Juliansmamma Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Mannen min var på møte med AF i dag, og vi fikk en gladnyhet: vi har fått DVA, selv om vi overførte papirene først i juli... Men; vi stiller likt som alle andre som fikk DVA nå. Så at vi startet i november 2004 er knekkende likegyldig for ICBF og Colombia. Skjønner jo det, vi er jo bare et nummer, en familie blandt mange. Nå er det sånn at vi klarer ikke helt å se så kaldt på det selv. Vi har trippet på distrikt i over et år, ventet på tlf i et halvt år når papirene lå på det private bhjemmet, trippet tre mndr til på distrikt etter overføring, fått sjokk over at beskjeden vi fikk fra AF ikke var sann, dvs at vi var godkjent fra Col og at vi fikk tilbake plassen fra da vi gikk ut av køen i jan 06. Nå starter vi helt fra start igjen. Monopol vil få en ny betydning etter denne runden. For dere som har relativt greie A4 adopsjoner skjønner jeg at Col synes å være et fint land å adoptere gjennom, men akkurat nå kjennes alt så himla tungt. Det hjelper IKKE å høre at alt blir bra til slutt lenger. Det gjorde det en laaaaang stund, men det er faktisk måte på. Så hva er alternativet? Å hoppe av karusellen? Nei, ikke for oss. Vi ønsker så veldig et barn til, og et søsken til Julian. Fortsette i køen hos ICBF og få barn fra alt fra om et halvt år til to år fra i dag? Det er så sinnsykt usikkert, og med tanke på åra som har gått, gjør det meg kvalm, rett og slett, å tenke på å få distrikt, få beskjed om å bytte distrikt, frem og tilbake, alt det usikre som har skjedd i Col i det siste i forhold til distrikter... Bytte land, starte fra starten i et nytt land? Vet dere, faktisk frister denne løsningen mest nå. Jeg tar gjerne imot tanker om å bytte land. Send meg gjerne en mail til [email protected] Vel, en opprørt hilsen fra en selvmedlidende 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248725-skitt-dette-gikk-feil-vei/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
thaimams Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Huff og huff...! Er så skjelden inne på forumet og har ikke fått med meg hva som har skjedd/ikke skjedd, men dette må føles forferdelig. Du har min dypeste medfølelse og sympati for både selvmedlidenhet og mere til... skjønt jeg kaller vel ikke dette å være selvmedlidende. Håper dere får råd og tips fra andre som har vært i tilsvarende situasjon. Jeg ville bare sende over en trøsteklem... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248725-skitt-dette-gikk-feil-vei/#findComment-1951601 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Uff, dette var trasig for dere. Jeg vet ikke noe om skifte av land eller noenting, men vil iallefall ønske dere lykke til videre. Beste hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248725-skitt-dette-gikk-feil-vei/#findComment-1951614 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tubby1365380674 Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Jeg sier: Stakkars dere. Ikke noe hyggelig. når det gjelder evnt. bytte av land så vil jeg iallefall forsikre meg 200% med AF om at dere faktisk stiller bakerst i køen igjen hvis det er slik du oppfatter det. Og så snakke med af om bytte evnt i neste omgang. Nå er det jo nesten ingen land med veldig kort ventetid lenegr. Men ser at de bl.a ønsker søkere til Bolivia som jo er samme kont. Men hvor lang tid det tar der er jeg ikke sikker på. Synes å ha lest at de siste ventet ca. 9 mnd og at prognosene er gode. Dersom dere kunne vurdert et litt større barn så vil jo det gå fortere i mange land. Vi byttet selv ved 3. adopsjon da ventetiden i vårt oppr. land var opp mot to år. Vi adopteret ei jebnte somde søkte foreldre til fra et annet land. Hun har nå vært hos oss i 10 mnd. mens de som sendte papirene samtidig med oss har ventet i 1 1 /2 år og enda ingen tildeling. Det var litt tungt å gå igang igjen med papirins.,, men på 3 uker var det gjort. SEr og at Sør Afrika går det raskt VB, men da taper dere vel penger?? Men sjekk grundig nå om dere faktisk ikke kan komme noe frem i køen. Barn blir det , bare dere ikke gir opp. Chile går vel og raskt hvis dere søker søskengodkj.evnt litt større bran. Vi har fått barn på 4,4 og 6.Går veldig bra. Ja mange muligeheter:)) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248725-skitt-dette-gikk-feil-vei/#findComment-1951639 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym i kveld Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Kjære dere ! Er dette virkelig mulig??????? Vi er også en av de som ble rammet av tilbaketrekkingen fra de private b.hj. Så nå ble jeg skikkelig sjokkert over å høre hvilken beskjed dere har fått fra AF. Vi har blitt fortalt Fra AF at "våre" saker skulle bli prioritert av ICBF. Hva har skjedd? Når hadde AF tenkt å info oss? Vi har ikke hørt noe om dette. Nå ble jeg virkelig fortvilt av det hele. Virkelig lei......... