Gå til innhold

Vannkopper - enkel beskrivelse mottas med takk!

Anbefalte innlegg

Gjest vannkopper tro?

Jenta mi på 4 år har fått noen røde prikker. Vi oppdaget vel den første allerede for et par dager siden, men da var det bare en. I går kveld oppdaget vi flere. Bak på rumpa, på tissen, i nakken, rundt ørene, og en på ryggen og en på armen. I dag tidlig hadde hun fått noen flere i nakken, pluss en under det ene øyet.

Men prikkene virker ikke væskefylte. De er kankje 2 mm i diameter, er røde, og virker nesten som kviser. Totalt har hun 15-20 prikker nå. Det klør litt, og noen av prikkene har blitt til små sår, kanskje fordi hun har klødd på dem.

Spurte i barnehagen, og de var i tvil de også. Men de mente at hvis det er vannkopper så blir prikkene væskefylte i løpet av noen timer.

Så til dere som har hatt vannkopper i huset - hvordan arter det seg? Hvor fort blir prikkene væskefylte? Hvordan ser vannkoppene ut? Hvor store? Gikk dere til lege for å få bekreftet vannkopper, eller var dere ikke i tvil og bare visste at det var det?

Fortsetter under...

Annonse

Gjest vannkopper, tro?

Det er vannkopper.

Bombesikker:o))))) Nesten i alle fall ;o)

God bedring til jenta di.

Hmmm. Jeg hadde kanskje håpet på et annet svar. :-) Vannkopper betyr mange dager borte fra barnehagen, og DET er slett ikke uproblematisk.

Men jeg trodde altså at vannkopper skulle være væskefylte blemmer, men det er altså ikke nødvendig?

Lurer på hvor lang tid det går før de ringer fra barnehagen...

Det varierer veldig. Noen får bare noen få prikker på en begrenset område, mens andre får prikker over hele kroppen.

Storesøster fikk ca 15 "kviser" lett spredd over hele kroppen, og vi lurte på om det faktisk _var_ vannkopper. Så gikk det nøyaktig to uker (vanlig inkubasjonstid) og mini hadde sånn ca 500 000 store væskefylte blemmer over alt - særlig i bleieområdet. Vi var ikke lengre i tvil om at det var vannkopper storesøster hadde hatt.

Gjest vannkopper, tro?

Storesøster fikk ca 15 "kviser" lett spredd over hele kroppen, og vi lurte på om det faktisk _var_ vannkopper. Så gikk det nøyaktig to uker (vanlig inkubasjonstid) og mini hadde sånn ca 500 000 store væskefylte blemmer over alt - særlig i bleieområdet. Vi var ikke lengre i tvil om at det var vannkopper storesøster hadde hatt.

Bare 500 000, altså? :-)

Hmm, høres jo veldig ut som vannkopper dette her, da.

Ser med "glede" fram til at storebror får det - akkurat når lillesøster er blitt frisk igjen...

Gjest Underskrift

Hmmm. Jeg hadde kanskje håpet på et annet svar. :-) Vannkopper betyr mange dager borte fra barnehagen, og DET er slett ikke uproblematisk.

Men jeg trodde altså at vannkopper skulle være væskefylte blemmer, men det er altså ikke nødvendig?

Lurer på hvor lang tid det går før de ringer fra barnehagen...

Sønnen min hadde ikke særlig mange veskefylte vannkopper. Kanskje 10-15 av tilsammen 250stk.

Når jeg var liten og hadde vannkopper hadde ikke jeg særlig mange, tror jeg hadd ca25stk totalt. Men jeg smitta søskene mine, og di hadde "milioner" og store og veskefyldte, så det varierer fra person til person.

Ha en superflott dag, vi får håpe jeg tar feil. (Det ville i så fall ikke vært førstegangen, dessverre for meg ;o))))

Gjest vannkopper, tro?

Sønnen min hadde ikke særlig mange veskefylte vannkopper. Kanskje 10-15 av tilsammen 250stk.

Når jeg var liten og hadde vannkopper hadde ikke jeg særlig mange, tror jeg hadd ca25stk totalt. Men jeg smitta søskene mine, og di hadde "milioner" og store og veskefyldte, så det varierer fra person til person.

Ha en superflott dag, vi får håpe jeg tar feil. (Det ville i så fall ikke vært førstegangen, dessverre for meg ;o))))

Neida, det er nok sikkert vannkopper, skjønner det av svarene her, og av det de mente i barnehagen. Så det er nok bare å forberede seg på noen dager med hjemmekontor...

Men.... jeg blir ikke lei meg om du tar feil! :-)

Gjest Vær glad for det

Dette høres absolutt ut som vannkopper. De trenger ikke være væskefylte. Om det er det, skal du bare være glad for at hun får det nå i ung alder. Jeg hadde selv vannkopper for et par år siden som voksen og det var grusomt. Høy feber og skikkelig dårlig i lang tid. De tre barna mine hadde det samtidig, og var minimalt plaget i forhold. Mange foreldre med små barn oppsøker andre med vannkopper bevisst for at barna skal bli smittet mens de er små.

Lykke til, hilsen Kathrine

Annonse

Bare 500 000, altså? :-)

Hmm, høres jo veldig ut som vannkopper dette her, da.

Ser med "glede" fram til at storebror får det - akkurat når lillesøster er blitt frisk igjen...

Mine var greie nok til å få vannkopper da jeg uansett var i permisjon med minstemann. Slapp derfor en masse "hjemme med sykt barn dager". Veldig kjekt det der, men slitsomt er det uansett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...