler enkelte matvarer. Man kan ta en test for å undersøke dette, en blodprøve som gir svar på evt. intoleranse ift nesten 100 ulike matvarer. Dessverre er slike tester dyre, 2000 kr. Jeg vurderer å ta en slik test selv, men nå har jeg gått igang med et lavkarbo kosthold der jeg ikke spiser mel, sukker, pasta, ris, poteter, mm, og mine plager er blitt redusert. Jeg foreslår ikke en slik diett-omlegging for gutten deres, men en intoleranse-test kan dere jo evt. vurdere å ta, hvis du tror det kan ha noe for seg. http://www.eubiotek.net/No/ har mer info, og linker til tilknyttede firmaer der man kan få tatt en slik test. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247556-da-setter-vi-i-gang-litt-langt/#findComment-1938330 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Jeg vet ikke om ADD kan arte seg slik, men mye mulig. Bare lurer på om synet er undersøkt først? Enkelte synsfeil kan gi konsentrasjonsproblemer. Matvare-intoleranse (ikke allergier, som gir raskere og mer konkret reaksjon) kan også gi ADHD-lignende vansker og konsentrasjon. Det KAN altså være at han ikke tåler enkelte matvarer. Man kan ta en test for å undersøke dette, en blodprøve som gir svar på evt. intoleranse ift nesten 100 ulike matvarer. Dessverre er slike tester dyre, 2000 kr. Jeg vurderer å ta en slik test selv, men nå har jeg gått igang med et lavkarbo kosthold der jeg ikke spiser mel, sukker, pasta, ris, poteter, mm, og mine plager er blitt redusert. Jeg foreslår ikke en slik diett-omlegging for gutten deres, men en intoleranse-test kan dere jo evt. vurdere å ta, hvis du tror det kan ha noe for seg. http://www.eubiotek.net/No/ har mer info, og linker til tilknyttede firmaer der man kan få tatt en slik test. Synet er testet, hørselen også. Takk for tips likevel ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247556-da-setter-vi-i-gang-litt-langt/#findComment-1938381 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Terka Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Ja, dette kjenner jeg igjen! Min sønn har diagnosen ADD. Hans hovedproblem var skolearbeid og lekser. Kom aldri i gang i timene, hadde vanskeligheter med overgang til andre aktiviteter når han først hadde startet med noe. Og ikke minst, det evige leksehelvetet. Som varte timesvis hver eneste dag. Min sønn er heller ikke hyperaktiv og ikke impulsiv. han har bare oppmerksomhetsbiten av diagnosen. I tillegg har han vært i overkant grensetestende og kranglete. Han tar nå concerta de dagene han er på skolen, og har KJEMPEBRA effekt av det. Nå kan han komme i gang, jobbe konsentrert, og blir ikke avledet av sine egne tanker eller andres bråk. Så lykke til!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247556-da-setter-vi-i-gang-litt-langt/#findComment-1938395 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Ja, dette kjenner jeg igjen! Min sønn har diagnosen ADD. Hans hovedproblem var skolearbeid og lekser. Kom aldri i gang i timene, hadde vanskeligheter med overgang til andre aktiviteter når han først hadde startet med noe. Og ikke minst, det evige leksehelvetet. Som varte timesvis hver eneste dag. Min sønn er heller ikke hyperaktiv og ikke impulsiv. han har bare oppmerksomhetsbiten av diagnosen. I tillegg har han vært i overkant grensetestende og kranglete. Han tar nå concerta de dagene han er på skolen, og har KJEMPEBRA effekt av det. Nå kan han komme i gang, jobbe konsentrert, og blir ikke avledet av sine egne tanker eller andres bråk. Så lykke til!! Dette var kjempefint å høre! Tusen takk for svar! Trenger han bare medisin de dagene han skal på skolen, sier du? Så medisinen har såpass umiddelbar effekt da? Lurer veldig på hvordan medisinering fungerer. Det er jo amfetaminliknende. Er det ikke sånn at de blir avhengige av det? Jeg har vært veldig skeptisk til dette med medisinering ser du - men jeg begynner etter hvert å bli mer åpen for at han kanskje trenger det. Vil så gjerne hjelpe ham, for dette er vondt og vanskelig for ham! Det går jo på selvtilliten løs. Han tror han ikke er noe flink - men det er han jo! Hvis du orker å svare er jeg veldig takknemlig ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247556-da-setter-vi-i-gang-litt-langt/#findComment-1938406 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Terka Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Dette var kjempefint å høre! Tusen takk for svar! Trenger han bare medisin de dagene han skal på skolen, sier du? Så medisinen har såpass