Gjest Persille Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 dessuten trur jeg at jeg gjør en langt bedre jobb, enn mange andre pedledere. At jeg synes ting er slitsomt og i perioder gjør mindre av det betyr ikke at jeg er en dårlig pedleder. Alle mennesker har perioder der ting er tyngre å gjennomfør At du er ped.leder gjør at dette er enda verre! Jeg personlig ville satt én assistent på denne jenta, og gitt vedkommende ansvar for å hele tiden dra igang aktiviteter for å inkludere andre barn. F.eks starte med en lek, være nede på gulvet med jenta og leke, og når andre barn kommer for å være med - si at de SELVFØLGELIG kan det, og her i bhg kan alle leke med alle, og det er så koselig når flere vil være med - osv. Det er ikke sånn at DU må gjøre alt som skal gjøres på avdelingen din, du delegerer ansvar til de andre. På den måten får dere alle en bedre hverdag, og asssistentene føler seg langt mer betydningsfulle enn når de bare blir degradert til bleieskift. Når en ped.leder skriver et innlegg som dette - så tennes varsellamper hos meg. Hadde du skrevet vi har prøvd slik og sånn og dette - men dessverre uten resultat, og når trenger jeg hjelp til forslag, så hadde saken vært en annen. Men du starter med å si at du vil ha andre forslag enn å delta i lek (som er det ELEMENTÆRE!!) fordi det er så slitsomt?! Det er ille... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/249092-stenger-andre-ute-fra-lek/page/2/#findComment-1956158 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Nei, det er ikke så lett å finne en anna jobb. Er også nødt til å finne en jobb hvor lønna ikke er mindre enn ei pedleder lønn. Jo - det er lett, og det er lett å finne en jobb som er bedre betalt enn ped.leder. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/249092-stenger-andre-ute-fra-lek/page/2/#findComment-1956160 Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Ja, vi kunne ha vært flinkere der, men håper på andre tips også, det er sååå slitsomt å være med i lek:) Slitsomt å være med i lek? Da må det da være en utrolig slitsom jobb du har om du er i en barnehage?? Om du ikke sier det på jobb så vil vel det merkes at dette er faktisk noe du ikke liker..... Hm...da tror jeg faktisk at jeg ville funnet meg noe annet:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/249092-stenger-andre-ute-fra-lek/page/2/#findComment-1956166 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paloma Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 "Trodde skjenn var gammeldags og politisk ukorrekt for tiden jeg" ja, så ser du også hvor mange barn og unge som rett og slett er skikkelig ufordragelige i dagens samfunn også .... Så her i huset går vi for god gammeldags skjenn, barna hører og de oppfører seg fint. Da er det antagelig jeg som kjefter feil,for jo mer jeg kjefter, jo mer ufordragelige blir ungene, og jo mer kjefter de på hverandre.. Så nå jobber jeg med selvbeherskelse og ros og positiv forsterkning. Det høres fornuftig ut i teorien, og det er i alle fall mye hyggeligere for alle parter. Så får vi se om en stund om det virker! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/249092-stenger-andre-ute-fra-lek/page/2/#findComment-1956172 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Det er jeg faktisk helt enig i. En trygg og harmonisk unge tåler godt å føle skam om han påfører andre smerte og vonde dager... Men at den som blir holdt utenfor/mobbet skal vente til mobberen bare finner ut at det kanskje går an å la være, det er liksom ikke like greitt. Enig med deg. Pedagogikk er så mangt, ikka alltid like fornuftig:-) Godt skrevet! Og jeg er pedagog ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/249092-stenger-andre-ute-fra-lek/page/2/#findComment-1956173 Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Godt skrevet! Og jeg er pedagog ;-) Pedagog jeg også, man av og tilser man jo at man kommer like langt med sunn fornuft, ikke sant? :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/249092-stenger-andre-ute-fra-lek/page/2/#findComment-1956362 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AveM Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Ja, vi kunne ha vært flinkere der, men håper på andre tips også, det er sååå slitsomt å være med i lek:) Dere voksne må anstrenge dere litt ekstra en periode for at alle barna skal leke fint sammen. Det er da først og fremst for barna sin del. Gi jenta masse oppmerksomhet de gangene hun inkluderer andre barn, la henne se at de andre barna også får oppmerksomhet når alle får være med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/249092-stenger-andre-ute-fra-lek/page/2/#findComment-1956380 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Pedagog jeg også, man av og tilser man jo at man kommer like langt med sunn fornuft, ikke sant? :-) Jepp! Dessuten er det ikke alltid like lett å opptre pedagogisk på hjemmebane ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/249092-stenger-andre-ute-fra-lek/page/2/#findComment-1956516 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trenger litt tips Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 At du er ped.leder gjør at dette er enda verre! Jeg personlig ville satt én assistent på denne jenta, og gitt vedkommende ansvar for å hele tiden dra igang aktiviteter for å inkludere andre barn. F.eks starte med en lek, være nede på gulvet med jenta og leke, og når andre barn kommer for å være med - si at de SELVFØLGELIG kan det, og her i bhg kan alle leke med alle, og det er så koselig når flere vil være med - osv. Det er ikke sånn at DU må gjøre alt som skal gjøres på avdelingen din, du delegerer ansvar til de andre. På den måten får dere alle en bedre hverdag, og asssistentene føler seg langt mer