morsan Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Nei, jeg hører du sier det, men her er vi altså uenige. Selvsagt mener jeg ikke det er så absolutt grense at de kan være med den 20.august og må gå i herregarderoben den 21.august, men som hovedregel mener jeg virkelig at skoleunger ikke bør dele garderobe med motsatt kjønn.Sånn pluss-minus. Hmmmmm men på min sønns trinn er det et barn som er født en av de aller første dagene i januar, et annet barn er født i romjula. Hvis det er tilsvarende på trinnet året etter blir det jo det samme som å forskjellsbehandle barn som er født bare med noen dagers mellomrom. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247860-n%C3%A5r-synes-dere-gutter-er-store-nok-til-%C3%A5-g%C3%A5-alene-i-garderoben/page/3/#findComment-1942695 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest suzzanna Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Visst klarer guttene seg bra alene i garderoben, og ideelt sett har de jo godt av å lære seg å klare seg selv. Men - og det er et men - jeg gjør alltid avtale med min sønn om at han skal være kjapp i garderoben når han går dit alene - og at jeg møter ham så fort som mulig på den andre siden (svømmehallen). Slik ble det etter at vi opplevde en pedofil mann. Han var vennligheten selv, typen til å tilby seg å "holde et øye med gutten i garderoben" - selvsagt "bare" for å hjelpe mor. Så viste det seg at han hadde andre grunner...Denne mannen holdt til ved vårt lokale svømmebasseng/treningsstudio, like ved barneskolen, men er forsvunnet etter at politi ble trukket inn. Men - barna må jo lære seg, en eller annen gang - å klare seg selv om slike menn finnes der ute. Så vi gjør det slik at vi som sagt avtaler at han er rask i garderoben når han er der alene. For han vil ikke verken se nakne damer eller bli sett naken av damer/jenter, lenger. Og at når de er flere gutter sammen, holder de seg sammen, passer på hverandre. Så nå pleier vi ofte gjøre det slik at han kan invitere en kamerat med når vi går i svømmehallen - morsommere i hallen - og tryggere i garderoben. Og sannelig har ikke jeg fått svømt litt selv, også, mens bara leker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247860-n%C3%A5r-synes-dere-gutter-er-store-nok-til-%C3%A5-g%C3%A5-alene-i-garderoben/page/3/#findComment-1942781 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paloma Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Det hadde vært det absolutt beste. Noen steder har de dette, ved Vestkanten badeland i Bergen, feks. Problemet med å gå der er at det er veldig dyrt ifht det lokale bassenget, og en 'ekspedisjon' å komme dit.. Men skal i alle fall tenke på det neste gang vi er der. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247860-n%C3%A5r-synes-dere-gutter-er-store-nok-til-%C3%A5-g%C3%A5-alene-i-garderoben/page/3/#findComment-1942920 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paloma Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Visst klarer guttene seg bra alene i garderoben, og ideelt sett har de jo godt av å lære seg å klare seg selv. Men - og det er et men - jeg gjør alltid avtale med min sønn om at han skal være kjapp i garderoben når han går dit alene - og at jeg møter ham så fort som mulig på den andre siden (svømmehallen). Slik ble det etter at vi opplevde en pedofil mann. Han var vennligheten selv, typen til å tilby seg å "holde et øye med gutten i garderoben" - selvsagt "bare" for å hjelpe mor. Så viste det seg at han hadde andre grunner...Denne mannen holdt til ved vårt lokale svømmebasseng/treningsstudio, like ved barneskolen, men er forsvunnet etter at politi ble trukket inn. Men - barna må jo lære seg, en eller annen gang - å klare seg selv om slike menn finnes der ute. Så vi gjør det slik at vi som sagt avtaler at han er rask i garderoben når han er der alene. For han vil ikke verken se nakne damer eller bli sett naken av damer/jenter, lenger. Og at når de er flere gutter sammen, holder de seg sammen, passer på hverandre. Så nå pleier vi ofte gjøre det slik at han kan invitere en kamerat med når vi går i svømmehallen - morsommere i hallen - og tryggere i garderoben. Og sannelig har ikke jeg fått svømt litt selv, også, mens bara leker. *angst* Hadde du snakket med gutten din på forhånd om at dette kunne skje? Fortalte han det til deg, eller merket du det på annen måte? Jeg har ikke snakket så mye med ungene om dette - dvs ikke i det hele tatt om 'slemme voksne', bare litt om private områder på kroppen. Hvis jeg holder forelesning om evt. skumle menn i garderoben kommer han aldri til å sette sine ben der!! De fleste av kameratene hans er for dårlige i vannet til at jeg våger å ha de med oss, jeg kan ikke ta ansvaret for to dårlige svømmere, og en som ikke svømmer i det hele tatt. Vi har en avtale med en annen familie - men der er det også mor og sønner... som i tilleg ikke er vant til å gå der. Så da har vi en kamerat vi kan bruke - håper han har lyst til å svømme masse da!