Gå til innhold

Vet ikke helt om jeg tør, men...

Gjest å reise alene med små barn...

Anbefalte innlegg

Gjest å reise alene med små barn...

Foreldrene mine har nylig flyttet til Kreta og etter planen skal jeg og ungene (5,5 år og 6 mnd) reise ned og besøke dem om 10 dager. Vi skal etter planen være der i 6 dager.

Jeg vet at når vi først er der nede går alt fint med god hjelp av to besteforeldre som verker etter å hjelpe meg med de små, men hva med flyturen...?

Flyturen fra oslo til kreta tar ca 4 timer og jeg ser for meg de verste scenene mens vi sitter på flyet. I realiteten er storebror moden for alderen og fornuftig, rolig og grei, og lillesøster er også som regel rolig (selv om tennene er på vei)

Vi blir fulgt av pappaen og møtt av besteforeldrene. Det går vel supert......eller...?

Noen med erfainger?

(Ps jeg har god erfaring med å reise med eldstemann, men da sammen med pappaen)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/248989-vet-ikke-helt-om-jeg-t%C3%B8r-men/
Del på andre sider

Fortsetter under...

IMM1365380467

vi kom nettopp hjem fra Kreta med jente på 4.5 år og lillebror på 5 mnd. Vi dro riktignok med begge foreldrene, men flyet hjem var 2.5 t forsinket, men begge barna sov hele veien på flyet og var ellers to små engler. Hadde babybjørnsele til lillebror, og bilstol med helt til gate'n. Bestilte også sete helt fremst i flyet slik at lillebror sov i sånn seng på veggen. Det var supert, spesielt når vi skulle spise. Ellers ammet jeg både på letting og landing, og han gråt ikke noe. Tror fint jeg skulle klart turen alene hvis de hadde oppført seg like fint. Ta det med ro, og ikke vær redd for å spørre personalet om hjelp. GOD TUR

Gromit1365380741

Jeg reiste alene hjem fra Spania da eldstemann var 3 år og lillebroren var 5 mnd. Det gikk strålende! Tok med bilstolen på flyet og der sov minstemann nesten hele veien. Det eneste som var litt pes var å komme seg fra innsjekkingen til gaten via tax free med bag med ekstra skift, håndveske, bilstol, 3-åring i hånden og baby på magen. Det var heldigvis noen som skulle med samme fly som forbarmet seg over meg!

Dette kommer til å gå så bra! God tur!

Da jenta mi var baby resite vi mye, og det var tungvint å bære henne pluss alt det andre.

Helt til en flyvertinne sa at jeg kunne bruke vogna helt inn til flydøra, der pakket de den så til bagasjerommet. Når jeg kom ut av flyet sto vogna klar!

Det er 12 år siden og hun sa jeg hadde krav på det!

Reisene ble etter det en drøm....

Jeg har ikke reist så langt alene med barna, men har kjørt fly alene med tre barn på 6,5 og 3 mnd, samt kjørt bil alene med dem i 10 timer når de var 6,5 og 8 mnd gamle.

Det har gått greit begge deler. Ja, man blir litt svett i trøya innimellom, men så går det helt greit likevel.

Det du bør forberede storebror på er at du kanskje må skifte bleie på flyet. Da kan det være greit at han enten er med eller sitter igjen på plassene deres.

Da vi dro til USA i sommer (barna var da 6,5 og 8 mnd gamle - men vi var 2 voksne) hadde vi eget sete til minstemann. Det var ubetalelig deilig!!! Kanskje litt sent å gjøre noe med det nå, men du kan jo høre med flyvertinnene om det er noe ledig sete slik at dere får ett ekstra til babyen. (Ta med bilstolen på flyet.)

Ellers er det om å gjøre å ha med nok underholdning til den store og nok mat og drikke til alle mann!

Det går så fint så!

Annonse

Jeg ville reist. Det går sikkert bra! Dere kommer til å kose dere, og besteforeldrene gleder seg sikkert.

Reiste nylig alene til statene med min 7 åring, det gikk helt smertefritt. Selvsagt noe annet når du har med en baby, men jeg vil tro at det også går bra.

god tur :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...