Gå til innhold

Å kle på 1åring uten skrik,

Anbefalte innlegg

hvordan gjør dere det? Før sang jeg Anne Knutsdatter, men det fungerer ikke lenger. Har prøvd å ha henne på fanget. Hun hyler og skriker, å gjør seg så rett hun kan for å slippe ut av taket mitt. Noen som har tips om hvordan jeg skal gjøre det? Å ha henne på stellekomode/ matte virker ikke.

P.s. hun er bare slik når mamma og pappa skifter på henne.

Fortsetter under...

Kanskje hun kan begynne å øve seg på å kle seg selv?

Tja, det kunne jeg prøve. Men det er jo det værste som skjer i løpet av hele dagen, å måtte kle på seg. :-) Buksa klarer hun sikkert nesten selv. Iallfall av, siden hun kan å ta av regnbuksa. Takk for tipset.

Jeg snakker mye til datteren min når jeg kler på henne. Hvis hun begynner å bli vrang avleder jeg henne med feks "Hvor er den andre sokken - Å deeeer er den".

Så mitt tips er å fortelle henne hva som skal skje før dere begynner, oppdater henne underveis, og la henne gjerne hjelpe til :)

Jeg ville ganske enkelt overhørt skrikinga jeg. Snakket normalt, eller kanskje til og med med ekstra lav stemme, eller sunget en trall. Blir det minst mulig styr rundt dette så skal du se at det faktisk ikke er morsomt å drive på så lenge med det:-)

Men så må jeg bare innrømme at jeg ikke er typen som orker å "dille" noe særlig heller. Og jeg oppfatter det faktisk som å dille om man skal finne på allverdens greier for å få barnet rolig under påkledning. Det er en rutine som barnet faktisk bare må takle. Ikke er det noe skummelt, ikke ubehagelig, kanskje bare i verste fall kjedelig:-)

Så mitt råd er altså å bare fortsette påkledningen og prøve å forholde deg helt rolig, ikke noe skuespill og underholdning og ikke heve stemmen noe over normalen (som man kan bli fristet til for å nå gjennom til "hyleren")

Annonse

Jeg ville ganske enkelt overhørt skrikinga jeg. Snakket normalt, eller kanskje til og med med ekstra lav stemme, eller sunget en trall. Blir det minst mulig styr rundt dette så skal du se at det faktisk ikke er morsomt å drive på så lenge med det:-)

Men så må jeg bare innrømme at jeg ikke er typen som orker å "dille" noe særlig heller. Og jeg oppfatter det faktisk som å dille om man skal finne på allverdens greier for å få barnet rolig under påkledning. Det er en rutine som barnet faktisk bare må takle. Ikke er det noe skummelt, ikke ubehagelig, kanskje bare i verste fall kjedelig:-)

Så mitt råd er altså å bare fortsette påkledningen og prøve å forholde deg helt rolig, ikke noe skuespill og underholdning og ikke heve stemmen noe over normalen (som man kan bli fristet til for å nå gjennom til "hyleren")

Har overhørt henne, og snakket rolig (og lavt) i 3 mnd nå snart.... Og det er ikke blitt bedre. Jeg er forsåvidt enig i at det ikke skal dilles og dalles altfor mye med barna og at klærne bare er noe som må på. Men hvordan gjør du det når barnet blir en skikkelig mark som åler seg vekk. Og det er hun flink til. Det er jo ei slank jente. Som bortsett fra klessituasjonen er en drøm dagen lang. Altså blid og snill (ikke rolig, langt ifra).

Har overhørt henne, og snakket rolig (og lavt) i 3 mnd nå snart.... Og det er ikke blitt bedre. Jeg er forsåvidt enig i at det ikke skal dilles og dalles altfor mye med barna og at klærne bare er noe som må på. Men hvordan gjør du det når barnet blir en skikkelig mark som åler seg vekk. Og det er hun flink til. Det er jo ei slank jente. Som bortsett fra klessituasjonen er en drøm dagen lang. Altså blid og snill (ikke rolig, langt ifra).

Jeg har ikke hatt problemer i situasjon med påkledning hos gutta mine, men jeg bare dro paralleller til lignende situasjoner jeg har opplevd med egne og andre barn. Tror på å ikke lage mye styr rundt dette, men å overse i det leeengste. Før eller siden går hun nok lei og da sitter hun ikke igjen med den opplevelsen at mye skrik og skrål fører til belønning (om man gir ekstremt med oppmerksomhet for å dempe uønsket oppførsel så vil jo barna ofte oppleve dette som en belønning).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...