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247860-n%C3%A5r-synes-dere-gutter-er-store-nok-til-%C3%A5-g%C3%A5-alene-i-garderoben/page/3/#findComment-1942924 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svømmebiller Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Hmmmmm men på min sønns trinn er det et barn som er født en av de aller første dagene i januar, et annet barn er født i romjula. Hvis det er tilsvarende på trinnet året etter blir det jo det samme som å forskjellsbehandle barn som er født bare med noen dagers mellomrom. Her var det 7 års aldersgrense før. Det er jo greit, det blir ikke urettferdig for noen. Da blir vel utfordringen å få foreldre til å øve med de håpefulle fra de er 5-6 år, ikke vente til de er 6 år og 11 mnd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247860-n%C3%A5r-synes-dere-gutter-er-store-nok-til-%C3%A5-g%C3%A5-alene-i-garderoben/page/3/#findComment-1943047 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Hmmmmm men på min sønns trinn er det et barn som er født en av de aller første dagene i januar, et annet barn er født i romjula. Hvis det er tilsvarende på trinnet året etter blir det jo det samme som å forskjellsbehandle barn som er født bare med noen dagers mellomrom. Nå er du bare vanskelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247860-n%C3%A5r-synes-dere-gutter-er-store-nok-til-%C3%A5-g%C3%A5-alene-i-garderoben/page/3/#findComment-1943174 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pistolèro Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Nå er du bare vanskelig. hehe, det er derfor hun er her:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247860-n%C3%A5r-synes-dere-gutter-er-store-nok-til-%C3%A5-g%C3%A5-alene-i-garderoben/page/3/#findComment-1943179 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumitrollet Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Jeg mener ikke nødvendigvis at de er store nok til å klare seg alene, men ja - jeg synes at skolebarn skal slippe å møte klassekamerater av motsatt kjønn i garderoben. Nei, gud forby at to nakne 6-7-åringer skulle møtes i garderoben... *rister på hodet* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247860-n%C3%A5r-synes-dere-gutter-er-store-nok-til-%C3%A5-g%C3%A5-alene-i-garderoben/page/3/#findComment-1943243 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Nei, gud forby at to nakne 6-7-åringer skulle møtes i garderoben... *rister på hodet* Og gud forby at vi skal ta hensyn til de sju-åtte-ni-ti-og trettenåringene som faktisk _er_ sjenerte og ikke ønsker å dele dusj og garderobe en av guttene fra skolen. *rister akkurat like mye* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247860-n%C3%A5r-synes-dere-gutter-er-store-nok-til-%C3%A5-g%C3%A5-alene-i-garderoben/page/3/#findComment-1943246 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Nå er du bare vanskelig. Absolutt ikke - jeg bare viser at en grense som sier at "skolebarn" ikke kan bli med mor i garderoben er en urimelig og tilfeldig grense. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247860-n%C3%A5r-synes-dere-gutter-er-store-nok-til-%C3%A5-g%C3%A5-alene-i-garderoben/page/3/#findComment-1943392 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest suzzanna Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 *angst* Hadde du snakket med gutten din på forhånd om at dette kunne skje? Fortalte han det til deg, eller merket du det på annen måte? Jeg har ikke snakket så mye med ungene om dette - dvs ikke i det hele tatt om 'slemme voksne', bare litt om private områder på kroppen. Hvis jeg holder forelesning om evt. skumle menn i garderoben kommer han aldri til å sette sine ben der!! De fleste av kameratene hans er for dårlige i vannet til at jeg våger å ha de med oss, jeg kan ikke ta ansvaret for to dårlige svømmere, og en som ikke svømmer i det hele tatt. Vi har en avtale med en annen familie - men der er det også mor og sønner... som i tilleg ikke er vant til å gå der. Så da har vi en kamerat vi kan bruke - håper han har lyst til å svømme masse da!! Hei igjen. Jo, jeg har nok