umiddelbar effekt da? Lurer veldig på hvordan medisinering fungerer. Det er jo amfetaminliknende. Er det ikke sånn at de blir avhengige av det? Jeg har vært veldig skeptisk til dette med medisinering ser du - men jeg begynner etter hvert å bli mer åpen for at han kanskje trenger det. Vil så gjerne hjelpe ham, for dette er vondt og vanskelig for ham! Det går jo på selvtilliten løs. Han tror han ikke er noe flink - men det er han jo! Hvis du orker å svare er jeg veldig takknemlig ) Ja, min sønn bruker bare medisin de dagene han er på skolen. Ikke i helger og ferier. Det er ikke vanlig å bruke denne typen medisiner så situasjonsbetinget, men de fleste har mer sammensatte problemer enn det min sønn har. Medisinen virker i løpet av 1/2 time, og varer i 12 timer. Og han er IKKE avhengig av den. Det er så små konsentrasjoner av de amfetaminlignende stoffene at det ikke fører til avhengighet. For sønnen min er det nettopp medisin som har hjulpet best på hans problemer med konsentrasjon og oppmerksomhet. Alle de andre tiltakene som skolen har satt i verk har hatt heller liten effekt. Dette med selvtilliten er kjempeviktig. Gutten min gikk rundt og var overbevist om at han var dum, kanskje den dummeste eleven på skolen. Fra dag 1 med medisiner har det bare gått framover. Han er tryggere på seg selv, vet at han kan få til ting, har etter hvert skjønt at han ikke er dum osv. Håper du fikk svar på det du lurte på :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247556-da-setter-vi-i-gang-litt-langt/#findComment-1938450 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Ja, min sønn bruker bare medisin de dagene han er på skolen. Ikke i helger og ferier. Det er ikke vanlig å bruke denne typen medisiner så situasjonsbetinget, men de fleste har mer sammensatte problemer enn det min sønn har. Medisinen virker i løpet av 1/2 time, og varer i 12 timer. Og han er IKKE avhengig av den. Det er så små konsentrasjoner av de amfetaminlignende stoffene at det ikke fører til avhengighet. For sønnen min er det nettopp medisin som har hjulpet best på hans problemer med konsentrasjon og oppmerksomhet. Alle de andre tiltakene som skolen har satt i verk har hatt heller liten effekt. Dette med selvtilliten er kjempeviktig. Gutten min gikk rundt og var overbevist om at han var dum, kanskje den dummeste eleven på skolen. Fra dag 1 med medisiner har det bare gått framover. Han er tryggere på seg selv, vet at han kan få til ting, har etter hvert skjønt at han ikke er dum osv. Håper du fikk svar på det du lurte på :-) Tusen takk for svar, veldig interessant å høre din erfaring! Særlig fordi det ser ut til at guttene våre sliter med de samme tingene. Betryggende å høre at det ikke er avhengighetsskapende også. Nå ble jeg litt klokere - og litt mindre forutinntatt ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247556-da-setter-vi-i-gang-litt-langt/#findComment-1938457 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Terka Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Tusen takk for svar, veldig interessant å høre din erfaring! Særlig fordi det ser ut til at guttene våre sliter med de samme tingene. Betryggende å høre at det ikke er avhengighetsskapende også. Nå ble jeg litt klokere - og litt mindre forutinntatt ) Bare et spørsmål: Ramler gutten din ut om han driver med ting han er veldig interessert i og motivert for også? F.eks dataspill, høytlesing osv. Det ver nemlig en ting som lurte oss litt. Sønnen vår kunne holde på med ting kjempelenge dersom han var interessert. Positiv motivasjon påvirker de overføringsstoffene i hjernen som er i ubalanse hos de med ADD/ADHD. Derfor er det ofte slik at disse menneskene har evnen til å sitte konsentret over lang tid dersom de er motivert for det. Et triks for å holde på motivasjonen i forhold til f.eks lekser, kan være å begynne med en belønning. F.eks lese et par sider Donald, spise en sjokoladekjeks, spille en runde gameboy el.l. Så blir det en kort periode med lekser før det igjen kommer noe lystbetont. Osv. Ofte nytter det ikke å friste med noe hyggelig etter at leksene er gjort. Selv om barnet egentlig vil bli ferdig med de hersens leksene lever oppmerksomheten sitt eget liv, og ødelegger. Dersom det under hele lekseseansen er noen morsomme ting innimellom selve leksene, kan oppmerksomheten "lures" til å holdes fast ved det kjedelige i korte perioder. Andre tiltak som har vært nyttige er en svært konkret lekseplan uten "ukelekser", men dag for dag-lekser. Videre