Gå til innhold

Gave til barnehagepersonale - kan jeg forskjellsbehandle?

Anbefalte innlegg

Vi har fått tilbud om plass i bhg i vår egen bydel (etter 3 år…) og takker selvsagt ja til denne plassen. I den gamle bhg - som vi er svært fornøyde med - hadde vi en fantastisk avdelingsleder - virkelig eksepsjonell. Hun fikk oss voksne til å føle at nettopp vårt barn var utrolig spesiellt - og etter å ha pratet med andre foreldre så skjønner jeg at alle sitter med denne følelsen. Det verste med å slutte er faktisk at vi ikke får tatt med oss denne fantastiske personen. Så kommer spørsmålet. Går det i det hele tatt an å påskjønne henne ekstra i forhold til de andre ansatte - for eksempel ved å sende noe hjem til henne, eller blir dette veldig feil? Jeg vil ikke gjøre noe feil her, men ønsker virkelig å formidle til henne hvor utrolig fornøyde vi er med henne.

Fortsetter under...

Gjest Flystripa

Send noe hjem til henne. Du gjør ingenting galt i å påskjønne henne noe ekstra.

Jeg vet om ei som var assistent på et barn med ekstra behov i flere år. Da deres veier skiltes, fikk assistenten en gave fra barnets foreldre. Det var et glassfat fra Steninge slott, (til 1000 kr!), med bilde av en gris.

Grisen symboliserte at ungen var en heldiggris, som hadde hatt denne dama som sin assistent i disse årene. Det var en nydelig og rørende gave, som hun for alltid vil ta vare på som et minne om akkurat den ungen.

Da vår eldste gutt var ferdig i barnehagen i juni, ga vi håndduk m/navnet brodert på til de ansatte. En suksess!

Jeg vet ikke hva som er rett eller galt i slike situasjoner. Men dersom det ikke er riktig å gi en spesiell gave, så gi i alle fall et fint kort som du legger litt arbeid i, og hvor du får frem nettopp det du vil at hun skal få høre fra dere :-)

ringerikskringla

da vår datter sluttet i høst fikk de 3 tantene hun har hatt mest med og gjøre hele tiden gave av henne.

de sto alle med tårer i øynene og synes det var kjempe koselig.

selv om de ser henne nesten hver dag nå også når vi skal hente lille søster.

Annonse

Gjest hurpete

da vår datter sluttet i høst fikk de 3 tantene hun har hatt mest med og gjøre hele tiden gave av henne.

de sto alle med tårer i øynene og synes det var kjempe koselig.

selv om de ser henne nesten hver dag nå også når vi skal hente lille søster.

Hadde hun tre av sine tanter i barnehagen?

ringerikskringla

Hadde hun tre av sine tanter i barnehagen?

så var det dette tante styret som jeg alltid glemmer att jeg ikke må skrive på dette forumet.

men enten dere liker det eller ei så er de ansatte på hennes avdeling vant til og bli kalt barnehagetanter..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...