tzatziki1365380058 Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Og forresten; det er ikke klasser på skolene, lenger... Der det tidligere var 2 klasser, er det slått sammen til 1 gruppe... Dvs. to klasser på 30 er i dag (i teorien, iallefall) 60... Velkommen til å be alle eller ingen, sier jeg;-( Fremdeles klasser hos oss.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248520-om-%C3%A5-ikke-be-alle-i-bursdag/page/5/#findComment-1950057 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest abrahamsen Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Er det vanskelig å ta dette alvorlig????????????? Jaja..det får isåfall være din sak jeg kom iallefall med et spørsmål jeg synes er svært aktuelt og utrolig viktig og dessverre finnes det altfor mange som har en kommentar til det meste og det er som kjent "serriøst?"- det har jeg problem med å ta på alvor! Det som er vanskelig å ta alvorlig er innlegge som er overkrydret med tusen?????????? og tre tusen !!!!!!!!!!! Store bokstaver og enda flere !!!!!!! Og ????? You see??!?!!!!!?!?!? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248520-om-%C3%A5-ikke-be-alle-i-bursdag/page/5/#findComment-1950067 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sandex Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Jeg har jevnt over litt vanskelig for å ta deg alvorlig. Men for å svare seriøst likevel - vi inviterer litt etter forgodtbefinnende. Noen ganger inviterer vi "alle" som hører til i en bestemt gruppe, andre ganger bare noen få. Vi inviterer gjerne barn fra andre avdelinger i barnehagen også, og nabobarn, og det sier seg selv at hvis vi skal inkludere alle alle steder så snakker vi ikke om 10-15 barn, men kanskje 50. En annen ting er at det kan finnes grunner for å ikke invitere alle. For eksempel hvis det finnes noen barn som rett og slett er slemme og ekle, da vil jeg ikke ødelegge mitt barns bursdag ved å invitere en plageånd. Takket være foreldre som deg at det blir lagt opp til mobbing... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248520-om-%C3%A5-ikke-be-alle-i-bursdag/page/5/#findComment-1950593 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ninnima Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Det som er vanskelig å ta alvorlig er innlegge som er overkrydret med tusen?????????? og tre tusen !!!!!!!!!!! Store bokstaver og enda flere !!!!!!! Og ????? You see??!?!!!!!?!?!? Nemlig... Samt utsagn av typen "hva feiler det foreldre som...". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248520-om-%C3%A5-ikke-be-alle-i-bursdag/page/5/#findComment-1950728 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ninnima Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Takket være foreldre som deg at det blir lagt opp til mobbing... Fordi vi ikke kan invitere 50 unger i bursdag? Jeg mener at man ikke skal utestenge en eller to eller tre av en gruppe. Men hvem kan bestemme at hele avdelingen i barnehagen er en "gruppe"? Eller at alle på samme alder er det? La meg ta et eksempel (selvopplevd...) i barnehagen til min datter er de en hel haug med 4 år gamle jenter. Det er EI 5 år gammel jente som leker MYE med disse jentene - hun er i mine øyne en av "gruppa". Derfor inviterer vi henne i bursdag, uten dermed å invitere alle de andre femåringene. Men jeg vet at enkelte andre slavisk har invitert "alle jentene på 4 år" - og dermed utelatt en som leker med de andre hver eneste dag. Et annet selvopplevd eksempel: vi skulle ha "guttebursdag". Men gutten ville veldig gjerne invitere to jenter fra avdelingen i barnehagen. Han inviterte alle de jevngamle guttene, pluss de to jentene. Det var tre andre jenter på samme alder, pluss både yngre og eldre barn som ikke ble invitert. Var det galt? Måtte vi invitert hele avdelingen bare fordi han ville invitere de to jentene? Eller da min sønn som eneste fra sitt årskull ble invitert i bursdag til en fra årskullet under. Skulle de da liksom ha invitert 9 andre unger også, bare fordi at min sønn har en "bestekamerat" som er året yngre? Skjønner du ikke selv hvor idiotisk det