betydningsfulle enn når de bare blir degradert til bleieskift. Når en ped.leder skriver et innlegg som dette - så tennes varsellamper hos meg. Hadde du skrevet vi har prøvd slik og sånn og dette - men dessverre uten resultat, og når trenger jeg hjelp til forslag, så hadde saken vært en annen. Men du starter med å si at du vil ha andre forslag enn å delta i lek (som er det ELEMENTÆRE!!) fordi det er så slitsomt?! Det er ille... Vi leker endel sammen med barna på vår avdeling og kanskje spesielt de minste. Denne jenta er blant de største og de er i utgangspunktet ofte veldig selvstendig i lek og liker også å få være i fred. Vi synes det er mer krevende å leke alle de rollelekene som de leker enn å leke mer enkle leker med de minste også siden de i utgangspunktet er svært flinke å leke og de andre er inkluderende, med unntak av denne jenta. Men ulempem med dol er at om man skriver noe litt på skeiva og det kanskje ikke er helt slik man mener det, så skal dere alle ta personen i stedet for å komme med råd. Forøvrig har jeg bestemt meg for at vi skal bli enda flinkere å delta både aktivt og holde oss i nærheten av denne jenta for å forhindre utestenging. Vi skal altså leke mer, men også ved å holde oss i nærheten klare å øve opp at jenta blir mer innkluderende. Synes dere er snar å fordømme folk. Prøv heller ved en annen gang å spørre enn å fordømme. Feks mener du som pedleder at man ikke skal leke sammen med ungene eller leker du aldri sammen med ungene istedenfor å be folk å finne seg en ny jobb. Alle kan si og tenke noe, men det er hva man i praksis gjør som teller. Selv om jeg synes det til tider er krevende og slitsomt å delta i lek, så betyr ikke det at jeg ikke gjør det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/249092-stenger-andre-ute-fra-lek/page/2/#findComment-1956768 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Vi leker endel sammen med barna på vår avdeling og kanskje spesielt de minste. Denne jenta er blant de største og de er i utgangspunktet ofte veldig selvstendig i lek og liker også å få være i fred. Vi synes det er mer krevende å leke alle de rollelekene som de leker enn å leke mer enkle leker med de minste også siden de i utgangspunktet er svært flinke å leke og de andre er inkluderende, med unntak av denne jenta. Men ulempem med dol er at om man skriver noe litt på skeiva og det kanskje ikke er helt slik man mener det, så skal dere alle ta personen i stedet for å komme med råd. Forøvrig har jeg bestemt meg for at vi skal bli enda flinkere å delta både aktivt og holde oss i nærheten av denne jenta for å forhindre utestenging. Vi skal altså leke mer, men også ved å holde oss i nærheten klare å øve opp at jenta blir mer innkluderende. Synes dere er snar å fordømme folk. Prøv heller ved en annen gang å spørre enn å fordømme. Feks mener du som pedleder at man ikke skal leke sammen med ungene eller leker du aldri sammen med ungene istedenfor å be folk å finne seg en ny jobb. Alle kan si og tenke noe, men det er hva man i praksis gjør som teller. Selv om jeg synes det til tider er krevende og slitsomt å delta i lek, så betyr ikke det at jeg ikke gjør det. "Selv om jeg synes det til tider er krevende og slitsomt å delta i lek, så betyr ikke det at jeg ikke gjør det. " Det var ikke det du skrev - du skrev at vi skulle komme med andre råd - fordi det var så slitsomt. Vi er ikke dine venner. Vi svarer på akkurat det du skriver, uten å vite noen ting om bakgrunn eller historie for innlegget (som oftest). Det er både en fordel og en ulempe - men du må være klar over at vi svarer ut fra det vi leser, ikke ut fra hva du tenker når du skriver. Vi kan ikke ta høyde for at du egentlig ikke mener det du skriver? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/249092-stenger-andre-ute-fra-lek/page/2/#findComment-1957463 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kanskje litt i overkant Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 At du er ped.leder gjør at dette er enda verre! Jeg personlig ville satt én assistent på denne jenta, og gitt vedkommende ansvar for å hele tiden dra igang aktiviteter for å inkludere andre barn. F.eks starte med en lek, være nede på gulvet med jenta og leke, og når andre barn kommer for å være med - si at de SELVFØLGELIG kan det, og her i bhg kan alle leke med alle, og det er så koselig når flere vil være med - osv. Det er ikke sånn at DU må gjøre alt som skal gjøres på avdelingen din, du delegerer ansvar til de andre. På den måten får dere alle en bedre hverdag, og asssistentene føler seg langt mer betydningsfulle enn når de bare blir degradert til bleieskift. Når en ped.leder skriver et innlegg som dette - så tennes varsellamper hos meg. Hadde du skrevet vi har prøvd slik og sånn og dette - men dessverre uten resultat, og når trenger jeg hjelp til forslag, så hadde saken vært en annen. Men du starter med å si at du vil ha andre forslag enn å delta i lek (som er det ELEMENTÆRE!!) fordi det er så slitsomt?! Det er ille... Hun er jo bare ærlig - og hun søker jo råd her på DOL? Er dere ikke litt harde nå? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/249092-stenger-andre-ute-fra-lek/page/2/#findComment-1958597 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Hun er jo bare ærlig - og hun søker jo råd her på DOL? Er dere ikke litt harde nå? Er det hardt å si til en ped.leder at jeg synes det er helt utrolig at man kan tillate seg å si at det er slitsomt å være i lek med barn - når det er snakk om et barn som har problemer? Hva er vitsen med å være ped.leder om man har det synet på det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/249092-stenger-andre-ute-fra-lek/page/2/#findComment-1959677 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.