Gå til innhold

Må få klage litt..

Anbefalte innlegg

Min kjære som alt for sjelden setter på klesvask har nå gjort det, og selvfølgelig har har han vasket ullklær på vanlig 60'program. Og dette gjør han hver gang han setter på 60'vask, med ettellerannet ullplagg. Ullsokkene til Tulla, som var helt nye (brukt en gang) er nå mest sansynlig for små. Dette var slike litt tynne lette sokker med antiskli som var utrolig behagelige å bruke, De klemte ingen steder. Kjenner jeg ble skikkelig sint. Problemet er jo at han alltid sender med ullklær, men jeg vil jo at han skal vaske klær, så spørs om jeg må kjøpe egen dunk til skittene ullklær....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/247653-m%C3%A5-f%C3%A5-klage-litt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har innført "to-dunk-systemet" hjemme hos oss:

* en dunk for slikt som BÅDE tåler 60 gr OG tørketrommel

*en dunk for alt det andre

Dersom husbonden setter på vask, er det KUN fra dunk nr 1. Det eneste som "kreves" da er at han foretar fargesortering, og det klarer han faktisk! *applaus* ;-)

Det som er i dunk nr 2 tas bare av meg.

Som oftest er det meg som fyller opp disse dunkene, men dersom han er i den minste tvil om et plagg, havner det i dunk nr 2...;-)

Det nytter ikke å kjefte hvis du vil at han skal fortsette å vaske klær.

Gjør systemet lett for ham:

Vi har 3 dunker - lys, mørk og ull/syntet.

Ull/syntet er mitt område, de andre tar mannen min når han får anden over seg.

Regelen hos oss er 40gr for de fleste klærne og 60gr for undertøy, håndklær og sengetøy.

Vi har også en egen dunk til kluter - har fortsatt bleiebarn. De vaskes for seg selv ved 90gr.

*humrer* Etter flere innlegg om at mannen må ha det enkelt og ikke få kloa i noe som kan ødelegges i vask må jeg få lov til å si at hos oss er det vanligvis jeg som har skylda når klær blir vasket feil ;-) Gubben vasker så fint at, både ull og hvitvask!

Annonse

hehe, min bare "hummet" litt svakt da jeg prøvde å konfrontere han;)

Jeg tror ikke vaskerommet er favorittstedet til en mann, nei..! Gubben min kaller det mitt hobbyrom, den frekkingen ;)

Han ødela endel nytt babytøy da minstesnuppa var nyfødt. Han vasket hennes lyse tøy med et plommefarvet og nytt laken. Kunne han nå ha vasket de todelte settene sammen så de fikk samme farve da, men nei.. Selv de søte tøflene hennes ble skilt i vask...

Jeg tror ikke vaskerommet er favorittstedet til en mann, nei..! Gubben min kaller det mitt hobbyrom, den frekkingen ;)

Han ødela endel nytt babytøy da minstesnuppa var nyfødt. Han vasket hennes lyse tøy med et plommefarvet og nytt laken. Kunne han nå ha vasket de todelte settene sammen så de fikk samme farve da, men nei.. Selv de søte tøflene hennes ble skilt i vask...

huff, så kjedelig! merkelig at det skal være så vanskelig, liksom... det MÅ jo være sabotasje;)

Han gjør det sikkert med vilje for å slippe å vaske klær flere ganger:)

Tror han egentlig kommer til å gjøre det. Vi har alltid hatt felles forståelse av at dette er felles arbeid. Har tenkt litt på å begynne å kun vaske mine og snuppa sine klær da :-) Så kan han ta sine. Og han sorterer ellers fint. 60' for seg og 40' for seg, og han sorterer lyst og mørkt. Tror han rett og slett ikke kjenner hva som er ull og ikke. Så det blir nok todunk system heretter...

Du må enten vaske alt selv, eller sortere enkelt: Én dunk for tøy som tåler det meste, og én for tøy som krever spesialbehandling, dvs. at du vasker det. På den måten, uten å forsøke å sortere etter faste kriterier (som bomull / ull el.l.), kan du ha f.eks. nye klær som må vaskes separat de første gangene pga. fargene, i "spesialdunken" i starten.

Det der gjør mannen min alltid, har ødelagt MTE klær! Jeg har nå sagt at han ikke trenger å vaske klær, med mindre det er noe av hans eget som haster!

Han kan heller være med og brette og legge bort klær i skapene, det er jo egentlig det som er jobben uansett, å hive klær inn i vaskemaskinen og sette den på, går jo ganske fort!

mvh

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...