snakket med gutten min om at han bestemmer over kroppen sin og kan si nei hvis noe skjer som han ikke liker. Jeg har og også bedt ham om å passe på at det er flere voksne i herregarderoben mens han er der, så han ikke er alene med bare en, og om å komme fort til avtalt møtested, slik at jeg evt. skjønner noe er galt hvis han ikke kommer som avtalt og kan f.eks. få en voksen til å gå inn i garderoben for meg og se etter ham der. Vi opplevde denne pedofile oppe i svømmehallen, og det interessante var at man måtte være ganske voksen for å forstå hva som egentlig foregikk. Med andre ord kan det tenkes barnet ikke selv forstår at en voksen har seksuell utløsning, og det er jo også en slags "trøst", da? Det skumle er - som du kan være klar over - at en pedofil kan framstå som _meget_ hyggelig, vennlig, flink med og interessert i barn. Kan være av typen som tilbyr seg å "holde et lite øye med barnet i dusjen" siden mor ikke kan være med inn i herregarderoben. Det er derfor jeg heller sier til mitt barn at han er flink som klarer seg selv. Og at han skal være der det er flere voksne. Jeg regner med at andre menn vil ta affære om de skjønner noe er galt? Og som sagt - pedofile kan være tilstede og ha glede av barna uten at barna oppfatter annet enn at den voksne var hyggelig. Jeg velger derfor å tenke at _om_ den pedofil finnes i herregarderoben, så lenge det er andre voksne der, vil han ikke forgripe seg så mye at barnet vil ta psykisk skade eller forstå det som skjer. Den voksne kan jo ikke berøre barnet, mener jeg, dersom andre voksne er tilstede? Selv snakker jeg mye med barna om "magefølelsen" og om at de skal sette grenser når de vil det. Og håper at magefølelsen vil si fra når disse "litt for hyggelige" personene som egentlig er pedofile, dukker opp i deres nærmiljø? Og husk - det går helst godt. Det _er_ viktig at barna blir selvhjulpne f.eks. i herregarderoben. Det er ferdigheter de vokser på som gutter og som de trenger. Og som vi foreldre trenger at de tilegner seg, også, så det ikke blir så mye styr med å gå i svømmehallen. Økt selvtillit vil i sin tur gi barnet bedre evne til å nettopp få magefølelse for at noe ikke stemmer, og hjelpe dem å finne metoder til å unngå pedofile de møter på sin vei. Den pedofile vi kom ut for, peilet seg spesielt inn på gutter som tørstet etter oppmerksomhet og derfor ble lette ofre. Derfor - om vi klarer å gjøre barna våre til sunne ungdommer, vil de når de møter personer med usunne behov, faktisk ikke trives og dermed komme seg unna. Så sammenlagt tror jeg det er viktigere at guttene lærer seg å mestre det å være gutter på vei til ungdommer og menn - enn at vi engster oss for at noe skal gå galt. Tror vi det kommer til å gå greit, at de klarer seg - ja, da vil de veldig ofte nettopp gjøre akkurat det - leve opp til forventingene vi har - og klare seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247860-n%C3%A5r-synes-dere-gutter-er-store-nok-til-%C3%A5-g%C3%A5-alene-i-garderoben/page/3/#findComment-1944251 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumitrollet Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Krav om å sende så små gutter alene i herregarderoben, eller krav om at man må "alliere" seg med en mann osv, er i realiteten det samme som å nekte mange små gutter å gå i svømmehallen. - Småguttene som oppholdt seg i damegarderoben var i realiteten det samme som å nekte jenta mi (og andre som er like sjenerte som henne) å gå i svømmehallen. Mødrene i jentegarderoben har et ansvar for å ikke hausse opp dette overfor jentebarna. - Jeg gjorde mitt beste, har alltid hatt et avslappa forhold til nakenhet, men tror du ikke jentungen gikk hen og ble sjenert rundt skolestart likevel... Rart med unger, de reagerer ikke alltid slik man helst vil. "Småguttene som oppholdt seg i damegarderoben var i realiteten det samme som å nekte jenta mi (og andre som er like sjenerte som henne) å gå i svømmehallen." Om ikke jentungen din tåler å se en gutt på seks år naken, da tror jeg ikke helt noe på at dere har et avslappa forhold til nakenhet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247860-n%C3%A5r-synes-dere-gutter-er-store-nok-til-%C3%A5-g%C3%A5-alene-i-garderoben/page/3/#findComment-1945816 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumitrollet Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Men hva med alle jentene som er blitt/snart tenåringer? Når de holder på med å utvikle bryster og behåring blir noen av dem veldig sjenerte for kroppen sin. Og det er så vidt de vil bli med i