Gå til innhold

Disco med bar i barnehagen

Anbefalte innlegg

Takk for synsinga. Du setter fingeren akkurat på det jeg har problem med: Hvorfor herme (negative) voksenting når ungene fint kan ha disco på egne premisser? Det er vel ikke bare i denne saken jeg har reagert på modenhetsnivået til det pedagogiske personalet, men så lenge tulla trives, så forsøker jeg å holde meg i skinnet.

Det høres ut som et litt umodent personale. Hadde vært gøy å høre om planene ble satt ut i live eller om et fornuftig hode klarte å stoppe det.

Fortsetter under...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

8

• Katt-ja

5

• Mrs. Wallace

4

• cecily

4

Mest aktive i denne tråden

Kommenter! Høres ut som en veldig umodent påfunn fra barnehagen.

Det er helt greit at barnehagen assosierer dans og musikk med fest og morro, men ser ingen grunn til at dette skal kobles til bar og "sterk drikke".

(Og for de her som synes musikken er verre enn romantiseringen av alkohol for små barn så er jeg ganske sikker på at også dere liker musikk som ikke nødvendigvis passerer kulturpolitiet.)

Og for deg som ikke skjønner at poenget med musikken var sagt med en humoristisk undertone, kan jeg bare kondolere.

;oP

Gjest For mat i barnehagen

Hei!

Dette hadde jeg forøvrig ikke hatt så store problemer med da, jeg ville vel mulig nevnt dette med "sterksaft" ikke var passende. Men skåle, det er poden vår vant til, og det er ikke fordi vi sitter og drikker, men man kan skåle i alkoholfritt også, tro det eller ei......

Men jeg er tydlig helt mot hva alle andre mener om dagen.....

Tja, jeg skjønner ikke helt hvorfor den saften skal være så skrekkelig sterk, men utover det ser jeg ikke det helt store problemet.

Bortsett fra musikken, da. Den barnepopdiscosøpla som ofte settes på i sånne sammenhenger er langt mer skadelig enn en saftskål i ny og ne. *grøsser*

Jeg er - ikke overraskende - enig med Mrs. Wallace.

Jeg hørte om en annen barnehage som hadde "kunstutstilling", dvs. de hadde hengt opp barnas kunstverk og invitert foreldrene til "vernissage" under hentingen. Da serverte de Mozell i stettglass av plast.

Jeg synes kanskje disco-opplegget er litt mer harry, men hadde ikke bråkt noe med det.

Annonse

Ganske uskyldig synes jeg!

Det er jo vi voksne som legger verdi på dette(fy fy med alkohol!)ikke barna for de vet jo ikke hva dette handler om. Synes ikke dette er noe å reagere på i det hele tatt. Synes det er verre at alle ikke blir bedt i en bursdag for eksempel- DET ER NOE Å REAGERE PÅ! ikke dette her!

Gjest abrahamsen

Ganske uskyldig synes jeg!

Det er jo vi voksne som legger verdi på dette(fy fy med alkohol!)ikke barna for de vet jo ikke hva dette handler om. Synes ikke dette er noe å reagere på i det hele tatt. Synes det er verre at alle ikke blir bedt i en bursdag for eksempel- DET ER NOE Å REAGERE PÅ! ikke dette her!

Hva har bursdager med dette å gjøre? Blir ikke ungene dine bedt i bursdag? Er det derfor du roper og skriker sånn om det?

Jeg må si at noen ganger synes jeg dere dol-mammaer overreagerer for alt. Hva vondt kan komme ut av en disco med bar i barnehagen? Er dere redde for at dette gir såpass mye mersmak for deres 4åringer at de begynner å skåle med sterkere ting enn saft?

Jada kanskje ikke det alle beste forslaget fra en barnehaget men skadelig? neppe!

Jeg må si at noen ganger synes jeg dere dol-mammaer overreagerer for alt. Hva vondt kan komme ut av en disco med bar i barnehagen? Er dere redde for at dette gir såpass mye mersmak for deres 4åringer at de begynner å skåle med sterkere ting enn saft?

Jada kanskje ikke det alle beste forslaget fra en barnehaget men skadelig? neppe!