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248725-skitt-dette-gikk-feil-vei/#findComment-1951770 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gøy Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Huff og huff.... stakkars dere.... Af kan vel ikke bare love tingpå den måten??? Og så plutselig trekke det.... Føler med dere, og vet sannelig ikke hva vi hadde gjort, men tanken på nytt land når man allerede har Col, frister ikke akkurat nå for oss, selv om vi kan risikere å vente og vente og vente og tilbakeføres og vente - slik som med dere. Håper at siste info til dere var feil, og at dere PRIORITERES i Colombia!! Lykke til - følger med saken deres videre, og håper det bare plutselig snur!!! Lykke lykke til!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248725-skitt-dette-gikk-feil-vei/#findComment-1951865 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snø Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Huff og huff og huff, juliansmamma! :-( Jeg har sendt deg en mail... trøsteklem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248725-skitt-dette-gikk-feil-vei/#findComment-1951967 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juliansmamma Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Huff og huff.... stakkars dere.... Af kan vel ikke bare love tingpå den måten??? Og så plutselig trekke det.... Føler med dere, og vet sannelig ikke hva vi hadde gjort, men tanken på nytt land når man allerede har Col, frister ikke akkurat nå for oss, selv om vi kan risikere å vente og vente og vente og tilbakeføres og vente - slik som med dere. Håper at siste info til dere var feil, og at dere PRIORITERES i Colombia!! Lykke til - følger med saken deres videre, og håper det bare plutselig snur!!! Lykke lykke til!! Takk for svar. Det kan jo virke som om ICBF prioriterte oss litt da de ga oss godkjenning etter kun tre mndr. Får håpe det betyr at de har et distrikt til oss snart. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248725-skitt-dette-gikk-feil-vei/#findComment-1952763 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juliansmamma Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Kjære dere ! Er dette virkelig mulig??????? Vi er også en av de som ble rammet av tilbaketrekkingen fra de private b.hj. Så nå ble jeg skikkelig sjokkert over å høre hvilken beskjed dere har fått fra AF. Vi har blitt fortalt Fra AF at "våre" saker skulle bli prioritert av ICBF. Hva har skjedd? Når hadde AF tenkt å info oss? Vi har ikke hørt noe om dette. Nå ble jeg virkelig fortvilt av det hele. Virkelig lei......... Hei. Det var trist å høre, og jeg kan vel tillate meg å si at jeg skjønner hvordan dere har det om dagen ;-( AF sa at de ikke kan pushe på ICBF da det kan berøre samarbeide mellom landene, og at det igjen kan gå utover andre som har sakene sine i Col. Skjønner jo at man ikke ønsker det, men skjønner heller ikke at det kan være så ille å prioritere oss, tror ikke vi er særlig mer enn 6-7 familier som er i denne situasjonen. Det jeg fikk beskjed om, var at de i og for seg hadde prioritert oss, da de hadde gitt oss godkjenning så raskt. Nå trodde jeg i utgangspunktet at DVA datoen mai 05 skulle gjelde, men da har vi altså fått dato oktober 06 i stedet. Når det gjelder å prioritere oss i forhold til distrikt og tildelinger, skjønte jeg det som at det kunne ingen love oss, men vi kunne håpe. Håpe!!! Å få distrikt kunne ta alt fra 2 mndr til et år, og etter det kunne det gå alt fra uker til nok et år å få tildeling. Så her er det bare å smøre seg med tålmodighet. Når sendte dere papirene deres første gang? Om du ikke vil skrive det her, kan du gjerne sende meg en mail. Mailadr står i hovedinnlegget her. