Gå til innhold

Disco med bar i barnehagen

Anbefalte innlegg

Dersom det sies at det er en bar, så får de det vel med seg. Det er ikke det at jeg tror de vil henge på barer i etterkant ;-) - men hvorfor skal småungers danseglede i det hele tatt knyttes til 'bar' og noe i glassene? Blir de tørste av dansingen har de sikkert vannflasker uansett.

Jeg vet ikke om jeg hadde sagt noe selv om det var min unge, men jeg syns det i grunn var ganske tullete forslag med den baren. Dansingen derimot har jeg ingen problemer med.

Som sagt, akkurat dette med å ha en bar er litt unødvendig. jeg er enig det. Men poenget mitt er at det likevel ikke er noe å hisse seg så veldig opp for. Og dessuten kan jeg tenke meg at denne såkalte baren egentlig blir mere som en bod der de får servert saft (og det er jo ganske vanlig å få servert saft ved sånne "occasions"). Jeg synes man skal se det positive i det jeg, at barenhagen faktisk prøver å gjøre noe hyggelig for barna.

Står til med deg forresten? :)

Fortsetter under...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

8

• Katt-ja

5

• Mrs. Wallace

4

• cecily

4

Mest aktive i denne tråden

Du kan så spørre hva er vitsen ja, men er dette virkelig et kjempeproblem?

Hvorfor kan man ikke se det positive i det? At barnehagen faktisk gjør et inititiv til å gjøre noe hyggelig for barna. Tenk så stas det er for barna at de skal på disco!

Og jeg har mine mistanker om at det virkelig står sterk saft, det er vel ingen som liker altfor sterksaft? Saft er saft.

Jeg tror ikke de fleste her synes det er et _kjempeproblem_. Bare litt teit. Og masemamma er i tvil om hun skal kommentere det eller ikke til barnehagen. Og spør om synspunkter.

Eller synes du alt som diskuteres her nødvendigvis er av store dimensjoner? ;-)

Som sagt, akkurat dette med å ha en bar er litt unødvendig. jeg er enig det. Men poenget mitt er at det likevel ikke er noe å hisse seg så veldig opp for. Og dessuten kan jeg tenke meg at denne såkalte baren egentlig blir mere som en bod der de får servert saft (og det er jo ganske vanlig å få servert saft ved sånne "occasions"). Jeg synes man skal se det positive i det jeg, at barenhagen faktisk prøver å gjøre noe hyggelig for barna.

Står til med deg forresten? :)

Akkurat det med holdninger til alkohol syns jeg faktisk er en big deal.

Om det kun er en bod med utdeling av saft finnes det jo ikke noe problem av noe slag, men dersom det blir framhevet at det lekes diskotek og bar syns jeg det er langt over grensen.

Men ellers har jeg det fint c",). Sliten og bittelitt lei, men heller ikke klar for å poppe helt enda. Er jo gøy å ha mage og kjenne liv også :-) Har ikke helt skjønt at det bor en ekte gutt der inne - og at han i tillegg kommer ut om bare noen uker. *gulp*

Et tu?

Jeg tror ikke de fleste her synes det er et _kjempeproblem_. Bare litt teit. Og masemamma er i tvil om hun skal kommentere det eller ikke til barnehagen. Og spør om synspunkter.

Eller synes du alt som diskuteres her nødvendigvis er av store dimensjoner? ;-)

"Eller synes du alt som diskuteres her nødvendigvis er av store dimensjoner? ;-)"

Hehe tvert i mot. Mye av det som diskuteres på småbarn forumet er ofte småting som det blir heftige diskusjoner om og milelange tråder. Derfor er jeg veeelig sjeldent innom her ;-)

"Eller synes du alt som diskuteres her nødvendigvis er av store dimensjoner? ;-)"

Hehe tvert i mot. Mye av det som diskuteres på småbarn forumet er ofte småting som det blir heftige diskusjoner om og milelange tråder. Derfor er jeg veeelig sjeldent innom her ;-)

Det er jammen en del småting på åpent også ;-)

Ellers ser jeg stort sett på 100 nyeste, og dropper inn hvorsomhelst :)

Takk for synsinga. Du setter fingeren akkurat på det jeg har problem med: Hvorfor herme (negative) voksenting når ungene fint kan ha disco på egne premisser? Det er vel ikke bare i denne saken jeg har reagert på modenhetsnivået til det pedagogiske personalet, men så lenge tulla trives, så forsøker jeg å holde meg i skinnet.

Hvorfor er det å gå på "bar" en negativ voksenting? Jeg går på bar med venner og kolleger, ingen av oss som gjør noe annet enn å ha det hyggelig, bli litt bedugget, svinge seg litt. Hva er så galt med det?

Annonse

sammfunnskritiker

Jeg syns du skal si i barnehagen hva du ikke liker med forslaget. Forøvrig syns jeg det høres litt kult ut med tre firåringer som skal på bar og danse.

Om jeg ville like dette i forhold til egne barm, abhenger av premissene for arrangementet- og hva som faktisk skal gjøres.

Jeg syns skriftliggjort materiale ofte kommer til kort, i forhold til det virklige liv.

Akkurat det med holdninger til alkohol syns jeg faktisk er en big deal.

Om det kun er en bod med utdeling av saft finnes det jo ikke noe problem av noe slag, men dersom det blir framhevet at det lekes diskotek og bar syns jeg det er langt over grensen.