arbeidsøkter på skolen i liten gruppe. Og så vil jeg nevne noe som har hjulpet min sønn: musikk til arbeidet! Det kan synes sprøtt at man skal sitte og høre musikk når man har problemer med å konsentrere seg, men for mange hjelper faktisk dette! Du spurte også i hovedinnlegget om utredningstid. Jeg tror dette varierer fra kommune til kommune. For vår del tok det ca 1/2 år fra kontakten med fastlegen til diagnose. men vi hadde hatt lange runder med ppt på forhånd. Håper dere finner ut av det!:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247556-da-setter-vi-i-gang-litt-langt/#findComment-1938475 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Bare et spørsmål: Ramler gutten din ut om han driver med ting han er veldig interessert i og motivert for også? F.eks dataspill, høytlesing osv. Det ver nemlig en ting som lurte oss litt. Sønnen vår kunne holde på med ting kjempelenge dersom han var interessert. Positiv motivasjon påvirker de overføringsstoffene i hjernen som er i ubalanse hos de med ADD/ADHD. Derfor er det ofte slik at disse menneskene har evnen til å sitte konsentret over lang tid dersom de er motivert for det. Et triks for å holde på motivasjonen i forhold til f.eks lekser, kan være å begynne med en belønning. F.eks lese et par sider Donald, spise en sjokoladekjeks, spille en runde gameboy el.l. Så blir det en kort periode med lekser før det igjen kommer noe lystbetont. Osv. Ofte nytter det ikke å friste med noe hyggelig etter at leksene er gjort. Selv om barnet egentlig vil bli ferdig med de hersens leksene lever oppmerksomheten sitt eget liv, og ødelegger. Dersom det under hele lekseseansen er noen morsomme ting innimellom selve leksene, kan oppmerksomheten "lures" til å holdes fast ved det kjedelige i korte perioder. Andre tiltak som har vært nyttige er en svært konkret lekseplan uten "ukelekser", men dag for dag-lekser. Videre arbeidsøkter på skolen i liten gruppe. Og så vil jeg nevne noe som har hjulpet min sønn: musikk til arbeidet! Det kan synes sprøtt at man skal sitte og høre musikk når man har problemer med å konsentrere seg, men for mange hjelper faktisk dette! Du spurte også i hovedinnlegget om utredningstid. Jeg tror dette varierer fra kommune til kommune. For vår del tok det ca 1/2 år fra kontakten med fastlegen til diagnose. men vi hadde hatt lange runder med ppt på forhånd. Håper dere finner ut av det!:-) Det er veldig likt min sønn det du forteller, nesten litt skummelt! Han har ingen problemer med å konsentrere seg over tid når det er noe han syns er lystbetont, da detter han ikke ut. Han kan jobbe over lang tid med samme ting da. Han syns skolearbeidet går lettere hvis han får små avgrensede oppdrag av gangen, gjerne hvor han kan velge rekkefølgen selv, og belønningen er morsomme oppgaver til slutt, sånn som f.eks SuDoku. Vi bruker litt liknende knep for å gjøre leksene lystbetont, f.eks kjøkkenklokka. Vi setter den på 10 minutter, og så skal han jobbe alt han kan før den ringer. Da syns han det blir morsomt, og han greier å konsentrere seg bedre. Musikk til arbeidet skal prøves ut! Før pleide han ofte å synge oppgaveteksten for seg selv om og om igjen mens han jobbet - antagelig et knep han brukte for å klare å fokusere. Vi har ikke vært i kontakt med PPT, men han har vært observert flere ganger både i barnehage av pedagogisk fagsenter, og på skolen av spesialpedagog. Hver gang kommer man fram til at han er et grensetilfelle som kan sees an. Det har vi forsåvidt vært enig i, men nå syns vi ikke det er riktig å se an lenger. Krysser fingrene for at vi får like rask hjelp vi også ) Har sønnen din også problemer med å oppfatte beskjeder som gis i plenum? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247556-da-setter-vi-i-gang-litt-langt/#findComment-1938501 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Terka Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Det er veldig likt min sønn det du forteller, nesten litt skummelt! Han har ingen problemer med å konsentrere seg over tid når det er noe han syns er lystbetont, da detter han ikke ut. Han kan jobbe over lang tid med samme ting da. Han syns skolearbeidet går lettere hvis han får små avgrensede oppdrag av gangen, gjerne hvor han kan velge rekkefølgen selv, og belønningen er morsomme oppgaver til slutt, sånn som f.eks SuDoku. Vi bruker litt liknende knep for å gjøre leksene lystbetont, f.eks kjøkkenklokka. Vi setter den på 10 minutter, og så skal han jobbe alt han kan før den