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248725-skitt-dette-gikk-feil-vei/#findComment-1952768 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juliansmamma Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Jeg sier: Stakkars dere. Ikke noe hyggelig. når det gjelder evnt. bytte av land så vil jeg iallefall forsikre meg 200% med AF om at dere faktisk stiller bakerst i køen igjen hvis det er slik du oppfatter det. Og så snakke med af om bytte evnt i neste omgang. Nå er det jo nesten ingen land med veldig kort ventetid lenegr. Men ser at de bl.a ønsker søkere til Bolivia som jo er samme kont. Men hvor lang tid det tar der er jeg ikke sikker på. Synes å ha lest at de siste ventet ca. 9 mnd og at prognosene er gode. Dersom dere kunne vurdert et litt større barn så vil jo det gå fortere i mange land. Vi byttet selv ved 3. adopsjon da ventetiden i vårt oppr. land var opp mot to år. Vi adopteret ei jebnte somde søkte foreldre til fra et annet land. Hun har nå vært hos oss i 10 mnd. mens de som sendte papirene samtidig med oss har ventet i 1 1 /2 år og enda ingen tildeling. Det var litt tungt å gå igang igjen med papirins.,, men på 3 uker var det gjort. SEr og at Sør Afrika går det raskt VB, men da taper dere vel penger?? Men sjekk grundig nå om dere faktisk ikke kan komme noe frem i køen. Barn blir det , bare dere ikke gir opp. Chile går vel og raskt hvis dere søker søskengodkj.evnt litt større bran. Vi har fått barn på 4,4 og 6.Går veldig bra. Ja mange muligeheter:)) Takk for svar. Det er nesten sånn at alle muligheten vi har, for det er jo mange, gjør meg svimmel. Skulle ønske noen bare kunne peke ut veien for oss. Men vi er i tenkemodus, og finner nok ut av veien videre når helga er omme. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248725-skitt-dette-gikk-feil-vei/#findComment-1952772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juliansmamma Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Uff, dette var trasig for dere. Jeg vet ikke noe om skifte av land eller noenting, men vil iallefall ønske dere lykke til videre. Beste hilsen fra Takk AAA, lykkeønskninger er ALLTID velkomne. Det er faktisk en god støtte å skrive litt her på DOL. Så takk igjen!! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248725-skitt-dette-gikk-feil-vei/#findComment-1952773 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juliansmamma Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Huff og huff...! Er så skjelden inne på forumet og har ikke fått med meg hva som har skjedd/ikke skjedd, men dette må føles forferdelig. Du har min dypeste medfølelse og sympati for både selvmedlidenhet og mere til... skjønt jeg kaller vel ikke dette å være selvmedlidende. Håper dere får råd og tips fra andre som har vært i tilsvarende situasjon. Jeg ville bare sende over en trøsteklem... Takk for klemmen ;-)) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248725-skitt-dette-gikk-feil-vei/#findComment-1952774 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juliansmamma Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Huff og huff og huff, juliansmamma! :-( Jeg har sendt deg en mail... trøsteklem fra Takk for mail;-)) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248725-skitt-dette-gikk-feil-vei/#findComment-1952775 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trk1365380645 Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Uff, så utrolig kjedelig! Skjønner utrolig godt at dette føles forferdelig for dere. Tenker på dere og håper at dere finner en god løsning. Varme klemmer fra trk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248725-skitt-dette-gikk-feil-vei/#findComment-1952798 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colombiamamma Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Har dere fått ny godkjenning eller ny DVA dato? Eller begge deler? Når jeg leste ditt første innlegg trodde jeg dere igjen ventet på ny godkjenning....men når jeg leser i svar lenger nede i tråden virker det som dere har fått godkjenning på nytt alt.... Da er dere vel nå tilbake der dere var før dere gikk over til de private?? Dere venter nå på distrikt? I så fall kan det vell fortsatt være dere vil bli prioritert? Eller sa AF at dere ikke ville bli det? XXX for at ventetiden videre ikke blir så lang men at dere snart kan rope ut en gladmelding om distrikt. Dere ha jo alt ventet alt for lenge! Kan ikke forstå at dere uansett vil spare noe på å bytte land. