Gå til innhold

Ligg unna dersom du ikke liker skryteinnlegg;-)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

WOW!!!!!!

Det er ikke mulig!!!!?!

Minstejenta mi vet ikke at det er noe som heter bokstaver en gang...... Må visst skjerpe meg. Får lære henne K i første omgang (første bokstav i navnet)...

By the way.... Nå er det femte døgnet uten uhell av noe slag :-)

Så flott! PC er jo glimrende verktøy på den måten! Tenker storesøsknene var stolte?

Yngstemann har noen fordeler på den måten. Jeg lærte lillesøstra mi alfabetet på rams da hun var to år. Da hun var 4 leste hun, men det er jo ikke så uvanlig.

Så kult! De fleste barna kan kjenne igjen bokstaven sin kanskje når de er to, men å skrive hele navnet sitt er vel ganske spesielt vil jeg tro. Kjempemorsomt. :)

Jeg benytter anledningen til å skryte litt jeg også, dette er ikke noe forsøk på trådkupping.

For noen uker siden satt Mis ved kjøkkenbordet og tegnet mens jeg lagde mat, så sier hun plutselig "Mor! Kom å se her, jeg klarer å skrive navnet til Flisen". Og jammen hadde hun ikke det helt uten at jeg hadde fortalt henne hvilke bokstaver hun skulle skrive. Hun er jo 5, så det er ikke helt uvanlig, men jeg syns allikevel det var kjempekult. :)

Annonse

Oi!!! Flink pie du har!

Når storesøstrene kom hjem fra skolen skulle hun vise sine nyervervede kunnskaper, men da gikk det ikke fullt så bra. Hun skrev de tre første bokstavene, men så ble det litt tullball. Er visst lettere å få det til når ingen står over henne for å se ;-)

Så flink hun er!

Du må være veldig stolt :)

Klart jeg ble kry :-)

Gikk ikke like bra når hun skulle vise storesøstrene hva hun kan. De tre første bokstavene gikk greit, men så fikk hun visst jernteppe. Jaja, det sitter iallefall langt inne et sted ;-)

Så kult! De fleste barna kan kjenne igjen bokstaven sin kanskje når de er to, men å skrive hele navnet sitt er vel ganske spesielt vil jeg tro. Kjempemorsomt. :)

Jeg benytter anledningen til å skryte litt jeg også, dette er ikke noe forsøk på trådkupping.

For noen uker siden satt Mis ved kjøkkenbordet og tegnet mens jeg lagde mat, så sier hun plutselig "Mor! Kom å se her, jeg klarer å skrive navnet til Flisen". Og jammen hadde hun ikke det helt uten at jeg hadde fortalt henne hvilke bokstaver hun skulle skrive. Hun er jo 5, så det er ikke helt uvanlig, men jeg syns allikevel det var kjempekult. :)

Da kan det jo virke som jenta di har knekt lesekoden og det er jo flott :-)

Jenta mi har O som første bokstav og det er faktisk veldig greit. "Bære å tegne et hode, så vips, så e bokstaven min der!", sier hun ;-)

WOW.......

Det kan ikke min nylig fyldte 3åring.

Men for og skryte litt..... han kjenner igjen navnet sitt når det står skrevet....... det er da noe ;o)))

Imoponert!!!!

Det er egentlig godt gjort å kjenne igjen navnet sitt når man er tre år også da :-)

Forresten gikk det ikke like glatt å skrive navnet på PC'n nå. Var så stolt og skulle vise storesøstrene, men etter de tre første bokstavene fikk hun jernteppe ;-)

Så flott! PC er jo glimrende verktøy på den måten! Tenker storesøsknene var stolte?

Yngstemann har noen fordeler på den måten. Jeg lærte lillesøstra mi alfabetet på rams da hun var to år. Da hun var 4 leste hun, men det er jo ikke så uvanlig.

Stolte var de! Problemet var at småen fikk litt jernteppe når de stod over henne for å se om hun klarte den store jobben. De tre første bokstavene gikk greit, men de tre siste ble det litt tullball med ;-)

WOW!!!!!!