en svømmehall i denne perioden. Har mye omgang med ungdom så dette kjenner jeg godt til. Hva med disse unge jentene? Må de avstå fra å gå i svømmehallen fordi mødre med gutter fra 6 års alder skal være der og har førsteprioritet? Nei, jeg synes at man får tenke litt lenger en på seg selv her. Vi er mange med forskjellige synspunkter, men bør la jenter få være i fred i en damegarderobe. Og så må bare enhver familie finne en løsning på hvordan guttene skal ordnes. Det er ikke vanskelig å få med en kamerat eller la pappaen til gutten ta seg av svømmetimen. Om man er alene om omsorgen så får man la pappaen gjøre dette i sine helger. Har også sett bestefedre som har vært i svømmehallen sammen med barnebarnet sitt. Hva med å finne på dette isammen som en koselig familieting fast et par ganger i måneden? Her er det kun viljen som bestemmer. Det er vel _litt_ forskjell på nestentenåringer og 6-7-åringer. Dessuten forbeholder jeg meg retten til å kunne gå og svømme med min sønn når det passer meg. Hvilket århundre er vi, egentlig? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247860-n%C3%A5r-synes-dere-gutter-er-store-nok-til-%C3%A5-g%C3%A5-alene-i-garderoben/page/3/#findComment-1945825 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumitrollet Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Selv om ditt barn ikke syns det er flaut er det nok av andre jenter som faktisk syns det er flaut å møte guttene fra klassen i garderoben. Uansett om ledsager tar det naturlig. Jeg for min del syns ikke gutter har noe i en damegarderobe å gjøre etter skolestart. Enten får man alliere seg med noen som kan følge dem i herregarderoben eller så får de holde seg unna til de klarer seg på egen hånd. Eventuelt så får du la være å oppholde deg i damegarderoben siden du kan komme til å møte nakne smågutter der. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247860-n%C3%A5r-synes-dere-gutter-er-store-nok-til-%C3%A5-g%C3%A5-alene-i-garderoben/page/3/#findComment-1945829 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 "Småguttene som oppholdt seg i damegarderoben var i realiteten det samme som å nekte jenta mi (og andre som er like sjenerte som henne) å gå i svømmehallen." Om ikke jentungen din tåler å se en gutt på seks år naken, da tror jeg ikke helt noe på at dere har et avslappa forhold til nakenhet. Sånne holdninger kan komme fra de rareste steder - jeg aner ikke hvor min jente har fått sine fra. Broren på ti spretter fortsatt naken rundt, mens hun er blitt småhysterisk i det siste, og hun er bare fem. Men jeg er enig med deg. Det er hennes problem. Jeg tror faktisk jeg har kommet frem til at det er riktigere å si at da får hun holde seg unna svømmehallen, enn å nekte jevnaldrende gutter å gå dit hvis de ikke kan følges av en mann. Jeg ville aldri sendt en seks år gammel gutt alene i herregarderoben. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247860-n%C3%A5r-synes-dere-gutter-er-store-nok-til-%C3%A5-g%C3%A5-alene-i-garderoben/page/3/#findComment-1945849 Del på andre sider Flere delingsvalg…
libra Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 "Småguttene som oppholdt seg i damegarderoben var i realiteten det samme som å nekte jenta mi (og andre som er like sjenerte som henne) å gå i svømmehallen." Om ikke jentungen din tåler å se en gutt på seks år naken, da tror jeg ikke helt noe på at dere har et avslappa forhold til nakenhet. Hun tålte å se guttene. Det hun ikke tålte var at de så på henne - og meg. Hun ville ikke si noe om hvorfor det var vanskelig. Jeg har en anelse om at det kan komme av at guttene kom med kommentarer i ettertid når det ikke var voksne der som kunne høre dem... Spesielt en av disse guttene er ikke helt god. Det er mulig du har unger som lar seg forme nøyaktig slik du ønsker de skal være - jenta mi har en sterk vilje og er ikke alltid slik jeg gjerne skulle ønske. Sjenansen hennes er en av tingene som har dukket opp underveis. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247860-n%C3%A5r-synes-dere-gutter-er-store-nok-til-%C3%A5-g%C3%A5-alene-i-garderoben/page/3/#findComment-1945865 Del på andre sider Flere delingsvalg…
