Gå til innhold

Småbarnsforeldre og nugattihysteri

Anbefalte innlegg

Gjest Usaklig men provosert

Vann til mat er jo direkte vondt. Man kan da virkelig ikke alltid drikke bare vann, så hysterisk kan man da ikke være.

Måtehold har du hørt om det?

Mener du at det er negativt at vi drikker vann til maten????

Vi koser oss også innimellom, men ikke hver dag, og jeg foretrekker faktisk vann eller vin til middag, det syns jeg er best.

Jeg skjønner godt at vi blir tyngre og tyngre i norge, når du kan syns det er negativt og drikke vann.

Hva er det som skjer her inne.

Er det bare usunne, godis og gotteri spisende, feite, frityrspisende, nullaktivitets gjeng som florerer her på DOL eller.

Hvor FEITE er dere egentlig?

Og hvor FEITE tror dere barna deres kommer til og bli?

Fortsetter under...

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Katt-ja

12

• mumitrollet

6

• Glimtipper

6

• Dorthe

4

Mest aktive i denne tråden

Vann til mat er jo direkte vondt. Man kan da virkelig ikke alltid drikke bare vann, så hysterisk kan man da ikke være.

Måtehold har du hørt om det?

Det er kanskje ikke snakk om MÅ drikke vann? Vesla her i huset velger vann som drikke de fleste gangene. Juice noen få ganger, og brus når vi har hamburger, pizza eller tacos.

Gjest ikke bare vann

Mener du at det er negativt at vi drikker vann til maten????

Vi koser oss også innimellom, men ikke hver dag, og jeg foretrekker faktisk vann eller vin til middag, det syns jeg er best.

Jeg skjønner godt at vi blir tyngre og tyngre i norge, når du kan syns det er negativt og drikke vann.

Hva er det som skjer her inne.

Er det bare usunne, godis og gotteri spisende, feite, frityrspisende, nullaktivitets gjeng som florerer her på DOL eller.

Hvor FEITE er dere egentlig?

Og hvor FEITE tror dere barna deres kommer til og bli?

Så du mener man blir feit av å drikke litt saft eller brus eller juice? Særlig om det er lettvarianten. Hvor DUM går det egentlig ann å bli? Hvor DUM er du egentlig?? *ler*

Man blir ikke feit av et normalt kosthold, man blir feit av å være lat og å ikke røre på seg. Men for å skjønne sånn kan man ikke være så DUM som deg... *ler masse* Tipper du drikker vann fordi du er evig på slankern....

Nå inneholder brunost en del andre næringsstoffer, som nugatti helt mangler. Derfor burde man ikke spise det hver dag. I barnehagen hvor jeg jobbet kuttet vi ned på prim, siden ungene stort sett ikke spiste annet og det inneholder en del sukker. Jeg synes man skal være bevisst på det og foretrekker hysteri framfor løsensluppenhet. Jeg hadde blitt veldig irritert om barnet mitt fikk servert lyst brød og nugatti i barnehagen ofte.

Melk er jeg enig med deg i. Selv likte jeg ikke melk når jeg var liten og siden jeg hadde barneleddgikt, så var det ikke heldig for meg heller. Da mamma sa til legen: "Men herregud, trenger hun ikke drikke melk?!", så svarte legen: "Hun er ikke kalv, så vidt jeg ser" ;)

Gjest melk er bra og godt

Nå inneholder brunost en del andre næringsstoffer, som nugatti helt mangler. Derfor burde man ikke spise det hver dag. I barnehagen hvor jeg jobbet kuttet vi ned på prim, siden ungene stort sett ikke spiste annet og det inneholder en del sukker. Jeg synes man skal være bevisst på det og foretrekker hysteri framfor løsensluppenhet. Jeg hadde blitt veldig irritert om barnet mitt fikk servert lyst brød og nugatti i barnehagen ofte.

Melk er jeg enig med deg i. Selv likte jeg ikke melk når jeg var liten og siden jeg hadde barneleddgikt, så var det ikke heldig for meg heller. Da mamma sa til legen: "Men herregud, trenger hun ikke drikke melk?!", så svarte legen: "Hun er ikke kalv, så vidt jeg ser" ;)

Å si at melk er for kalver er for meg for dumt. Hvordan og hvem skal bestemme hva som er beregnet for oss da? Vi tar jo det vi kan fra naturenn. Hvorfor er det mer naturlig for oss å spise dyr, planter, frukt, fisk, og ikke minst egg? Er dette liksom beregnet på oss i motsetning til melk? Neppe, men noen tåler ikke en ting andre noe annet.