Det er ikke mulig!!!!?!

Minstejenta mi vet ikke at det er noe som heter bokstaver en gang...... Må visst skjerpe meg. Får lære henne K i første omgang (første bokstav i navnet)...

By the way.... Nå er det femte døgnet uten uhell av noe slag :-)

K er innmari vanskelig da! O er en smule enklere. "Akkurat som å tegne et hode" sier vesla her ;-)

Det er jo strengt tatt ikke helt nødvendig å lære ungene slike saker da. De lærer det jo før eller siden uansett!

Her går det også mye bedre med tissingen. Har ikke hatt uhell de siste to dagene i barnehagen. Tvi, tvi!!

Annonse

Kjempeherlig!

Lillejenta her var også veeldig tidlig ute;takket være større søsken.

Hun knakk lesekoden da hun var 4 år.

Vissste ikke at hun kunne surfe på Internet den gang.

Kom over henne i det hun hadde søkt etter LEK , og masse pupper ploppet opp...

Nå er hun 6 år,gå i første klasse og kjeeeder seg.

Hilsen

Kjempeherlig!

Lillejenta her var også veeldig tidlig ute;takket være større søsken.

Hun knakk lesekoden da hun var 4 år.

Vissste ikke at hun kunne surfe på Internet den gang.

Kom over henne i det hun hadde søkt etter LEK , og masse pupper ploppet opp...

Nå er hun 6 år,gå i første klasse og kjeeeder seg.

Hilsen

Huff da, det gjelder å passe på ;-)

Storesøstrene her var også tidlig ute. De leste sine første ord når de var tre år gamle, men flytende lesning skjedde først når de var fem-seks år. Eldstemann hadde jeg masse tid til å "eksperimentere" med bokstaver med, men de to neste har lært mest av storesøsken, ja...

Min mellomste går også i 1.klasse. Det har vært veldig godt samarbeid mellom barnehagen og 1.klasse, så allerede siste året i bhg hadde styrer en samtale med skolen om å passe på at seksåringen her fikk opplegg tilpasset henne. Hun stortrives på skolen og selv om leksene er lette, så trenger hun øvelse i å skrive bokstavene korrekt (starte på riktig sted osv). Husk å gi beskjed til skolen om du føler at hun ikke får de utfordringene hun trenger!!

Da kan det jo virke som jenta di har knekt lesekoden og det er jo flott :-)

Jenta mi har O som første bokstav og det er faktisk veldig greit. "Bære å tegne et hode, så vips, så e bokstaven min der!", sier hun ;-)

Søsteren skriver jo navnet sitt overalt, så jeg tror det går mer på fotografisk hukommelse, men jeg tror nok hun kommer til å knekke koden i løpet av vinteren, så det blir spennende å se. Selvom det absolutt ikke er viktig for oss, vi presser henne ikke.

Forresten så har jenta di et nyydelig navn. :)

Søsteren skriver jo navnet sitt overalt, så jeg tror det går mer på fotografisk hukommelse, men jeg tror nok hun kommer til å knekke koden i løpet av vinteren, så det blir spennende å se. Selvom det absolutt ikke er viktig for oss, vi presser henne ikke.

Forresten så har jenta di et nyydelig navn. :)

Det morsomme er at når hun skriver så staver hun bokstavene omhyggelig mens hun skriver ;-)

Dine har også nyyydelige navn, spesielt den yngste :-)

K er innmari vanskelig da! O er en smule enklere. "Akkurat som å tegne et hode" sier vesla her ;-)

Det er jo strengt tatt ikke helt nødvendig å lære ungene slike saker da. De lærer det jo før eller siden uansett!

Her går det også mye bedre med tissingen. Har ikke hatt uhell de siste to dagene i barnehagen. Tvi, tvi!!

Jenta mi har også navn på K. Hun sleit mye lenger enn broren med å få til å skrive navnet sitt, hans begynner på H. For ikke å snakke om tanta mi som begynner på R! Hun var visst fly forbanna på søstrene sine som hadde I, T og A ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...