Gå til innhold

En ukes varsel - for kort?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis den er (nesten) obligatorisk, f.eks. ved at man må betale (dyrt, ikke en hundrelapp) hvis man ikke kan stille, synes jeg det er for kort. Likedan hvis det er veldig viktig at det er (nesten) 100% oppmøte.

Hvis det aksepteres at man ikke kan komme (altså uten bøter eller annen "straff"), er det vel OK. Men det ideelle er om slike datoer varsles _lenge_ i forveien, f.eks. allerede rundt semesterstart, og så gir man en påminnelse når det nærmer seg.

Annonse

Gjest lill kort

Hvis de gjennom (referat fra) foreldremøte vet at det er omtrent på denne tiden, og man ikke må betale hvis man ikke kan møte opp, så synes jeg en ukes frist er greit. Men da må det settes opp en liste med alternative jobber for de som ikke kan møte (noe man kan ta med seg hjem for å sy, vaske osv), eller noe en kan ordne en annen ettermiddag (feks å lakke noe fredag ettermiddag som trenger tørketid over helgen). En ukes frist _kan_ være litt kort.

Komer også an på om det er oppgaver en kan ha med barn på (rake løv osv) eller om det er oppgaver som er vanskelig å få gjort med barna tilstede. En uke kan være kort frist å få tak i barnevakt (hvis det er barn med enslige foreldre spesielt).

Gjest Persille

Ja. Jeg ville hatt varsel så tidlig som mulig. Gjerne i begynnelsen av barnehageåret (regner med det er det det gjelder her) hvis det er noe du vet vil komme.

Hadde håpet jeg skulle slippe det i høst - men nå ser jeg at jeg trenger hjelp for å bli ferdig.

Og så er det jo dumt om det blir vinter før vi får gjort det da :)

Hadde håpet jeg skulle slippe det i høst - men nå ser jeg at jeg trenger hjelp for å bli ferdig.

Og så er det jo dumt om det blir vinter før vi får gjort det da :)

Da skjønner jeg dilemmaet ditt. Du kan jo sende ut beskjed og håpe på at de fleste kan komme, evt. si at de som kommer denne gangen slipper neste gang eller lignende.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...