Gå til innhold

Huff, nå er jeg nær ved å stange hodet i veggen

Anbefalte innlegg

Ok, for de som ikke kjenner saken:

Adopterte i 02, verdens skjønneste (selvsagt) gutt, den gang 2 mndr gammel gutt.

Sendte nye papirer til Col så fort vi kunne, men saken gikk treigt i Norge, og papirene kom ikke til Col før i nov 04.

Jan 06 hadde vi enda ikke fått distrikt, og følte frustrasjonen bygge seg opp. Så kom det en tlf vi aldri hadde trodd skulle komme: vi kunne sende over papirene til bhjemmet som J kom fra. For en glede å føle at noe skjedde, og at vi skulle få komme tilbake igjen.

Vi fikk velkomstbrev fra det flotte bhjemmet, faktisk også med beskjed om at vi med tider og stunder skulle få ei lita jente.

Juni 06 fikk vi beskjed om at Norge, som eneste samarbeidsland, trakk sakene fra de private bhjemmene pga pågående granskning: altså; ingen dom var avsagt, men granskningen pågår.

Javel, slag i magen, sorg og bearbeiding og alt det der, det gikk fort å ta avgjørelsen om ICBF igjen.

Fikk beskjed fra AF om at vi ikke trengte ny DVA, og at vi kom nogenlunde tilbake der vi var.

Så fikk vi kontrabeskjed i dag; vi måtte på ny DVA likevel.

Er det mulig å få så mange kontrabeskjeder og skjær i sjøen.

J tror snart ikke lenger på oss, at han skal bli storebror.

Sukk ....bare noen hjertesukk fra en som ikke har størst empati med folk som går ei uke over tida ....selv om det sikkert også er kjipt nok.

Mvh

Fortsetter under...

Huff og huff, jeg føler virkelig med deg! Så vanvittig mye motgang dere har møtt... :-(

Betyr dette at dere må starte på nytt i Colombia/ICBF nå, eller venter dere fortsatt på distrikt?

Medfølende klem fra mamma til 2 gull fra Colombia (ei fra FANA og ei fra ICBF/Bucaramanga)

Huff og huff, jeg føler virkelig med deg! Så vanvittig mye motgang dere har møtt... :-(

Betyr dette at dere må starte på nytt i Colombia/ICBF nå, eller venter dere fortsatt på distrikt?

Medfølende klem fra mamma til 2 gull fra Colombia (ei fra FANA og ei fra ICBF/Bucaramanga)

Tusen takk for støtteerklæringa!!! ;-))

Nei, sannelig om jeg veit. Har fått beskjed om at vi venter på distrikt. En familie vi kjenner i samme situasjon tok kontakt med AF og fikk i dag beskjed om at ICBF hadde innført noe nytt, nemlig at man må gjennom ny DVA om man kommer tilbake. Denne beskjeden har ikke vi andre som er i denne situasjonen fått. Det er jo også litt merkelig, oppi alt.

Nei, sannelig om jeg vet. Akkurat nå ser jeg liksom ikke helt lyset i tunnelen.

ellymor1365380489

Er det mulig? Jeg skjønner frustrasjonen din godt!!!! Enhver hadde stanget hodet i vegggen av dette.... Krysser fingeren for dere og andre i samme situasjon. Lykke,lykke til!!! Og må storebror snart få bli storebror!!

Hilsen

Håper virkelig det ordner seg for dere nå og at dere får en rask prosess i fortsettelsen.

Skjønner godt du snart stanger hode i veggen. Tror de aller fleste i samme situasjon ville vært like oppgitt.

Kan ikke si annet enn: Tenker på dere!

Annonse

Gjest fru undrende

Tusen takk for støtteerklæringa!!! ;-))

Nei, sannelig om jeg veit. Har fått beskjed om at vi venter på distrikt. En familie vi kjenner i samme situasjon tok kontakt med AF og fikk i dag beskjed om at ICBF hadde innført noe nytt, nemlig at man må gjennom ny DVA om man kommer tilbake. Denne beskjeden har ikke vi andre som er i denne situasjonen fått. Det er jo også litt merkelig, oppi alt.

Nei, sannelig om jeg vet. Akkurat nå ser jeg liksom ikke helt lyset i tunnelen.

Uff, dette var forferdelig. Føler virkelig med dere.

Håper at trenden snur for dere nå, det er jo lov å håpe, men sikkert ikke så lett for deg å tro på;)))

Lykke, lykke, lykke lykke til.