ringer. Da syns han det blir morsomt, og han greier å konsentrere seg bedre. Musikk til arbeidet skal prøves ut! Før pleide han ofte å synge oppgaveteksten for seg selv om og om igjen mens han jobbet - antagelig et knep han brukte for å klare å fokusere. Vi har ikke vært i kontakt med PPT, men han har vært observert flere ganger både i barnehage av pedagogisk fagsenter, og på skolen av spesialpedagog. Hver gang kommer man fram til at han er et grensetilfelle som kan sees an. Det har vi forsåvidt vært enig i, men nå syns vi ikke det er riktig å se an lenger. Krysser fingrene for at vi får like rask hjelp vi også ) Har sønnen din også problemer med å oppfatte beskjeder som gis i plenum? Du spør om sønnen min har problemer med å oppfatte beskjeder som gis i plenum. Å JA!! Dvs ikke nå lenger. Men før var det helt umulig for ham å oppfatte beskjeder som ble gitt til hele klassen. Vil også tipse deg om en side hvor du kan få svar på mye av det du sikkert lurer på, og hvor du finner mange i samme situasjon som deg selv. http://www.bokstavbarna.no/forum/ (hvis du registrerer deg her, får du tilgang til hele forumet, og jeg kan tipse deg om underkategorien "oppdragelse". Der står det endel ganske nye innlegg med info om forskjellige sider ved det å ha ADD/ADHD, og virkelig gode forslag til strategier som kan hjelpe på situasjonen.) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247556-da-setter-vi-i-gang-litt-langt/#findComment-1938554 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Du spør om sønnen min har problemer med å oppfatte beskjeder som gis i plenum. Å JA!! Dvs ikke nå lenger. Men før var det helt umulig for ham å oppfatte beskjeder som ble gitt til hele klassen. Vil også tipse deg om en side hvor du kan få svar på mye av det du sikkert lurer på, og hvor du finner mange i samme situasjon som deg selv. http://www.bokstavbarna.no/forum/ (hvis du registrerer deg her, får du tilgang til hele forumet, og jeg kan tipse deg om underkategorien "oppdragelse". Der står det endel ganske nye innlegg med info om forskjellige sider ved det å ha ADD/ADHD, og virkelig gode forslag til strategier som kan hjelpe på situasjonen.) Takk for tips, jeg skal sjekke det ut! Tusen takk for at du har tatt deg tid til å svare. Dette var oppmuntrende lesning, veldig hyggelig å høre at gutten din klarer seg så fint nå! Det gir meg håp og tro på at dette skal gå fint! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247556-da-setter-vi-i-gang-litt-langt/#findComment-1938569 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mummys boy Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hei Dette høres kjent ut.... min gutt er nå 12 år. vi oppdaget vel at det var et problem når han begynte på skolen, akkurat som du sier. klarte ikke konsentrere seg mer enn et min ad gangen, sa selv at det var "noe inni hodet" Viste ikke om matte boka skulle leses forfra eller bakfra... Så var det samtaler med skole og ppt og mange flere. Totalt endte det opp med at gutten skulle få Concerta. Som sykepleier satt jeg meg sterkt i mot dette. Virkestoffet er et narkotisk stoff som blandt annet står på dopinglista og er et forbudt stoff på linje med amfetamin. ( se legemiddelhånboka) Vi startet umiddelbart opp med nitid oppmuntring av sønnen ( les LØFT av psykolog Gro Johnsrud Langslet) etter seks år...ja du leste rett....seks år er gått og vi har fått gevinst...i dag er han av de beste i klassen, konsentrert og reflektert gutt... Vi har grått og vi har kasta bøker veggimellom, men gi oss var aldri aktuelt. Det har kostet, jeg har i lange perioder jobbet halv stilling og et år hadde jeg tilogmed permisjon. Sier ikke at det vi har gjort er riktig, men verd å tenke på 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247556-da-setter-vi-i-gang-litt-langt/#findComment-1938582 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Hei Dette høres kjent ut.... min gutt er nå 12 år. vi oppdaget vel at det var et problem når han begynte på skolen, akkurat som du sier. klarte ikke konsentrere seg mer enn et min ad gangen, sa selv at det var "noe inni hodet" Viste ikke om matte boka skulle leses forfra eller bakfra... Så var det samtaler med skole og ppt og mange flere. Totalt endte det opp med at gutten skulle få Concerta. Som sykepleier satt jeg meg sterkt i mot dette. Virkestoffet er et narkotisk stoff som blandt annet står på dopinglista og er et forbudt stoff på linje med amfetamin. ( se legemiddelhånboka) Vi startet umiddelbart