Gå til innhold

Hvordan vil du gå frem hvis 13-åringen din røykte?

Anbefalte innlegg

Vil høre forskjellige synspunkter. Min datter røyker, og lyver selvfølgelig om det. Vi foreldre røyker ikke, så lukta kjennes godt. Har informert om skadevirkningene, men når ikke frem. Hun gjør det likavel. Det sies jo at negativ atferd skal ha minst oppmerksomhet, men synes det er vanskelig. Det er jo tross alt 18 års aldersgrense på tobakk.

Fortsetter under...

Si til henne at hun skal få sponset litt av sertifikatet (for det er dyrt!) hvis hun lar være å røyke til hun er over 18 hvertfall. Og bli også strengere med lommepenger. Hvis hun vil ha penger til å kjøpe noe, så tar du henne med til den aktuelle butikken og kjøper det sammen med henne.Ellers kjøper hun røyk for pengene. Helt ærlig tror jeg bare dette er en liten fase, og hun syns garantert ikke dette er godt!

Husker for 10 år siden ca, jeg var 14 år og røykte i smug. Min mor og far røyker heller ikke, men de ble skikkelig forbanna og skuffa, så jeg røyka bare en sjelden gang for å se tøff ut. For meg hjalp det at foreldrene mine utrykket både sinne og skuffelse, slik at jeg fikk dårlig samvittighet for det :)

Vi er og røykfrie. Har en far som er død pga røyking.Alt for ung. Har sagt til barna at eg blir veldig lei meg visst dei utsetter seg for det samme.Har 3 tenåringer, og ingen røyker.Har og sagt det at visst dei har råd til og betale for tobahh, får dei ikkje økonomisk hjelp til og ta sertifikatet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...