Gjest togli Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Jenta mi har også navn på K. Hun sleit mye lenger enn broren med å få til å skrive navnet sitt, hans begynner på H. For ikke å snakke om tanta mi som begynner på R! Hun var visst fly forbanna på søstrene sine som hadde I, T og A ;-) Hehe, skjønner jeg godt. Jenta mi har igrunnen bare lette bokstaver i navnet sitt, så det hjelper på ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Oi det var både tidlig og imponerende! :-D Vi drev ikke med lese- og skrivelæring i ung alder, bortsett fra at han holdt opp en og en magnetbokstav og spurte hva de het osv. Og etter å ha lært navnet på en del enkeltbokstaver bestemte han seg plutselig for å sette sammen til et ord helt av seg selv - uten hjelp. Han var da veldig opptatt av Kapt. Sabeltann, og skrev følgende med magnetbokstaver: SATEKAMR (= skattekammer) Da var han fire år, og vi var mektig imponert! :-) 0 Siter
vin Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Huff da, det gjelder å passe på ;-) Storesøstrene her var også tidlig ute. De leste sine første ord når de var tre år gamle, men flytende lesning skjedde først når de var fem-seks år. Eldstemann hadde jeg masse tid til å "eksperimentere" med bokstaver med, men de to neste har lært mest av storesøsken, ja... Min mellomste går også i 1.klasse. Det har vært veldig godt samarbeid mellom barnehagen og 1.klasse, så allerede siste året i bhg hadde styrer en samtale med skolen om å passe på at seksåringen her fikk opplegg tilpasset henne. Hun stortrives på skolen og selv om leksene er lette, så trenger hun øvelse i å skrive bokstavene korrekt (starte på riktig sted osv). Husk å gi beskjed til skolen om du føler at hun ikke får de utfordringene hun trenger!! Har snakket med dem noen ganger om å gi henne litt mere utfordringer. De har jo pc dager og da får hun andre programmer å jobbe med. Hun fikk også en bok i dag,som hun skal lese for hele klassen etter høstferien ;o) Hilsen 0 Siter
annegunn Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Stilig :-) Jeg har en tegning hengende på jobben, hvor jentungen har skrevet både mitt og sitt navn. Den er datert rett før hun ble tre og et halvt. Bokstavene er i vilkårlig rekkefølge, men med riktig antall - vi har dobbelkonsonant begge to, hun heter jo det samme som din midterste. Det var den vinteren hun var tre hun oppdaget fortreffeligheten med tegneprogram på pc'en :-) 0 Siter
Velouria Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Det morsomme er at når hun skriver så staver hun bokstavene omhyggelig mens hun skriver ;-) Dine har også nyyydelige navn, spesielt den yngste :-) Thanx 0 Siter
Gjest togli Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Stilig :-) Jeg har en tegning hengende på jobben, hvor jentungen har skrevet både mitt og sitt navn. Den er datert rett før hun ble tre og et halvt. Bokstavene er i vilkårlig rekkefølge, men med riktig antall - vi har dobbelkonsonant begge to, hun heter jo det samme som din midterste. Det var den vinteren hun var tre hun oppdaget fortreffeligheten med tegneprogram på pc'en :-) Moro å spare på sånt :-) PC er visst lettere enn for fri hånd, ja. O og I klarer minsten å skrive, men de andre bokstavene er det verre å få til 0 Siter
Gjest togli Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Oi det var både tidlig og imponerende! :-D Vi drev ikke med lese- og skrivelæring i ung alder, bortsett fra at han holdt opp en og en magnetbokstav og spurte hva de het osv. Og etter å ha lært navnet på en del enkeltbokstaver bestemte han seg plutselig for å sette sammen til et ord helt av seg selv - uten hjelp. Han var da veldig opptatt av Kapt. Sabeltann, og skrev følgende med magnetbokstaver: SATEKAMR (= skattekammer) Da var han fire år, og vi var mektig imponert! :-) Oj, det var jammen ikke verst! Vi driver ikke å trener her i huset heller, men hun har vært opptatt av at navnet hennes står i alle klærne (navnemerkede klær) hennes. Hun leser da navnet sakte mens hun fører fingrene bortover. Har iallefall skjønt at hver bokstav har en lyd... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 WOW! Kjempebra!!! Takk :-) Men hukommelsen er ikke like bra idag. Det virker nesten som det kom i et blaff det her *ler* Idag kan hun "bare" skrive de tre første bokstavene etter hverandre, men vi har ikke hastverk ;-) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 6. oktober 2006 Skrevet 6. oktober 2006 Takk :-) Men hukommelsen er ikke like bra idag. Det virker nesten som det kom i et blaff det her *ler* Idag kan hun "bare" skrive de tre første bokstavene etter hverandre, men vi har ikke hastverk ;-) He, he - men begynnelsen er der, og det er jo kjempebra! 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 6. oktober 2006 Skrevet 6. oktober 2006 Ojoj Det gjør nok ikke 2 1/2 -åringen min ennå Men han teller til 12 og slutta med bleie denne uka, lærte å sykle på trehjulssykkel helt alene i forigårs og oppkallte gullfiskene vi fkk i går etter tanta og onkelen sin 2-åringer er herlige 0 Siter
Gjest togli Skrevet 6. oktober 2006 Skrevet 6. oktober 2006 Ojoj Det gjør nok ikke 2 1/2 -åringen min ennå Men han teller til 12 og slutta med bleie denne uka, lærte å sykle på trehjulssykkel helt alene i forigårs og oppkallte gullfiskene vi fkk i går etter tanta og onkelen sin 2-åringer er herlige Da er han rikelig flink nok :-) Jeg ble også overraska da min toåring plutselig sykla rundt på trehjulssykkelen sin. Hun hadde visst lært det i barnehagen! 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 6. oktober 2006 Skrevet 6. oktober 2006 Da er han rikelig flink nok :-) Jeg ble også overraska da min toåring plutselig sykla rundt på trehjulssykkelen sin. Hun hadde visst lært det i barnehagen! "Da er han rikelig flink nok :-)" Ja det er skikkelig, skikkelig sant! (Som ungen min selv ville ha sagt det ;-)) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 6. oktober 2006 Skrevet 6. oktober 2006 "Da er han rikelig flink nok :-)" Ja det er skikkelig, skikkelig sant! (Som ungen min selv ville ha sagt det ;-)) Han høres søt ut :-) Vi får ta personlig kontakt om sånn ca 17-18 år ;-) 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 6. oktober 2006 Skrevet 6. oktober 2006 Han høres søt ut :-) Vi får ta personlig kontakt om sånn ca 17-18 år ;-) He,he, ja kanskje det 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.