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248725-skitt-dette-gikk-feil-vei/#findComment-1954218 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juliansmamma Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 Har dere fått ny godkjenning eller ny DVA dato? Eller begge deler? Når jeg leste ditt første innlegg trodde jeg dere igjen ventet på ny godkjenning....men når jeg leser i svar lenger nede i tråden virker det som dere har fått godkjenning på nytt alt.... Da er dere vel nå tilbake der dere var før dere gikk over til de private?? Dere venter nå på distrikt? I så fall kan det vell fortsatt være dere vil bli prioritert? Eller sa AF at dere ikke ville bli det? XXX for at ventetiden videre ikke blir så lang men at dere snart kan rope ut en gladmelding om distrikt. Dere ha jo alt ventet alt for lenge! Kan ikke forstå at dere uansett vil spare noe på å bytte land. Da jeg skrev første innlegg hadde vi ikke fått DVA, men det fikk vi dagen etter. Vi trodde DVA fra mai 05 skulle gjelde, men det gjør den ikke. Det gjør DVA oktober 06. Dermed stiller vi likt som andre med DVA 06, selv om vi har vært i mølla tidligere. Det kan ta opp mot et år å få distrikt, og opp mot et nytt år å få tildeling, men dette er selvfølgelig i verste tilfelle. Tenkte da at f.eks Kina med sine nå 15 mndr kunne friste mer. Ja, det ville kanskje ta lang tid, men der er det mer orden og struktur på tildelingene. Det har vært mye frem og tilbake i denne saken, og det er frustrerende med all denne usikkerheten. Kanskje vanskelig for andre å sette seg inn i, men alt som har skjedd har gjort at vi ønsker å se etter løsninger, og til å bidra selv aktivt til at noe snart skal skje. Siden verken AF eller vi kan gjøre noe for at saken skal gå hurtigere i ICBF, tenkte vi at ved å bytte land, ville vi føle at vi fikk litt kontroll på hva som skulle skje. Slik det er nå, kan vi jo i praksis få tildeling alt fra om et par-tre mndr til om to år. Det er ganske nervepirrende å ikke vite mer. Vi hadde nok ikke ant at det var så store forskjeller i Colombia, var nok litt blindet av den greie saksgangen gjennom Los Pisingos sist. Sikkert dumt av oss å tro at ting skulle gå like greit.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248725-skitt-dette-gikk-feil-vei/#findComment-1954810 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colombiamamma Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Da jeg skrev første innlegg hadde vi ikke fått DVA, men det fikk vi dagen etter. Vi trodde DVA fra mai 05 skulle gjelde, men det gjør den ikke. Det gjør DVA oktober 06. Dermed stiller vi likt som andre med DVA 06, selv om vi har vært i mølla tidligere. Det kan ta opp mot et år å få distrikt, og opp mot et nytt år å få tildeling, men dette er selvfølgelig i verste tilfelle. Tenkte da at f.eks Kina med sine nå 15 mndr kunne friste mer. Ja, det ville kanskje ta lang tid, men der er det mer orden og struktur på tildelingene. Det har vært mye frem og tilbake i denne saken, og det er frustrerende med all denne usikkerheten. Kanskje vanskelig for andre å sette seg inn i, men alt som har skjedd har gjort at vi ønsker å se etter løsninger, og til å bidra selv aktivt til at noe snart skal skje. Siden verken AF eller vi kan gjøre noe for at saken skal gå hurtigere i ICBF, tenkte vi at ved å bytte land, ville vi føle at vi fikk litt kontroll på hva som skulle skje. Slik det er nå, kan vi jo i praksis få tildeling alt fra om et par-tre mndr til om to år. Det er ganske nervepirrende å ikke vite mer. Vi hadde nok ikke ant at det var så store forskjeller i Colombia, var nok litt blindet av den greie saksgangen gjennom Los Pisingos sist. Sikkert dumt av oss å tro at ting skulle gå like greit.... Uff ja, ikke godt å vite hva vi selv heller hadde gjort i samme situasjon....... Sist prosess hos oss også gikk mye raskere og greiere enn denne gangen. Synd ventetiden har gått sånn opp i Colombia. Lykke til samme hva dere bestemmer dere for. Kjennere en familie som skiftet fra Colombia til Kina etter mye motgang i Colombia. De har nå en nydelig liten Kina prisesse. Så selv om landet deres var Colombia veldig lenge sier de nå at Kina har gitt de en skikkelig go`jente. Det føltes for de på samme måten som du sier. Godt å skifte land å møte et nytt system. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248725-skitt-dette-gikk-feil-vei/#findComment-1955024 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.