opp med nitid oppmuntring av sønnen ( les LØFT av psykolog Gro Johnsrud Langslet) etter seks år...ja du leste rett....seks år er gått og vi har fått gevinst...i dag er han av de beste i klassen, konsentrert og reflektert gutt... Vi har grått og vi har kasta bøker veggimellom, men gi oss var aldri aktuelt. Det har kostet, jeg har i lange perioder jobbet halv stilling og et år hadde jeg tilogmed permisjon. Sier ikke at det vi har gjort er riktig, men verd å tenke på Takk for svar. Vi motiverer og står på hver dag, vi. Derfor går leksene ganske bra, tross alt. Det er først og fremst på skolen det skorter på. Der sitter det nemlig ingen ved siden av ham og penser ham inn på riktig spor igjen hver gang han sporer av. Dermed kan han fort bli sittende en hel skoletime uten å gjøre noe som helst... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247556-da-setter-vi-i-gang-litt-langt/#findComment-1938731 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mummys boy Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Takk for svar. Vi motiverer og står på hver dag, vi. Derfor går leksene ganske bra, tross alt. Det er først og fremst på skolen det skorter på. Der sitter det nemlig ingen ved siden av ham og penser ham inn på riktig spor igjen hver gang han sporer av. Dermed kan han fort bli sittende en hel skoletime uten å gjøre noe som helst... jeg var med på skolen også.... ikke gi deg, dette er barnet ditt 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247556-da-setter-vi-i-gang-litt-langt/#findComment-1938767 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 jeg var med på skolen også.... ikke gi deg, dette er barnet ditt Er nok ikke aktuelt for meg å følge med ham på skolen. Men jeg skal absolutt stå på for å hjelpe ham ) Takk for at du tok deg tid til å svare. Veldig oppmuntrende å høre at det går bra med gutten din nå ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247556-da-setter-vi-i-gang-litt-langt/#findComment-1939264 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trompet Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Konsentrasjons problemer? Veldig vanlig for alle barn i perioder. Å Særlig gutter. de trenger litt mer forutsigbarhet, å kan være veldig vansklige når det gjelder å konentrere seg.Nyskjerrig på hva andre gjør å uinteresert i hva som er temaet i klassen akurat nå. men mange får med seg noe alikevel.men ok greit å få svar på dine mistanker så du ikke behøver å lure mer . Det tar på , 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247556-da-setter-vi-i-gang-litt-langt/#findComment-1943137 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Konsentrasjons problemer? Veldig vanlig for alle barn i perioder. Å Særlig gutter. de trenger litt mer forutsigbarhet, å kan være veldig vansklige når det gjelder å konentrere seg.Nyskjerrig på hva andre gjør å uinteresert i hva som er temaet i klassen akurat nå. men mange får med seg noe alikevel.men ok greit å få svar på dine mistanker så du ikke behøver å lure mer . Det tar på , Ja, det er vanskelig å vite hva som er normale variasjoner og hva som ikke er det. Med gutten vår har vi derfor valgt å se det an lenge (kanskje for lenge?) men nå skal det bli veldig godt å få et skikkelig svar! Fastlegen var heldigvis heller ikke i tvil om at det er riktig å henvise ham. Han sier som deg, at det ikke er sikkert det kommer noe ut av dette. Jeg tenker sånn at hvis han ikke får noen diagnose så blir jeg jo veldig lettet. Hvis han får en diagnose, så kommer jeg til å være veldig glad vi valgte å utrede. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247556-da-setter-vi-i-gang-litt-langt/#findComment-1943180 Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Dette høres ut som en beskrivelse av sønnen vår! Nesten skummelt... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247556-da-setter-vi-i-gang-litt-langt/#findComment-1943379 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Dette høres ut som en beskrivelse av sønnen vår! Nesten skummelt... Har han noen diagnose? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247556-da-setter-vi-i-gang-litt-langt/#findComment-1943572 Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Har han noen diagnose? Nei, men står på venteliste på ppt. Jeg meldte han opp selv. Han går nå i 4. trinn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247556-da-setter-vi-i-gang-litt-langt/#findComment-1944063 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.