Men ellers har jeg det fint c",). Sliten og bittelitt lei, men heller ikke klar for å poppe helt enda. Er jo gøy å ha mage og kjenne liv også :-) Har ikke helt skjønt at det bor en ekte gutt der inne - og at han i tillegg kommer ut om bare noen uker. *gulp*

Et tu?

Så spennede!! når har du termin igjen? Har du blitt stor?

Her er alt veldig bra, mye å gjøre og hverdagene er hektiske, men det liker jeg :)

"Mye av det som diskuteres på småbarn forumet er ofte småting som det blir heftige diskusjoner om og milelange tråder. Derfor er jeg veeelig sjeldent innom her ;-) "

hehe me too. Nå ramla jeg bare innom fordi jeg så nicket ditt som svarte på tråden. :-D

"Mye av det som diskuteres på småbarn forumet er ofte småting som det blir heftige diskusjoner om og milelange tråder. Derfor er jeg veeelig sjeldent innom her ;-) "

hehe me too. Nå ramla jeg bare innom fordi jeg så nicket ditt som svarte på tråden. :-D

Det hender jeg ramler innom via 100 nyeste men ellers holder jeg meg laaaangt unna! :)

Annonse

Gjest masemamma

Wow - takk for svar alle sammen! Så gøy å klare å riste fram så mange argumenter! Saken er tatt opp med barnehagen i dag - fikk nettopp vite det. Masemammaen som overgår meg hadde gjort det ;) Hun sier ikke annet enn at hun fikk veldig proff tilbakmelding fra lederen, og det er jo godt.

Skål for alle engasjerte dolere som er villige til å bruke så mye energi på min lille hverdagsproblemstilling. Dere er uvurderlige!

Wow - takk for svar alle sammen! Så gøy å klare å riste fram så mange argumenter! Saken er tatt opp med barnehagen i dag - fikk nettopp vite det. Masemammaen som overgår meg hadde gjort det ;) Hun sier ikke annet enn at hun fikk veldig proff tilbakmelding fra lederen, og det er jo godt.

Skål for alle engasjerte dolere som er villige til å bruke så mye energi på min lille hverdagsproblemstilling. Dere er uvurderlige!

Hva blir det til da? Får barna ha disko med bar?

Jeg skjønner ikke helt problemet med bar jeg da. Jeg har i allefall bare gode minner fra bar livet med venner og kolleger. Alkohol dukker opp i ungdoms årene uansett og påvirkningen fra en episode i barnehagen blir litt søkt å være redd for?

Barn som opplever vonde ting gjør det hele tiden. Tenk alle barna som ikke en gang får med seg matpakke hjemmefra. Skal vi andre droppe matpakken i rein sympati?

Jeg spør av nysgjerrighet altså?

Gjest abrahamsen

Tror du virkelig at de skjønner at dette er en bar?? Og at ved barer pleier det å serveres alkohol????

Altså som jeg skrev, forslaget er ikke det beste, for all del, men det er ikke noe å lage masse oppstyr om.

Det finnes nok unger som har sett mer til alkohol og dens virkning enn de har godt av. Ja, også i Norge. Desverre.

Gjest masemamma

Hva blir det til da? Får barna ha disko med bar?

Jeg skjønner ikke helt problemet med bar jeg da. Jeg har i allefall bare gode minner fra bar livet med venner og kolleger. Alkohol dukker opp i ungdoms årene uansett og påvirkningen fra en episode i barnehagen blir litt søkt å være redd for?

Barn som opplever vonde ting gjør det hele tiden. Tenk alle barna som ikke en gang får med seg matpakke hjemmefra. Skal vi andre droppe matpakken i rein sympati?

Jeg spør av nysgjerrighet altså?

Vet ikke hva det blir til. Håper jo de får disco, og de må gjerne både drikke saft og skåle. Det jeg mislikte var alle hentydningene til alkohol. Vet inderlig godt at jeg ikke kan skjerme barnet mitt mot alkohol, og vil gjere at hun skal ha et godt og sunt forhold til det. Men jeg syns faktisk det ikke er barnehagens sak å arbeide med de problemstillingene. De har så utrolig mye annet å gripe fatt i som jeg syns er mer relevant.

Jeg forstår jo at du setter ting på spissen med å sammenligne med matpakka, men det blir litt usaklig. Alkoholhermende lek er ikke aktiviteter som jeg syns skal være i en bhg. Men både dansen og matpakka hører hjemme der. Det er min mening. Og jeg ser jo her at folk er både enige og uenige, og det er bare sunt med en diskusjon.

Husker godt da min 2 åring skålte med saft en gang vi var borte for å spise lørdagsgrøt. Vertskapet ble faktisk sjokkert.... :)(

Vi forbinder ikke nødvendigvis skåling med alkohol, men en greie vi gjør for å hilse/se på hverandre/sosial greie ved middagsbordet....

Jo, dette ville jeg absolutt ha kommentert til barnehagen, ja!

Det hører vel ingen steds hjemme at 2-3 åringer skal skåle i sterk saft?

At det arrangeres dans/disco i forbindelse med maskerade eller noen anne anledning er så sin sak, det kan jeg gå me dpå. Men dette du skisserer ville jeg ihvertfall ikke latt gå ubemerket hen.

Vår barnehage har også hatt disco, men tror ikke de hadde bar. Det ble servert saft og boller over benken som er mellom kjøkkenet og avdelingen. Så det ligner jo kanskje litt på en bar. Men barna er jo vant til at mat og drikker kommer den veien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...