Skal nok følge med;)))

Klem

Uff, dette var forferdelig. Føler virkelig med dere.

Håper at trenden snur for dere nå, det er jo lov å håpe, men sikkert ikke så lett for deg å tro på;)))

Lykke, lykke, lykke lykke til.

Skal nok følge med;)))

Klem

Tusen takk;-) ;-/

Håper virkelig det ordner seg for dere nå og at dere får en rask prosess i fortsettelsen.

Skjønner godt du snart stanger hode i veggen. Tror de aller fleste i samme situasjon ville vært like oppgitt.

Kan ikke si annet enn: Tenker på dere!

Takk ;-/

Er det mulig? Jeg skjønner frustrasjonen din godt!!!! Enhver hadde stanget hodet i vegggen av dette.... Krysser fingeren for dere og andre i samme situasjon. Lykke,lykke til!!! Og må storebror snart få bli storebror!!

Hilsen

Takk;-/ Han er helt rørende klar for å bli det også. Han stormer bort til alle småbarn vi møter, klapper dem på hodet og sier at de er så søte. Store, lille Julian.

Gud så fryktelig. Var så sikker på at det var tildeling rett rundt hjørnet for dere nå!!

xxxx alt for at det skjer noe snart. Klem fra

Takk;-/ Ja, det trodde vi og..... Trodde vel nesten vi skulle vært av gårde og hjemme igjen på disse tider...så feil kan man ta.

valmue1365380326

Kjære deg!!!

Pfff Bare håper nå inderlig at dere blir spart for flere kontrabeskjeder - annet enn den kontrabeskjeden om at de nå faktisk har et barn til dere!!!

Synes hele situasjonen i Colombia er ubegripelig uforutsigbar for tiden. Vi venter snart på 17. mnd. +. Flere fikk jo distrikt i juli og har enda ikke mottatt den svært så etterlengtede beskjed om at de er blitt foreldre. Når distriktet endelig er tildelt tror vel de fleste at noe vil skje riktig så snart.

Håper dere får beskjed om distrikt SNART og at tildeling skjer RASKT etter dette!!!!!

Sender over restene mine av tålmodighetsstøv #

Klem fra

Annonse

Huff så trasig å høre at prosessen deres er så lang og uforutsigbar. Hadde dere fått tildeling av ei lita jente - da er det jo enda mer uutholdelig å måtte gå enda flere runder. Merkelig at Norge som eneste samarbeidsland har sagt stopp til tross for at det ikke er påvist at noe ulovlig har skjedd. Håper at det løser seg for dere fort og at dere kan dere kan hente lillebror/søster om ikke alt for lenge. Stor trøsteklem.

Huff og huff og huff, Juliansmamma... Jeg forstår SÅ godt at du er sliten, deppa og lei av den ventingen. Og jeg har egentlig ikke noen andre ord å trøste med enn at jeg krysser armer, fingre og bein for at dere om ikke så lenge får en hyggelig overraskelse likevel!

Stor klem fra

Huff og huff og huff, Juliansmamma... Jeg forstår SÅ godt at du er sliten, deppa og lei av den ventingen. Og jeg har egentlig ikke noen andre ord å trøste med enn at jeg krysser armer, fingre og bein for at dere om ikke så lenge får en hyggelig overraskelse likevel!

Stor klem fra

Takk for klemmen;-) Akkurat nå hadde det vært så fint å vite hvor vi står. Er det uker eller år til tildeling, liksom!?!? Nesten - men bare nesten, at jeg går til spådama som venninna mi anbefaler, he he.

Huff så trasig å høre at prosessen deres er så lang og uforutsigbar. Hadde dere fått tildeling av ei lita jente - da er det jo enda mer uutholdelig å måtte gå enda flere runder. Merkelig at Norge som eneste samarbeidsland har sagt stopp til tross for at det ikke er påvist at noe ulovlig har skjedd. Håper at det løser seg for dere fort og at dere kan dere kan hente lillebror/søster om ikke alt for lenge. Stor trøsteklem.

Takk for klemmen;-)

Føler med dere! Men den dagen når J er storebror på ordentlig og dere har godungen i fanget - så blir det glemt.

Mager trøst nå - jeg vet det.

Har lenge tenkt slik jeg med, men nå er det så mye som har blitt annerledes, at jeg skjønner ikke at denne lange ventetida bare skal gå i glemmeboka. Men det gjør den sikkert.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...