Gå til innhold

Hvorfor har dere barn ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs. Wallace

12

• tzatziki1365380058

11

• Lillemus

9

• jubalong70

6

Jeg var heldig og fikk en snill baby... så derfor kan jeg tenke meg flere :P Dessuten er de kjempe søte uansett! Det er kjempe flott/koslig/gøy å gå gravid og lure på hva som skjuler seg der inne. De kommer ut og er plutselig en del av deg. De bgynner å smile og le til deg. De begynner å gå på egne ben og springer mot deg i fryd. Du feirer jul med dem og kjenner at varmen stiger inni deg når de åpner en gave og viser at de blir kjempe glade!

Innimellom er de noen skikkelige drittunger som du bare vil kaste ut vinduet... men likevel er de de mest fantastiske menneskene du noen gang kommer til å møte ;) Du blir avhengig av dem rett å slett... vanskelig å forklare, men mye ligger nok i underbevisstheten også ;)

Gjest amparro...

Jeg var heldig og fikk en snill baby... så derfor kan jeg tenke meg flere :P Dessuten er de kjempe søte uansett! Det er kjempe flott/koslig/gøy å gå gravid og lure på hva som skjuler seg der inne. De kommer ut og er plutselig en del av deg. De bgynner å smile og le til deg. De begynner å gå på egne ben og springer mot deg i fryd. Du feirer jul med dem og kjenner at varmen stiger inni deg når de åpner en gave og viser at de blir kjempe glade!

Innimellom er de noen skikkelige drittunger som du bare vil kaste ut vinduet... men likevel er de de mest fantastiske menneskene du noen gang kommer til å møte ;) Du blir avhengig av dem rett å slett... vanskelig å forklare, men mye ligger nok i underbevisstheten også ;)

Fordi det er det herligste i verden :-)!!! Den kjærligheten en føler for barnet sitt er bare det støøøøørste - iallefall for meg....

Livet har fått en ny mening etter jeg fikk henne!

Det blir ikke flere.

Jeg synes det er vanskelig å svare på hvorfor vi har barn. Jeg har i grunnen hele livet visst at jeg ville bli mor. Da mannen min og jeg hadde vært sammen i et par år fant vi ut at nå var tiden inne. Det drøyde, men vi fikk da til ei lita solstråle.

Vi visste begge også at vi ikke ville ha bare 1 barn. JEg har alltid ønsket meg 3 barn. Han ville bare ha 2. Vi ble enige om at hvis nr. 2 også ble jente så kunne vi diskutere om vi skulle prøve en gang til.

Og nr. 2 ble jente, og vi diskuterte og nr. 3 ble en gutt.

Jeg var enebarn i 7 år, og likte det særdeles dårlig. Kjenner flere enebarn som sier de alltid har et slags savn inni seg etter søsken. Derfor var det aldri aktuelt å bare ha 1 barn. Men jeg tviler på at mannen min hadde villet adoptere om vi ikke hadde klart å lage flere enn en.

Nå har vi fått 3 fantastiske barn, og jeg føler absolutt at jeg ikke har lyst på flere nå. Jeg klarer ikke å sette ord på hvorfor. Det er ett eller annet inne i meg som sier klart i fra.

Gjest en tidligere frustrert frue

Jeg synes det er vanskelig å svare på hvorfor vi har barn. Jeg har i grunnen hele livet visst at jeg ville bli mor. Da mannen min og jeg hadde vært sammen i et par år fant vi ut at nå var tiden inne. Det drøyde, men vi fikk da til ei lita solstråle.

Vi visste begge også at vi ikke ville ha bare 1 barn. JEg har alltid ønsket meg 3 barn. Han ville bare ha 2. Vi ble enige om at hvis nr. 2 også ble jente så kunne vi diskutere om vi skulle prøve en gang til.

Og nr. 2 ble jente, og vi diskuterte og nr. 3 ble en gutt.

Jeg var enebarn i 7 år, og likte det særdeles dårlig. Kjenner flere enebarn som sier de alltid har et slags savn inni seg etter søsken. Derfor var det aldri aktuelt å bare ha 1 barn. Men jeg tviler på at mannen min hadde villet adoptere om vi ikke hadde klart å lage flere enn en.

