Gå til innhold

fotvorte=ingen dusjing på skolen??

Anbefalte innlegg

Gjest hva gjør jeg nå da??

Hei :)

jeg har en sønn på 9 år...han elsker gym å bading på skolen..gleder seg hvær dag..kjempe positivt :)

nå har de seg sånn at etter de begynte med bading så fikk han noe jeg tror er fotvorter..hard hud med sorte prikker i..desse har han hatt over et år...vi prøver å fjerne med vorte middel..men de forsvinner aldri helt..De har heller ikke plaget han så vi har ikke tatt han med til lege.

Men...nå i sist uke da de hadde gym på skolen, så fikk ikke sønnen min dusje etterpå..va skjer da når de skal ha bading? Får han ikke ha bading for han kan smitte de andre med fotvortene som han fikk etter han begynte med bading?

Leste her på lommelegen.no at de kan ta flere år før en er kvitt desse vortene...skal han da gå glipp av bading alle desse åra?

Uff blir stressa jeg...han kommer til å bli så deppa dersom han ikke får bading...har jo gledd seg til dette helt siden de tømte bassenget :(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/248336-fotvorteingen-dusjing-p%C3%A5-skolen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke skjønne at de kan nekte gutten din å dusje. Fotvorter er kun smittsomme hvis de blør og samtidig må mottakeren ha sprekk i huden.

I verste fall kan du sende med han noen tynne sokker som han kan bruke i dusjen. Bading skulle ihvertfall gå greit!

Du bør ta ham med til en fotterapeut og få "fryst" dem bort, ellers kan du forsøke med bananskall over natten (innsiden mot vortene)...

Mammaen min er fotpleier og fikk tipset av henne når sønnen min fikk det ifjor, det er et virus så ikke det letteste og bli kvitt, men virket etter en ukes tid her i huset:)

Neida, jeg har hatt sånne i flere år.. Og gubben min har det ikke, og vi dusjer jo i samme dusj hver dag. Kjøp et sånt vannplaster som ikke detter av da når han skal bade. Sa læreren at han ikek fikk dusje pga. disse? Tror ikked e er så smittosmme som man skal ha det til altså.. Fotsopp er kjempesmittsomt, men ikke sånne harde "træl-vorter".

Ring helsesøster og spør hva som er vanlig policy i forhold til dette.

Jeg hadde fotvorter for noen år siden. Snakket med en hudlege og spurte blant annet om dette med smittsomhet. Han sa at fotvorter kom av virus og at det var smittsomt, men at det alltid ville være denne type smitte i bassenganlegg ol og at det kom an på mottakerens immmunforsvar hvorvidt det smittet eller ikke. Han mente at jeg ikke skulle ta spesielle hensyn men bruke bassenganlegg ol som jeg ønsket.

Det tok flere år før mine fotvorter forsvant, så jeg kan ikke forestille meg at barn ikke skal kunne dusje ol pga av dette. Men du kan kanskje bruke flytende plaster på dem før han skal ha gym ol.

Annonse

Gjest petronella2

Har ikke lest de andre innleggene her jeg, men min datter hadde fotvorte, og hun følte seg vel omtrent spedalsk med den, så vi oppsøkte lege. Fotvorta ble fjernet hos lege med ett par behandlinger. Ingen big deal, og absolutt verdt legebesøket hvis fotvorta skaper problemer for barnet:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...