Gå til innhold

Hvordan feirer dere barnebursdagen?

Anbefalte innlegg

Gjest Underskrevet av mamma

Vi låner/leier ett egnet sted, menighetshus og barnehage har vi lånt tidligere. Og så innviterer vi familie venner og hele avd. i barnehagen/skoleklassen.

Så har vi pølser, kaker og is. Og for di små har vi fiskedam.

En dag, og ikke noe mer mikk makk.

Hvordan gjør dere det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/248207-hvordan-feirer-dere-barnebursdagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skiller mellom familiebursdag og barnebursdag. I familiebursdagen har vi, som navnet tilsier, bare familien. Vi er 12-14 stykker så det holder i grunnen lenge.

I barnebursdagen får barnet invitere noen venner. Vi hadde gjerne sett at de ville hatt det ute et sted, men neida - de vil være hjemme de! ;o)

Vi har barnebursdag. Da kommer jentene på avdelingen i barnehagen + noen ekstra venner, eller jentene i klassen + noen ekstra venner.

Vi har festen hjemme. Begge har bursdag på vinter, og vinter i Trøndelag betyr at man ikke kan planlegge utebursdag... Så vi er inne.

Så har vi familiebursdag. Da kommer tanter, onkler, besteforeldre, gammeltanter, gammelonkler og søskenbarn. Det blir fullt nok.

Gjest amparro...

Vi har familiebursdag hjemme. Da samles hele slekta :-)

En annen dag har vi barneselskap, hjemme - det er det snuppa som vil! Da innviterer hun de hun vil fra avdelingen i barnehagen + andre små venner :-) Vi har mat,kaker og fiskedam.

Veldig gøy for snuppa!

Deler på barnebursdag og familiebursdag. Ellers blir det veldig støyete.

Vi bruker også familiebursdagen som en "komme sammen dag", og det synes alle er koselig.

Barnebursdagen er også hjemme, men da med deler av jentene i klassen. De er 15 stk., så jeg har ikke plass til alle.

Annonse

Gjest ninnima

Vi har ett barneselskap, hvor vi inviterer barnets venner, spesielt fra barnehagen, men også noen fra nabolaget. I tillegg har vi en feiring for familien, normalt sett bare oss, besteforeldrene prioriterer ikke å komme i bursdager.

Vi leier ikke lokaler, og jeg syns det er vanskelig å sende barna mine i enorme bursdager. Når det blir stort innslag av familie, og mange voksne, er det vanskelig for barn som kommer alene i bursdag å finne seg til rette.

Gjest Shira12

Vi deler det opp.

Min familie kommer en helg rundt de tider guttungen har bursdag, så ordner mamma med kaker o.l og vi ber svigers.

Så har han selskap med barn fra barnehagen.

Og så har vi ett litt mer uformelt selskap med diverse voksne og barn. Det er egentlig bare kos, ikke noe stress der.

Slik har vi valgt og gjøre det. Men det aller viktigste er og gjøre det man syns passer best for seg selv :o)

Vi har en barnebursdag med barn fra bhg og andre venner og en familiebursdag.

Sist barnebursdag ble største jenta vår 5 år. Gavene ble pakket opp etter at alle hadde kommet.Vi hadde stor duk på gulvet og alle satt rundt den. Vi spiste pølser, boller, sjokoladekake, gele med vaniljesaus,og muffins.

Etter spising lekte barna selv også hadde vi skattejakt hvor barna fikk kart over området der skatten var gjemt- gullpenger!Barna likte denne svært godt.Etter det mer leking også INGEN GODTEPOSER for det synes jeg er noe tull- deretter ble de hentet!

Veldig fornøyd bursdagsbarn!

Min er så små at vi ikke har hatt noen voldsomme fester ennå; grovt regnet én gjest pr. år barnet har fylt (pluss mammaen, gjerne).

Serverer noe varmt med en gang gjestene kommer (oftest pølser og pommes frites - vi har frityr), så leker de fritt en stund før kakene serveres. så lekes det litt igjen før vi har fisking av poser og deretter løser opp selskapet.

Unntaket var til 6-årsdagen i fjor, da hadde vi hele årskullet fra barnehagen på besøk. Dette er midt på sommeren, så jeg fylte i plaskebassenget, blåste opp alle ørten badedyrene og hadde "badeland".

Har ikke forsøkt meg på noen organiserte selskapsleker; har sett nok mislykkede forsøk på det til at jeg satser på frilek ennå et år eller to (eldstemann er 7).

Vi har fullt hus med kaker, godterier og hele huset til disposisjon.Junibarnet har utebursdag uansett vær.

I helgen hadde vi 4 årsdag med tilsammen 15 barn. Kjempemorsomt! Bursdagsbarnet smilte fra øre til øre hele dagenogvar strålende fornøyd med dagen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...