blir å lage slike regler? Det er mye bedre å ha litt vett og fornuft og si at vi unnlater ikke å invitere en eller to, men vi kan tillate oss å invitere en eller to. Og hvis det bidrar til mobbing så er vel det fordi det finnes en del foreldre som bare sitter og venter på å finne en "urettferdighet" på sitt barns vegne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248520-om-%C3%A5-ikke-be-alle-i-bursdag/page/5/#findComment-1950736 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sandex Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Fordi vi ikke kan invitere 50 unger i bursdag? Jeg mener at man ikke skal utestenge en eller to eller tre av en gruppe. Men hvem kan bestemme at hele avdelingen i barnehagen er en "gruppe"? Eller at alle på samme alder er det? La meg ta et eksempel (selvopplevd...) i barnehagen til min datter er de en hel haug med 4 år gamle jenter. Det er EI 5 år gammel jente som leker MYE med disse jentene - hun er i mine øyne en av "gruppa". Derfor inviterer vi henne i bursdag, uten dermed å invitere alle de andre femåringene. Men jeg vet at enkelte andre slavisk har invitert "alle jentene på 4 år" - og dermed utelatt en som leker med de andre hver eneste dag. Et annet selvopplevd eksempel: vi skulle ha "guttebursdag". Men gutten ville veldig gjerne invitere to jenter fra avdelingen i barnehagen. Han inviterte alle de jevngamle guttene, pluss de to jentene. Det var tre andre jenter på samme alder, pluss både yngre og eldre barn som ikke ble invitert. Var det galt? Måtte vi invitert hele avdelingen bare fordi han ville invitere de to jentene? Eller da min sønn som eneste fra sitt årskull ble invitert i bursdag til en fra årskullet under. Skulle de da liksom ha invitert 9 andre unger også, bare fordi at min sønn har en "bestekamerat" som er året yngre? Skjønner du ikke selv hvor idiotisk det blir å lage slike regler? Det er mye bedre å ha litt vett og fornuft og si at vi unnlater ikke å invitere en eller to, men vi kan tillate oss å invitere en eller to. Og hvis det bidrar til mobbing så er vel det fordi det finnes en del foreldre som bare sitter og venter på å finne en "urettferdighet" på sitt barns vegne. Jada - jeg har jo sagt at du må invitere 50 unger i bursdag?!... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248520-om-%C3%A5-ikke-be-alle-i-bursdag/page/5/#findComment-1950739 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sandex Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Fordi vi ikke kan invitere 50 unger i bursdag? Jeg mener at man ikke skal utestenge en eller to eller tre av en gruppe. Men hvem kan bestemme at hele avdelingen i barnehagen er en "gruppe"? Eller at alle på samme alder er det? La meg ta et eksempel (selvopplevd...) i barnehagen til min datter er de en hel haug med 4 år gamle jenter. Det er EI 5 år gammel jente som leker MYE med disse jentene - hun er i mine øyne en av "gruppa". Derfor inviterer vi henne i bursdag, uten dermed å invitere alle de andre femåringene. Men jeg vet at enkelte andre slavisk har invitert "alle jentene på 4 år" - og dermed utelatt en som leker med de andre hver eneste dag. Et annet selvopplevd eksempel: vi skulle ha "guttebursdag". Men gutten ville veldig gjerne invitere to jenter fra avdelingen i barnehagen. Han inviterte alle de jevngamle guttene, pluss de to jentene. Det var tre andre jenter på samme alder, pluss både yngre og eldre barn som ikke ble invitert. Var det galt? Måtte vi invitert hele avdelingen bare fordi han ville invitere de to jentene? Eller da min sønn som eneste fra sitt årskull ble invitert i bursdag til en fra årskullet under. Skulle de da liksom ha invitert 9 andre unger også, bare fordi at min sønn har en "bestekamerat" som er året yngre? Skjønner du ikke selv hvor idiotisk det blir å lage slike regler? Det er mye bedre å ha litt vett og fornuft og si at vi unnlater ikke å invitere en eller to, men vi kan tillate oss å invitere en eller to. Og hvis det bidrar til mobbing så er vel det fordi det finnes en del foreldre som bare sitter og venter på å finne en "urettferdighet" på sitt barns vegne. Måtte bare kommentere innlegget.. det er idioti av deg å komme m sånne eksempel. Enhver idiot skjønner at det ikke er utestenging.. Ikke det tråden handlet om! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248520-om-%C3%A5-ikke-be-alle-i-bursdag/page/5/#findComment-1950743 Del på andre sider Flere delingsvalg…
