Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!Jeg har en sønn på snart elleve år, han har alltid vært en følsom gutt. Tror ikke det er noe som preger hverdagen hans nevneverdig utenom når det noe spesielt som har skjedd rundt han eller i media(krig, SARS, flodbølge...ol)Slike ting tar han veldig innover seg, ikke det at han konstant gråter, men får veldig dype tanker, om døden og hvorfor det skjer og sånt. Derfor får han ikke se nyhetene. Han begynte tidlig å ha tanker rundt døden, noe som kanskje er naturlig i og med at hans oldemor døde når han var et og et halvt år!? Men nå er jeg virkelig bekymret...Han kunne fortelle meg her om dagen at han har stemmer i hodet sitt om at han skal hoppe ut vinduet og skjære seg selv (det siste har han prøvd på hjemme hos sin far kunne han fortelle). Han er ikke redd for å hoppe ut av vinduet når han er våken, men er redd for å gjøre det i søvne. Dette har med hvor høyt det er ned til bakken, hvor høyt det er opp til vinduet, om det er lett å åpne osv... må få med at han absolutt ikke har høydeskrekk, klatrer som bare det i klatreveggen(gått flere kurs) og hopper fra syvmeteren i bassenget uten frykt.Vi har bestilt time til legen, men håper du kan gi meg noen tips om hva vi bør ta opp og hva dette kan være. Jeg er så redd det skal være noe alvorlig galt med gutten min!

Hilsen bekymret mor

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/248348-tvangstanker/
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Naturbarn

Hei!

Jeg er tante til en gutt på 7 år som har slitt med det samme i perioder. I hans tilfelle forverret det seg da foreldrene hans skulle gå fra hverandre. Unger reagerer på ulikt vis, men det er iallefall bra at han snakker med deg:-)Sørg for at han fortsetter med det. Jeg håper du får hjelp, det er viktig å gjøre noe tidlig. Vet ikke om dette var til noe hjelp... Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/248348-tvangstanker/#findComment-1986301
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...