Annonse

Bevist at det fører til benskjørhet å drikke melk? Nå er du latterlig. At det kanskje ikke hjelper mot er en ting, men at det fører til.. nei...

Det skulle ikke være noe nytt at det har vært og er satt spørsmålstegn bak melkedrikking(i voksen alder) og benskjørhet? Det var sikkert feil av meg å skrive "nærmest bevist".

Fant ikke de linkene jeg har lest, men her er et par.

http://66.102.9.104/search?q=cache:rA_xK4IOxssJ:www.thirdangelsmessage.com/obadja/nr%25205/nr5me

http://vegetarforum.net/mt/veganisme/

Skjønner ikke hvorfor vi skal helle i oss melk når det finnes mange andre gode kalsiumkilder.

Så du mener man blir feit av å drikke litt saft eller brus eller juice? Særlig om det er lettvarianten. Hvor DUM går det egentlig ann å bli? Hvor DUM er du egentlig?? *ler*

Man blir ikke feit av et normalt kosthold, man blir feit av å være lat og å ikke røre på seg. Men for å skjønne sånn kan man ikke være så DUM som deg... *ler masse* Tipper du drikker vann fordi du er evig på slankern....

Man gir ikke unger lettvarianter av brus og saft. Aspartan ødelegger hele forbrenninga slik at man legger på seg. Det gjelder voksne også.

Gjest Usaklig , men provosert

Overhode ikke.

Men jeg syns det at barn selv kan bestemme om den vil ha nugatti på brødskiva, HVER dag, er utrolig umodent av den voksne.

Og drikke vann har ingen død av. Men heller ikke og drikke ett glass brus i ny og ne. Men alt med måte.

Jeg syns de foreldrene som sender med barn loff med nugatti og sjokade på mariekjeks, og drikker Pepsi MAX (FORIDI det er så jæ***g sunt), driver med plaging av sine barn.

Det skulle ikke være noe nytt at det har vært og er satt spørsmålstegn bak melkedrikking(i voksen alder) og benskjørhet? Det var sikkert feil av meg å skrive "nærmest bevist".

Fant ikke de linkene jeg har lest, men her er et par.

http://66.102.9.104/search?q=cache:rA_xK4IOxssJ:www.thirdangelsmessage.com/obadja/nr%25205/nr5me

http://vegetarforum.net/mt/veganisme/

Skjønner ikke hvorfor vi skal helle i oss melk når det finnes mange andre gode kalsiumkilder.

Hvem i alle dager sier man drikker melk (bare) for kalsiumens skyld? Det er sunt og godt, og kalsium eller ikke har da ingen betydning.

Man gir ikke unger lettvarianter av brus og saft. Aspartan ødelegger hele forbrenninga slik at man legger på seg. Det gjelder voksne også.

Det der er fullstendig bullshit. Hvor tar du det fra? Ut av løse luften? Aspartam gir ikke sånt, men i stor emengder er det vist kreftfremkallende på mus.

Når det er sagt greier fint unger å forbrenne litt saft utenå bli feite, dvs om de ikke er passivisert av foreldrene til å sitte foran tv/PC /spill.

Gjest ninnima

Overhode ikke.

Men jeg syns det at barn selv kan bestemme om den vil ha nugatti på brødskiva, HVER dag, er utrolig umodent av den voksne.

Og drikke vann har ingen død av. Men heller ikke og drikke ett glass brus i ny og ne. Men alt med måte.

Jeg syns de foreldrene som sender med barn loff med nugatti og sjokade på mariekjeks, og drikker Pepsi MAX (FORIDI det er så jæ***g sunt), driver med plaging av sine barn.

Hei,jeg heter ninnima og er en barneplager.

Riktignok spiser vi ikke loff, men ungene får nugatti når de vil ha nugatti. Spesielt den ene spiser nesten bare nugatti.

I tillegg får altså ungene Pepsi Max.

Annonse

Gjest ninnima

Er ikke kalsiuminnholdet hovedårsaken til at unger drikker melk? Om melk er så sunt diskuteres.

"Så sunt" er det ikke, i betydningen bøtt innpå så mye som mulig. Men det inneholder både kalsium og en del vitaminer som man trenger, spesielt barn som vokser mye.

Er ikke kalsiuminnholdet hovedårsaken til at unger drikker melk? Om melk er så sunt diskuteres.