puppola Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 Nemlig... Samt utsagn av typen "hva feiler det foreldre som...". Virker som du føler deg personlig angrepet? Helt alvorlig; hvis du er så skråsikker på at du gjør rett hvorfor denne trangen til å komme med flåsete kommentarer om dumme nick osv- det var da vel ikke det denne linken handlet om? Og jeg vil gjerne tas alvorlig og jeg mener det må være noe i veien med folk som ja ikke ber alle barna på gruppa i en barnehage!Jeg og forstår at det er lov å be noen i tillegg av eksempelvis 5 åringene, dette handler jo ikke om det, men når enkelte foreldre ikke ber eksempelvis alle i 5 års klubben fordi kanskje noen er mørk i huden(nei hun leker ikke så mye med mitt barn.......)da blir jeg rasende! Nesten alle her er jo enig i at man ikke skal utestenge en eller to og det er bra men flere sier jo samtidig at de ikke vil be de som er "slemme" mot deres barn- kanskje en grunn til nettopp å be de? Jeg synes bare jeg ser en slags utestegning som styres mer av foreldre enn barna og det er synd- barn leker jo med forskjellige hele tiden. Så lenge barna er små synes jeg man skal be "alle" og noen til hvis barnet vil så får det være annerledes når de blir større eventuelt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248520-om-%C3%A5-ikke-be-alle-i-bursdag/page/5/#findComment-1950909 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ninnima Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Måtte bare kommentere innlegget.. det er idioti av deg å komme m sånne eksempel. Enhver idiot skjønner at det ikke er utestenging.. Ikke det tråden handlet om! Poenget er at slaviske regler av typen "invitere alle eller ingen" er og blir idiotiske. For det vil alltid være den ene du vil ha i tillegg, eller bare de to. Og da mener altså puppola og du at man må invitere alle. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248520-om-%C3%A5-ikke-be-alle-i-bursdag/page/5/#findComment-1951188 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ninnima Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Virker som du føler deg personlig angrepet? Helt alvorlig; hvis du er så skråsikker på at du gjør rett hvorfor denne trangen til å komme med flåsete kommentarer om dumme nick osv- det var da vel ikke det denne linken handlet om? Og jeg vil gjerne tas alvorlig og jeg mener det må være noe i veien med folk som ja ikke ber alle barna på gruppa i en barnehage!Jeg og forstår at det er lov å be noen i tillegg av eksempelvis 5 åringene, dette handler jo ikke om det, men når enkelte foreldre ikke ber eksempelvis alle i 5 års klubben fordi kanskje noen er mørk i huden(nei hun leker ikke så mye med mitt barn.......)da blir jeg rasende! Nesten alle her er jo enig i at man ikke skal utestenge en eller to og det er bra men flere sier jo samtidig at de ikke vil be de som er "slemme" mot deres barn- kanskje en grunn til nettopp å be de? Jeg synes bare jeg ser en slags utestegning som styres mer av foreldre enn barna og det er synd- barn leker jo med forskjellige hele tiden. Så lenge barna er små synes jeg man skal be "alle" og noen til hvis barnet vil så får det være annerledes når de blir større eventuelt! Nei, jeg er bare ikke enig med deg. Jeg mener at det er fullt mulig å bruke sunn fornuft uten å henge seg opp i firkanta regler som fort slår veldig uheldig ut. