Gå til innhold

Mattepensum i 4.klasse

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ihvertfall sett tilsvarende delestykker.

Prøv å tenke ut praktiske tilnærminger når du skal hjelpe barnet ditt.

Finn fram 30 stk av et-eller-annet - erter, fyrstikker, pokemonkort.

Si at f eks de 30 pokemonkortene skal deles mellom noen barn, slik at de får fem kort hver. Hvor mange barn kan da få en bunke med fem kort?

Barnet teller opp fem og fem kort og legger i bunker og deretter teller antall bunker.

Gjest Lurerlitt pådet

Har ihvertfall sett tilsvarende delestykker.

Prøv å tenke ut praktiske tilnærminger når du skal hjelpe barnet ditt.

Finn fram 30 stk av et-eller-annet - erter, fyrstikker, pokemonkort.

Si at f eks de 30 pokemonkortene skal deles mellom noen barn, slik at de får fem kort hver. Hvor mange barn kan da få en bunke med fem kort?

Barnet teller opp fem og fem kort og legger i bunker og deretter teller antall bunker.

Takk for svar. Ja, det høres lurt ut. Vi har prøvd med å sortere nonstop og diverse pedagogiske PC spill.

Du synes kanskje at oppgavene er relavante for klassetrinnet?

Jeg bare spør, for jeg kjenner ikke den nasjonale læreplanen.

Hvis du er interessert, så kan du lese hva som forventes at de skal kunne ved utgangen av 4. klasse etter den nye læreplanen på side 29 i dette dokumentet: http://odin.dep.no/filarkiv/254450/Laereplaner06.pdf

De trenger ikke kunne gangetabellene for å svare på oppgavene du oppgir, men det kreves en god intuitiv forståelse av matematikk for å klare å løse dem. Gjør som morsan foreslår hvis ungen din synes dette er vanskelig.

De som påstår at unger lærte mer på skolen i "gamle dager" gikk ikke på skolen den gangen jeg gjorde det!

Gjest Lurerlitt  pådet

Hvis du er interessert, så kan du lese hva som forventes at de skal kunne ved utgangen av 4. klasse etter den nye læreplanen på side 29 i dette dokumentet: http://odin.dep.no/filarkiv/254450/Laereplaner06.pdf

De trenger ikke kunne gangetabellene for å svare på oppgavene du oppgir, men det kreves en god intuitiv forståelse av matematikk for å klare å løse dem. Gjør som morsan foreslår hvis ungen din synes dette er vanskelig.

De som påstår at unger lærte mer på skolen i "gamle dager" gikk ikke på skolen den gangen jeg gjorde det!

Takk for linken. !!!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...