Gå til innhold

8 uker og tett i nesa

Anbefalte innlegg

Jenta mi på 8 uker har blitt så tett i nesa! Det startet natt til mandag, da våknet vi av at hun slet med å puste, hun hostet og nøs og snøret surklet. Dro på apoteket på mandag og kjøpte saltvannspray og en liten plast sprøyte så jeg kan få litt mm i nesa hennes.

De siste to nettene har hun pustet bra, har ligget med hodet høyt. Men når hun våkner om morningen blir hun tett igjen, selv om jeg både sprayer og "tyter på" med melk.

Vi har alle vært snørrete her hjemme, så det er vel ikke så rart at hun har blitt litt syk. Allmenntilstanden hennes virker veldig bra, hun sover godt, spiser, smiler osv men jeg bare lurer på hvor lenge dette skal vare? Har noen av dere andre vært gjenom dette da barna var så små?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/247565-8-uker-og-tett-i-nesa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jada, vi har vært gjennom det. Det jeg synes fungerer best er å bruke jordmorsug til å få ut det meste av snørret. Så bruke saltvann i nesa og å heve hodeenden å senga.

Jordmorsug kjøper du for ca. 30,- på apoteket. Det er helt utrolig effektivt til å få ut vanvittige mengder med snørr!!!

Gjest solutesolinne

Ja vi var igjennom det mange ganger sist vinter, første gangen var småen 6 uker.

Vi gjorde som dere, dryppet saltvann og morsmelk. Om natten sørget vi for at det var kaldt i rommet, det gjør det litt lettere å puste.

Babyen ligger høyt med overkroppen? Vi tar gjerne et håndkle under madrassen, og noen bøker under beina på senga på den ene enden.

Ellers er det ikke så stort mer å gjøre tror jeg, annet enn at kroppen må jobbe med dette selv.

Ofte synes jeg det høres verre ut enn det er for de små.

Annonse

Jada, vi har vært gjennom det. Det jeg synes fungerer best er å bruke jordmorsug til å få ut det meste av snørret. Så bruke saltvann i nesa og å heve hodeenden å senga.

Jordmorsug kjøper du for ca. 30,- på apoteket. Det er helt utrolig effektivt til å få ut vanvittige mengder med snørr!!!

Det skal jeg kjøpe, takk for tipset!

Ja vi var igjennom det mange ganger sist vinter, første gangen var småen 6 uker.

Vi gjorde som dere, dryppet saltvann og morsmelk. Om natten sørget vi for at det var kaldt i rommet, det gjør det litt lettere å puste.

Babyen ligger høyt med overkroppen? Vi tar gjerne et håndkle under madrassen, og noen bøker under beina på senga på den ene enden.

Ellers er det ikke så stort mer å gjøre tror jeg, annet enn at kroppen må jobbe med dette selv.

Ofte synes jeg det høres verre ut enn det er for de små.

Ja, jeg har ordnet det sånn at hun ligger høyt med hodet/overkroppen. Skal passe på det med temperaturen.

Får så vondt av henne når det surkler som værst, stakkars lille tulle...

Gjest solutesolinne

Ja, jeg har ordnet det sånn at hun ligger høyt med hodet/overkroppen. Skal passe på det med temperaturen.

Får så vondt av henne når det surkler som værst, stakkars lille tulle...

Ja skjønner det godt. Jenta vår her er snart ett år, og skikkelig tett i nesen for tiden. Synes det er like ille hver gang for man føler seg så hjelpeløs.

God bedring til din lille:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...