Jeg syns forslaget hørtes rart ut, jeg da. Diskotek/ dansedag er jo bare uskyldig, mange barn som er glade i å danse - men hvorfor i huleste skal de ha en såkalt bar?

Jeg syns det nesten kan sammenlignes med å kle opp småunger som minivoknse. Prinsippet er det samme, de skal gjøre voksenting. Og det å gå på bar er vel en ting som ikke akkurat trengs å læres i barnehagen? Et greit forhold til alkohol er jo fint, og all barbesøk er ikke av den negative sorten, men hvorfor skal småunger læres at å gå på bar er gøy, bare fordi voksne gjør det?

Syns nå jeg da.

Jeg syns forslaget hørtes rart ut, jeg da. Diskotek/ dansedag er jo bare uskyldig, mange barn som er glade i å danse - men hvorfor i huleste skal de ha en såkalt bar?

Jeg syns det nesten kan sammenlignes med å kle opp småunger som minivoknse. Prinsippet er det samme, de skal gjøre voksenting. Og det å gå på bar er vel en ting som ikke akkurat trengs å læres i barnehagen? Et greit forhold til alkohol er jo fint, og all barbesøk er ikke av den negative sorten, men hvorfor skal småunger læres at å gå på bar er gøy, bare fordi voksne gjør det?

Syns nå jeg da.

Tror du virkelig at de skjønner at dette er en bar?? Og at ved barer pleier det å serveres alkohol????

Altså som jeg skrev, forslaget er ikke det beste, for all del, men det er ikke noe å lage masse oppstyr om.

Tror du virkelig at de skjønner at dette er en bar?? Og at ved barer pleier det å serveres alkohol????

Altså som jeg skrev, forslaget er ikke det beste, for all del, men det er ikke noe å lage masse oppstyr om.

Om ikke de skjønner at det er en bar, hva er da vitsen ;-)

Annonse

Om ikke de skjønner at det er en bar, hva er da vitsen ;-)

men seriøst, hva slags bar er det det er snakk om? Det blir jo mer som en bod der de får drikke? Jeg regner ikke med at det lages en ordentlig bar der det serveres saft i shotteglass, og barna skal leke fulle.

Disco er greit, det blir sikkert morsomt, men jeg reagerer også på at de skal ha bar.

Det kan jo være unger der som har opplevd ting i forbindelse med alkohol og slikt og som vil synes det er grusomt? Jada, jeg er klar over at de ikke sier at det er et "alkoholsubstitutt", men unger er ikke så dumme heller!

men seriøst, hva slags bar er det det er snakk om? Det blir jo mer som en bod der de får drikke? Jeg regner ikke med at det lages en ordentlig bar der det serveres saft i shotteglass, og barna skal leke fulle.

Hun som skriver innlegget sier at "de skal ha bar og skåle med saft, sterk saft. Sånn står det i planen." Og da høres det jo ut som om de planlegger å etterligne noe...og hva er vitsen, hvis det framstilles slik?

Dersom det sies at det er en bar, så får de det vel med seg. Det er ikke det at jeg tror de vil henge på barer i etterkant ;-) - men hvorfor skal småungers danseglede i det hele tatt knyttes til 'bar' og noe i glassene? Blir de tørste av dansingen har de sikkert vannflasker uansett.

Jeg vet ikke om jeg hadde sagt noe selv om det var min unge, men jeg syns det i grunn var ganske tullete forslag med den baren. Dansingen derimot har jeg ingen problemer med.

Hun som skriver innlegget sier at "de skal ha bar og skåle med saft, sterk saft. Sånn står det i planen." Og da høres det jo ut som om de planlegger å etterligne noe...og hva er vitsen, hvis det framstilles slik?

Du kan så spørre hva er vitsen ja, men er dette virkelig et kjempeproblem?

Hvorfor kan man ikke se det positive i det? At barnehagen faktisk gjør et inititiv til å gjøre noe hyggelig for barna. Tenk så stas det er for barna at de skal på disco!

Og jeg har mine mistanker om at det virkelig står sterk saft, det er vel ingen som liker altfor sterksaft? Saft er saft.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...