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248520-om-%C3%A5-ikke-be-alle-i-bursdag/page/5/#findComment-1951192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tvillingtante Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Jeg opplevde for ikke lenge siden , at den ene tvillingen min ble bedt , men ikke den andre !! Dette var i et selskap med både gutter og jenter ! Jeg ringte til mora til bursdagsbarnet og sa på en hyggelig måte , at enten kom begge eller ingen. Fikk da til svar at joda, h*n kunne bare komme.... Jeg lurte på om ho ikke visste at dem er tvillinger ? joda ,det visste ho !!! Mener du at regelen om å måtte be begge i et tvilling-par gjelder uansett alder? Jeg er tante til tvillinger (gutt-jente), og det var kun de de var veldig små at de hadde bare felles gjester. Etterhvert som de blir eldre, vil de naturlig nok ha hver sine venner og hver sine fritidsinteresser. Festen er likevel felles for dem begge, av praktiske årsaker, men barnas foreldre er meget påpasselig med at gjestene er enten invitert til den ene eller til den andre. Og de blir invitert i hver sine bursdagsfester til hver sine venner. Disse foreldrene er veldig opptatt av at barna deres skal være individer og ikke en gruppe som bare går under fellesbetegnelsen "tvillingene". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248520-om-%C3%A5-ikke-be-alle-i-bursdag/page/5/#findComment-1951203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sammfunnskritiker Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Fremdeles klasser hos oss.... Rart at de opererer med klasser. Det er nemlig nasjonale føringer ala Klemet og har gått fra klasse til trinn- og fra klasse og år, til utdanningsprogram. På barneskolen her er det delt inn i ett første trinn, med 5 klassekontakter. Hver klassekontakt har ca. 15 elever. BArna jobber på kryss av gruppene i de ulike fagene. Ergo har barna mange venner, men også mange bekjente i trinnet! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248520-om-%C3%A5-ikke-be-alle-i-bursdag/page/5/#findComment-1951210 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Mener du at regelen om å måtte be begge i et tvilling-par gjelder uansett alder? Jeg er tante til tvillinger (gutt-jente), og det var kun de de var veldig små at de hadde bare felles gjester. Etterhvert som de blir eldre, vil de naturlig nok ha hver sine venner og hver sine fritidsinteresser. Festen er likevel felles for dem begge, av praktiske årsaker, men barnas foreldre er meget påpasselig med at gjestene er enten invitert til den ene eller til den andre. Og de blir invitert i hver sine bursdagsfester til hver sine venner. Disse foreldrene er veldig opptatt av at barna deres skal være individer og ikke en gruppe som bare går under fellesbetegnelsen "tvillingene". Jeg kjenner til et tvillingpar i barneskolen som feirer hvert sitt selskap med hver sine gjester. Poden var buden til den ene, men ikke til den andre. Selv har han bedt begge to. ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248520-om-%C3%A5-ikke-be-alle-i-bursdag/page/5/#findComment-1951212 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest feil tankegang Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Jeg er helt enig med deg, og det burde være mulig for alle å klare å invitere 10-15 barn. Det er jo ingen nødvendighet å ha dem inne på 1 rom og kjøkken! Lag bursdag ute i parken, med sisten, gjemsel og pølsegrilling, boller og muffins, eller hva med langbord i bakgården, ringspill, klinkekuler, darts osv? Små partytelt koster under kr 200 å kjøpe nå etter seongen! Jeg føler meg rimelig sikekr på at de som absolutt ikke kan invitere mer enn 5-6 barn gjør det av makelighetsgrunner! Jeg ser eksempler stadig vekk på at foreldre rett og slett ikke GIDDER å arrangere barneselskap (eller andre ting for barna for den saks skyld). Noen ganger lurer jeg på hvorfor i all verden de har fått barn når de aldri prioriterer dem, men kun seg selv. Helt feil. Når vi har invitert så få barn så er det fordi at vårt barn ikke hadde -lyst- til å ha et stort selskap. Hun elsker å ha få nære venner og de leker helt perfekt sammen. Koser seg glugg ihjel og alle blir sett! Har ofte sett store selskaper hvor et barn trekker seg unna for å få litt ro og kanskje er sjenert. Dette barnet har det ikke alltid så bra i selskapet. Så jeg synes at det ikke var pent skrevet at vi som foreldre er late og har dårlige