Nå har vi fått 3 fantastiske barn, og jeg føler absolutt at jeg ikke har lyst på flere nå. Jeg klarer ikke å sette ord på hvorfor. Det er ett eller annet inne i meg som sier klart i fra.

Men jeg tviler på at mannen min hadde villet adoptere om vi ikke hadde klart å lage flere enn en.

Et av de teiteste utsagnene jeg hører. Det vet man jo ikke før man er i den situasjonen!!!

Hilsen ei stolt mor til 1 gull som er adoptert og en fra magen!

Annonse

Men jeg tviler på at mannen min hadde villet adoptere om vi ikke hadde klart å lage flere enn en.

Et av de teiteste utsagnene jeg hører. Det vet man jo ikke før man er i den situasjonen!!!

Si meg - tåler ikke dere adoptanter at vi ikke-adoptanter sier noe som helst ang. adopsjon?! Dere fyker jo for søren meg i taket uansett hva som sies jo.

Jeg ville heller ikke adoptert dersom min kjære hadde begynt å snakke om det. Jeg er ferdig med småttistiden og har mer enn nok med de to jeg har.

Vet du, det er faktisk ikke alle som ønsker å adoptere. Det må man bare forholde seg til.

Det er stor forskjell på ikke å ønske det selv, og på ikke å respektere andres valg.

Si meg - tåler ikke dere adoptanter at vi ikke-adoptanter sier noe som helst ang. adopsjon?! Dere fyker jo for søren meg i taket uansett hva som sies jo.

Jeg ville heller ikke adoptert dersom min kjære hadde begynt å snakke om det. Jeg er ferdig med småttistiden og har mer enn nok med de to jeg har.

Ikke generalisere så voldsomt pga av ett utsagn, da. Det blir som å si at alle småbarnsmødre er sure pga ett muggent innlegg her.

Vet du, det er faktisk ikke alle som ønsker å adoptere. Det må man bare forholde seg til.

Det er stor forskjell på ikke å ønske det selv, og på ikke å respektere andres valg.

Jeg kommer aldri til å tørre så mye som å snakke til adoptivforeldre etter å ha lest litt inne på adopsjonsforum her. Så mye er helt sikkert!

At jeg ikke vil adoptere betyr da for søren ikke at jeg ser ned på andre som gjør det - for det gjør jeg jo slett ikke! Men det ser visst noen ut til å tro...

Vel, vi snakket om adopsjon mens vi prøvde (i 3 år) å få til førstemann. Han var i alle fall veldig langt fra å bli overtalt til å adoptere.

Men ikke misforstå. Vi har selvsagt ikke noe i mot adopsjon - for all del. Men jeg tror ikke adopsjon er noe for alle, akkurat som det å ha barn i det hele tatt ikke er for alle.

Jeg kommer aldri til å tørre så mye som å snakke til adoptivforeldre etter å ha lest litt inne på adopsjonsforum her. Så mye er helt sikkert!

At jeg ikke vil adoptere betyr da for søren ikke at jeg ser ned på andre som gjør det - for det gjør jeg jo slett ikke! Men det ser visst noen ut til å tro...

Jeg tror du kan slappe helt av i forhold til å snakke med adoptivforeldre. Så lenge man utøver normal folkeskikk og sunn fornuft, er det som regel ikke noe problem. Og blir noen støtt allikevel, er det ikke din feil, i hvert fall.

Jeg tror nok at en del av reaksjonene på a-forum kommer fra møter av en adskillig annen art, men som alt annet på slike nettfora som dette, vil en debatt fort bli en skyttergravssituasjon hvor nyansene forsvinner fullstendig - fra begge sider.

De a-foreldrene jeg kjenner er oppegående, rause mennesker som har full verktøykasse på alle måter, og som gjerne snakker om barna sine og at de er adoptert, såfremt folk spør på en skikkelig måte.

Sukk, jeg visste absolutt ikke at jeg tråkket i et vepsebol med den uttalelsen.

