Gå til innhold

misse tenner...4 år bare..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jo, det er tidlig. De fleste begynner vel rundt 6 års alderen.

Min eldste fylte 7 år i mai, og i juni felte han første tanna, og det har ikke blitt flere... Så han er sein.

Søstera er fem år, og hun har ikke begynt å felle tenner, men nå forventer jeg det ikke før i 7-års alderen da!

Jeg selv var nesten 7 år da jeg mistet den første tanna.

Jeg mistet min første tann like før jeg ble fire år. Var ferdig med tannfellingen og regulering da jeg gikk i 5. klasse. Så gikk jeg der da.. på ungdomsskolen og smilte med min perlerad, mens de fleste andre slet med regulering. Veldig kjekt! :)

Jeg hadde regulering fra jeg var 9 til jeg var 11-12 år. Det var altfor tidlig! Fortennene beveget seg utover igjen etter reguleringen, og burde vært regulert igjen....

Gjest josefine1

Jo, det er tidlig. De fleste begynner vel rundt 6 års alderen.

Min eldste fylte 7 år i mai, og i juni felte han første tanna, og det har ikke blitt flere... Så han er sein.

Søstera er fem år, og hun har ikke begynt å felle tenner, men nå forventer jeg det ikke før i 7-års alderen da!

Jeg selv var nesten 7 år da jeg mistet den første tanna.

Neida det er ikke unormalt.

Vår eldste startet så tidlig, jeg ringte til tannlegen og fikk beskjed at dette var like normalt som alt annet :). Får babyer tidlig tenner, kan tannfellingen starte tidlig også. Vår fikk tidlig tenner.

Annonse

Gjest josefine1

Jeg hadde regulering fra jeg var 9 til jeg var 11-12 år. Det var altfor tidlig! Fortennene beveget seg utover igjen etter reguleringen, og burde vært regulert igjen....

Grunnen til det kan være at kjevespesialisten ikke satte på en streng bak tennene etter at tannreguleringen ble tatt av.

Faren til venninna mi jobber på tannlegehøyskolen i Oslo, etter at barnebarnet hans tok av reguleringen var dette det første han spurte om, nettopp fordi mange utelater denne strengen, da har tennene lett for å "falle tilbake"

Grunnen til det kan være at kjevespesialisten ikke satte på en streng bak tennene etter at tannreguleringen ble tatt av.

Faren til venninna mi jobber på tannlegehøyskolen i Oslo, etter at barnebarnet hans tok av reguleringen var dette det første han spurte om, nettopp fordi mange utelater denne strengen, da har tennene lett for å "falle tilbake"

Hvis jeg husker riktig, hadde jeg fast regulering på utsiden av tennene i to år. Da det ble tatt av, brukte jeg "plate" med streng om natta i ett år.

Jeg mistet min første tann like før jeg ble fire år. Var ferdig med tannfellingen og regulering da jeg gikk i 5. klasse. Så gikk jeg der da.. på ungdomsskolen og smilte med min perlerad, mens de fleste andre slet med regulering. Veldig kjekt! :)

Jeg var rake motsetningen av deg... Måtte trekke den siste melketannen min med makt hos tannlegen da jeg var 15 og fikk regulring da jeg var 17. Ikke særlig populært... :o(

Men så fikk jeg jo perlerad tilslutt da! ;o)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...