Gå til innhold

avføring og spiseproblemer

Anbefalte innlegg

jks1365381027

Hei, jeg har et barn som fyller 4 i mars. Hun har alltid vært dårlig til å spise. Bruker lang tid, og spiser lite. Har vel blitt en ond sirkel, da vi hele tiden maser litt om mat..Hun har også problemer med avføring..hun kniper og kniper,holder igjen bæsjen..Hun står å dirrer,så hardt holder hun igjen..Hun bæsjer i bitte små mengder,så vi må skifte bleie ofte..hun er ikke do tørr ennå. Jeg har nevnt for legen at hun er treg i magen,og dårlig til å spise,men ikke fått så veldig mye hjelp..er dette noe jeg bør ta mer alvorlig? og undersøke nermere,eller er det noe som vil gå over..Kan til slutt nevne at hun var født med lukket skjedeåpning, som vi fant ut av i 1 års alderen,hvor legen fikk åpnet den..veldig enkelt ingrep,og ikke smertefullt for barnet..uten noen bedøvelse eller lignende..legen brukte bare hendene..Barnet får litt malte ekstrakt daglig,for å holde bæsjen myk,så den ikke setter seg helt fast... Håper på svar snarest:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/248224-avf%C3%B8ring-og-spiseproblemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aller først - SLUTT SLUTT SLUTT å mase om maten!!! Faste måltider, sammen hele familien om mulig, bare hygge seg ved matbordet. La henne forsyne seg selv og ikke kommenter om hun spiser lite eller mye. Det er helt uviktig, poenget er at dere har det hyggelig rundt bordet - så kommer nok spisingen etterhvert.

Gjest Shira12

For og holde avføringen myk, ville jeg ha gitt henne Duphalac.

Skriv den inn i søkefeltet her:

http://www.felleskatalogen.no/

Vi gav det til guttungen, med stort hell. Det smører tarmen. Når det ble skikkelig ille, gav jeg han ett klyster, microlax (du kan søke på felleskatalogen på det også), slik at vi fikk løst det opp når det ble skikkelig ille.

Med maten (vi sliter i perioder vi også) så prøver jeg og ikke mase. Tar han med på matlaging, skaper en hyggelig situasjon ved bordet, og han får plukke ut det han vil ha på fatet. Vi tar oss god tid.

Så skjærer jeg opp frukt, og tilbyr han, små yoghurter, han har gjerne vært med i butikken og valgt de selv.

Fiber er også veldig viktig når avføringen er treg, så jeg prøver og ha det i bakhodet.

Her er en link over mat som inneholder mye fiber:

http://www.lommelegen.no/art/art1802.asp

Vi lager ofte fjes av maten på fatet, da blir det spennendes og spise.

Lykke til :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...