Jeg er helt enig med deg. De må respektere at noen ikke ønsker å adoptere. Jeg fatter ikke at det skal være noe problem. Men, men jeg er vel "teit"...

Annonse

Det jeg sier er at man ikke kan vite om man ønsker å adoptere før man kanskje er i den situasjonen at man ikke får fler enn det ene barnet man har. For som Jubalong sier hadde hun alltid ønsket seg 3 barn!

Selvfølgelig respekterer jeg folks valg om å ikke ønske å få barn via adopsjon!

Dernest sier jeg også at dette er et av de dummeste utsagnene jeg hører, og nei, det har ingenting med at jeg har adoptert, eller at vi har fått et biologisk barn! Det er fordi man ikke vet hvordan man hadde reagert når man er i den situasjonen!!

Hilsen

Nå har jo du sagt at du er ferdig med å få barn, så da er jo i utgangspunktet det ikke aktuelt for deg!

Syns ingen skal tvinges til å adoptere bare at man tenker over hva man sier. Jeg sier heller ikke at adopsjon er noe for alle, og respekterer det!

For all del!!!

Hilsen

Gjest poengtert

Det jeg sier er at man ikke kan vite om man ønsker å adoptere før man kanskje er i den situasjonen at man ikke får fler enn det ene barnet man har. For som Jubalong sier hadde hun alltid ønsket seg 3 barn!

Dernest sier jeg også at dette er et av de dummeste utsagnene jeg hører, og nei, det har ingenting med at jeg har adoptert, eller at vi har fått et biologisk barn! Det er fordi man ikke vet hvordan man hadde reagert når man er i den situasjonen!!

Hilsen

Jeg vil gjerne ha to barn, men klarer ikke jeg og mannen min å få barn så blir det ingen barn på oss. Da vil vi heller ha friheten uten barn. Adoptere er overhodet ikke et valg for oss, ingen av oss kunne tenke seg det. Har du et prolem med det?

Hilsen

De fleste vet at man ikke kan si noe om en situasjon før man er i den. Men de fleste kjenner også parteren sin godt nok til å vite litt om hvilken innstilling vedkommende har til forskjellige ting, som bl.a adopsjon.

Selvsagt kan folk skifte mening, men å buse ut med at det er et skikkelig dumt utsagn, kommer du sjelden langt med i forhold til den du vil "overbevise". Det virker bare mot sin hensikt.

Jeg kjenner flere som har valgt å leve barnløse fremfor å adoptere. Det er slik deres valg er, og jeg kan da ikke gå inn og prøve og overbevise dem om hvor dumt det er?

Sukk, jeg visste absolutt ikke at jeg tråkket i et vepsebol med den uttalelsen.

Jeg er helt enig med deg. De må respektere at noen ikke ønsker å adoptere. Jeg fatter ikke at det skal være noe problem. Men, men jeg er vel "teit"...

Du tråkker i et potensielt vepsebol med alle uttalselser her inne...Tenk bare på hvor mange debatter det tidligere har vært på hvorvidt det er egoistisk å ha bare ett barn, hvorvidt det er egoistisk å være frivillig barnløse, hvorvidt det er uansvarlig å få barn når man er over 40....Det er bare å velge! :o)

Jeg vil gjerne ha to barn, men klarer ikke jeg og mannen min å få barn så blir det ingen barn på oss. Da vil vi heller ha friheten uten barn. Adoptere er overhodet ikke et valg for oss, ingen av oss kunne tenke seg det. Har du et prolem med det?

Nei, ikke problemer med det i det hele tatt! Det er jo deres valg. Som sagt, skal ikke tvinge folk til å få barn de ikke har lyst på.

Jeg prøvde heller ikke å overbevise Jubalong til å adoptere!!!

For som hun sa, er jo hun også helt ferdig...

Hilsen

Det føles bare riktig, er nok biologien som har trykket på knappen oppe i hodet mitt hvertfall.

Og hvorfor ville vi ha en til - vel, vi var enige om at dersom vi først fikk et barn ville vi også ha et til, slik at de får et søsken. Tror det er bra. Er enebarn selv og har alltid savnet en søster eller bror.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...