holdninger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248520-om-%C3%A5-ikke-be-alle-i-bursdag/page/5/#findComment-1951276 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mai 67 Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Mener du at regelen om å måtte be begge i et tvilling-par gjelder uansett alder? Jeg er tante til tvillinger (gutt-jente), og det var kun de de var veldig små at de hadde bare felles gjester. Etterhvert som de blir eldre, vil de naturlig nok ha hver sine venner og hver sine fritidsinteresser. Festen er likevel felles for dem begge, av praktiske årsaker, men barnas foreldre er meget påpasselig med at gjestene er enten invitert til den ene eller til den andre. Og de blir invitert i hver sine bursdagsfester til hver sine venner. Disse foreldrene er veldig opptatt av at barna deres skal være individer og ikke en gruppe som bare går under fellesbetegnelsen "tvillingene". Nei , jeg mener ikke uansett alder. Men , alle andre i den gruppa var invitert, bare ikke h*n. Og da blir det feil synes jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248520-om-%C3%A5-ikke-be-alle-i-bursdag/page/5/#findComment-1951481 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sandex Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Poenget er at slaviske regler av typen "invitere alle eller ingen" er og blir idiotiske. For det vil alltid være den ene du vil ha i tillegg, eller bare de to. Og da mener altså puppola og du at man må invitere alle. Noen vil ikke forstå problemet.. og da er det NULL poeng i å diskutere.. dessverre 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248520-om-%C3%A5-ikke-be-alle-i-bursdag/page/5/#findComment-1951962 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest olya Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Poenget er at slaviske regler av typen "invitere alle eller ingen" er og blir idiotiske. For det vil alltid være den ene du vil ha i tillegg, eller bare de to. Og da mener altså puppola og du at man må invitere alle. Selvsagt kan man invitere andre i tillegg. Vitsen med å ha slike "regler" er for å unngå at noen aldri får komme i bursdag. Synd at foreldre og barn er nødt til å oppleve det selv for å forstå det. Verden hadde blitt et bedre sted å være med bedre innlevelsesevne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248520-om-%C3%A5-ikke-be-alle-i-bursdag/page/5/#findComment-1951988 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Rart at de opererer med klasser. Det er nemlig nasjonale føringer ala Klemet og har gått fra klasse til trinn- og fra klasse og år, til utdanningsprogram. På barneskolen her er det delt inn i ett første trinn, med 5 klassekontakter. Hver klassekontakt har ca. 15 elever. BArna jobber på kryss av gruppene i de ulike fagene. Ergo har barna mange venner, men også mange bekjente i trinnet! Bekjente på trinnet er jo ikke noe problem uansett, for de som går på SFO. De som ikke gjør det, får nok større problemer. Vet at normen er grupper, ikke klasser, men som sagt er det ikke sånn her. Aner ikke hvorfor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248520-om-%C3%A5-ikke-be-alle-i-bursdag/page/5/#findComment-1952577 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sammfunnskritiker Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Jeg tror kanskje at det er et skille mellom by og land om man inviterer hele klassen. Vi bor i by, og er med på organiserte aktiviteter på kryss av bygrensene. Barna våres får derfor venner på kryss av ulike aktiviteter og bosted. Dersom vi skulle invitere hele fotball laget, hele klassen eller trinnet, alle på turn, speideren osv.... Ville jeg nok blitt lei av å steke muffin etterhvert. Ikke tror jeg det hadde blitt en spessielt morrsom bursdag heller. Derfor syns jeg det er en rett, jeg har som mor. Å sammen med barnet mitt, finne ut hva som fungerer for oss, ikke for deg, naboen eller nabobarna. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248520-om-%C3%A5-ikke-be-alle-i-bursdag/page/5/#findComment-1956129 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.