Gjest lisel Skrevet 16. april 2001 Del Skrevet 16. april 2001 Hei! Har kikka og soekt om svar paa dette, men fant ikke noe. Jeg er ferdig med doktorgradsstudier i USA i juni, og kommer til aa flytte hjem. Har passert de 30, og forloveden og jeg er veldig innstilt paa aa starte familie foroekelse snart. Jeg har mottatt stipender fra laanekassa som student, men utdannelsen er jo ferdig dette vaarsemesteret. Jeg har enda ikke noen jobb klar i Norge, og jeg vet jeg maa ha inntekt i 6 maaneder av de siste 10 maanedene foer barnet blir foedt (eller er det foer 3 uker foer termin siden dette er den vanligste dagen aa gaa ut i permisjon paa?) La oss si jeg faar jobb i loepet av hoesten, og faar jobbet i 4-5 maaneder foer termin, kan da tiden som student regnes med som 'loennsinntekt innen de siste 10 maaneder'? Hva vil permisjons-utbetalingene regnes ut ifra - kan jeg da faa regnet de fra gjennomsnittet av de maanedene jeg har vaert ansatt? Hvis jeg har fast jobb, men ikke rett til noen permisjons penger (hvis ikke studiestoenad/stipend teller med) hva vil da skje naar jeg naermer meg termin? Er det vanlig at en faar noen uker med sykemelding iallefall? Hvor mange er det vanlig aa gi? Pappaen vil i dette tilfelle ha hatt fast jobb i Norge i mange aar, og jeg vet han eventuelt kan ta permisjon etter de foerste 6 ukene hvis jeg gaar tilbake i full jobb, -kan jeg saa faa sykemelding for disse 6 foerste ukene? Faar vi engangsstoenaden hvis pappaen tar permisjon paa denne maaten? Mange spoersmaal her, setter stor pris paa svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24899-svangerskapspermisjonferdig-studentutenlandsarbeidende/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene Grøneng Skrevet 17. april 2001 Del Skrevet 17. april 2001 Studier regnes ikke likt med arbeid med mindre du har lønn fra arbeidsgiver i studietiden. får du ikke jobbet nok før du tar permisjon, fåe du engangsstønaden på kr 32138. Sykmelding er kun aktuelt hvis du ikke kan jobbe pga sykdom (ikke graviditet som sådan). Dette avgjør legen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24899-svangerskapspermisjonferdig-studentutenlandsarbeidende/#findComment-104109 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.