libra Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Eventuelt så får du la være å oppholde deg i damegarderoben siden du kan komme til å møte nakne smågutter der. Jeg driter vel langt i om det er nakne smågutter i damegarderoben. For min del kan de glo til øynene triller ut av hodet på dem. Jeg syns derimot det er forferdelig synd at jenta mi som elska å gå og svømme fikk ødelagt dette pga alle guttene i garderoben. Enkelte mødre hadde sønnene med seg i damegarderoben til de var 9 år gamle. Vet ikke om de har behov for at ungene skal være små og avhengige av mødrene lengst mulig? Etter mitt syn er en damegarderobe et sted for kvinner, jenter og smågutter. Når guttene er så store at nakenhet ikke er naturlig og avslappa lenger har de ingenting der å gjøre. At de ikke kan klare seg på egenhånd er noe som bør løses på en annen måte enn å la det gå ut over jentene som ikke har andre steder å gjøre av seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247860-n%C3%A5r-synes-dere-gutter-er-store-nok-til-%C3%A5-g%C3%A5-alene-i-garderoben/page/3/#findComment-1945917 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumitrollet Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Sånne holdninger kan komme fra de rareste steder - jeg aner ikke hvor min jente har fått sine fra. Broren på ti spretter fortsatt naken rundt, mens hun er blitt småhysterisk i det siste, og hun er bare fem. Men jeg er enig med deg. Det er hennes problem. Jeg tror faktisk jeg har kommet frem til at det er riktigere å si at da får hun holde seg unna svømmehallen, enn å nekte jevnaldrende gutter å gå dit hvis de ikke kan følges av en mann. Jeg ville aldri sendt en seks år gammel gutt alene i herregarderoben. Tiltredes. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247860-n%C3%A5r-synes-dere-gutter-er-store-nok-til-%C3%A5-g%C3%A5-alene-i-garderoben/page/3/#findComment-1947499 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumitrollet Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Jeg driter vel langt i om det er nakne smågutter i damegarderoben. For min del kan de glo til øynene triller ut av hodet på dem. Jeg syns derimot det er forferdelig synd at jenta mi som elska å gå og svømme fikk ødelagt dette pga alle guttene i garderoben. Enkelte mødre hadde sønnene med seg i damegarderoben til de var 9 år gamle. Vet ikke om de har behov for at ungene skal være små og avhengige av mødrene lengst mulig? Etter mitt syn er en damegarderobe et sted for kvinner, jenter og smågutter. Når guttene er så store at nakenhet ikke er naturlig og avslappa lenger har de ingenting der å gjøre. At de ikke kan klare seg på egenhånd er noe som bør løses på en annen måte enn å la det gå ut over jentene som ikke har andre steder å gjøre av seg. "Jeg syns derimot det er forferdelig synd at jenta mi som elska å gå og svømme fikk ødelagt dette pga alle guttene i garderoben." Like synd for gutten min om han skulle bli nektet svømming pga av at han er for liten til å gå i herregarderoben alene. Pga a) han er for liten/lav/vimsete til å kunne ordne seg selv, han tør ikke være alene i herregarderoben, c) hans mor er engstelig for "lommemenn" osv. Da får dere jentemødre heller ta en prat med døtrene deres, og forklare dem hvorfor smågutter har en naturlig plass i damegraderoben. (6-7-8åringer er smågutter, ja). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247860-n%C3%A5r-synes-dere-gutter-er-store-nok-til-%C3%A5-g%C3%A5-alene-i-garderoben/page/3/#findComment-1947504 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nei og nei og nei Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 "Jeg syns derimot det er forferdelig synd at jenta mi som elska å gå og svømme fikk ødelagt dette pga alle guttene i garderoben." Like synd for gutten min om han skulle bli nektet svømming pga av at han er for liten til å gå i herregarderoben alene. Pga a) han er for liten/lav/vimsete til å kunne ordne seg selv, han tør ikke være alene i herregarderoben, c) hans mor er engstelig for "lommemenn" osv. Da får dere jentemødre heller ta en prat med døtrene deres, og forklare dem hvorfor smågutter har en naturlig plass i damegraderoben. (6-7-8åringer er smågutter, ja). 6-8 åringer har INGEN naturlig plass i damegarderoben nei. Det er en grunn til at garderober er delt opp for kjønn faktisk, og at noen overbeskyttende mammaer skal ødelegge dette synes jeg er horriblet. I damegarderoben skal damer respekteres og de skal slippe å ha folk av motsatt kjønn der, så enkelt er det. Greier ikke gutten gå i garderoben selv noe som er utrolig lite sannsynlig om han er 6-8 og ikke har noen til å følge ham så får han bare la være da. Så enkelt er det, i damegardroben skal ikke gutter/menn!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247860-n%C3%A5r-synes-dere-gutter-er-store-nok-til-%C3%A5-g%C3%A5-alene-i-garderoben/page/3/#findComment-1947520 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.