De fleste drikker vel melk fordi de synes det er godt og at det passer til mat. Tviler på at unger tenker på hva det finnes av næringsstoffer i det de drikker og spiser gitt.

Å si at melk er for kalver er for meg for dumt. Hvordan og hvem skal bestemme hva som er beregnet for oss da? Vi tar jo det vi kan fra naturenn. Hvorfor er det mer naturlig for oss å spise dyr, planter, frukt, fisk, og ikke minst egg? Er dette liksom beregnet på oss i motsetning til melk? Neppe, men noen tåler ikke en ting andre noe annet.

Det kan da ikke bestrides at kumelk er til for kalver... Det er tilogmed føde for kalver som skal vokse opp til kuer og okser :)

Når folk drikker det som tørstedrikk, litervis om dagen, er det litt unaturlig. På samme måten som det heller ikke er naturlig å drikke litervis med juice om dagen,- man ville aldri orket å spise tilsvarende mengde frukt.

Vann er nok det mest naturlige å drikke - for tørsten. Og det gjelder vel alle voksne vesener.

Det der er fullstendig bullshit. Hvor tar du det fra? Ut av løse luften? Aspartam gir ikke sånt, men i stor emengder er det vist kreftfremkallende på mus.

Når det er sagt greier fint unger å forbrenne litt saft utenå bli feite, dvs om de ikke er passivisert av foreldrene til å sitte foran tv/PC /spill.

Sykepleiedatteren og nestenlegesvigersønnen min sier det og er rasende hvis jeg kjøper lettbrus.

Gjest annlovinda

Det kan da ikke bestrides at kumelk er til for kalver... Det er tilogmed føde for kalver som skal vokse opp til kuer og okser :)

Når folk drikker det som tørstedrikk, litervis om dagen, er det litt unaturlig. På samme måten som det heller ikke er naturlig å drikke litervis med juice om dagen,- man ville aldri orket å spise tilsvarende mengde frukt.

Vann er nok det mest naturlige å drikke - for tørsten. Og det gjelder vel alle voksne vesener.

Det er vel ikke så vanlig at melk blir brukt som tørstedrikk? Og at man drikker litervis av det??

Hos oss hører et glass melk med til brødmaten, altså til frokost, lunsj og kvleds. (jeg selv drikker melk kun til frokost, men det er fordi jeg ikke har lyst på melk ellers.)

Og sånn er det i de fleste familier jeg kjenner til.

Det er vel ikke så vanlig at melk blir brukt som tørstedrikk? Og at man drikker litervis av det??

Hos oss hører et glass melk med til brødmaten, altså til frokost, lunsj og kvleds. (jeg selv drikker melk kun til frokost, men det er fordi jeg ikke har lyst på melk ellers.)

Og sånn er det i de fleste familier jeg kjenner til.

Spør en familie med tenåringsgutter f.eks. eller treningsfreaker...de drikker melk i litervis.

Gjest theoline

Vi spiser gjerne Nugatti vi, nesten hver lørdag, det er kos det.

I barnehage og skole har vi andre alternativer, som er snillere med tennene.

Og min sønn reagerer på sukkerholdig mat med å bli veldig urolig, så jeg har aldri hatt i tankene å sende med dette på skolen eller i barneghagen.

Likeså er det for meg et lite poeng i å ikke friste andre barn med slikt pålegg, for det er virkelig ikke alle som har godt av det.

Og man får si hva man vil, men Nugatti er ikke på noen måte sunt, og for meg hjelper det ikke med tusen angivelig gode grunner for å gi ungene dette. Ingen kan overbevise meg om at det er godt for noe så da lar jeg være å gi dem det til daglig.

Melk har jeg gitt, men kun et glass til brødskivene, en gang om dagen, dette er ikke tørstedrikk hos oss, så nå som det er skolemelk får han det, men hjemme drikkes det vann til brødskiven.

Og visst man skal tenke på næringstoffer tror jeg norske barn i dag får mer enn nok av det man trenger, så lenge de i tillegg til vanlig mat spiser litt frukt og grønt.

Så da er det kanskje viktigere å tenke på om ungene får for mye av noe, og er det en ting jeg er overbevist om at de får mer enn nok av så er det sukker.

Så her i huset råder det nok ikke Nugatthysteri nei, tror hysteriet er større hos de som på¨død og liv skal prøve overbevise om at Nugatti ER et nødvendig gode.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...