Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvor stor er sannsynligheten for å få barn før terminen som førstefødende?

Ber dere ikke om å regne her, men hadde vært fint å få deres tanker og ideer samt når deres førstefødte viste seg. .. før eller etter terminen.

Har selv termin 21 oktober (veldig usikker da legen ikke ville tro meg før i uke 26 og jeg var derfor for sen iforhold til ultralyd)

Det er altså .. 12 dager igjen.. og jeg venter spent..

kommer'n før eller etter den tiden..??

Gleder meg, men er lei av å vente.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/249220-termin-og-f%C3%B8rstef%C3%B8dt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det sies at fødsler er genetisk, altså arvelig. Gikk din mor over tiden eller ikke,

var fødselen 'lett' eller ikke.

Setefødsel? Tvillinger?

Keisersnitt? Hva er vanlig i din familie?

LYKKE TIL!!!

min første blei født 1mnd før termin på dagen.

nr2 kom 3 dager etter termin

nr3. kom 11dager før termin

Annonse

De fleste går vel til termin eller litt lenger med førstemann. Men mange gjør det ikke.

Min førstemann kom på 36+6 og ble altså prematur.

Andremann kom på 35 og var også prematur (selv om jeg tror UL-termin var feil).

Tredjemann kom på 37+3 - når alle regnet med at jeg kom til å få en ny prematur baby...

Det sies at fødsler er genetisk, altså arvelig. Gikk din mor over tiden eller ikke,

var fødselen 'lett' eller ikke.

Setefødsel? Tvillinger?

Keisersnitt? Hva er vanlig i din familie?

LYKKE TIL!!!

Vel, akkurat det stemmer overhodet ikke for mor og meg. Hun hadde to lette svangerskap og to lette, kjappe fødsler.

Jeg hadde 3 tøffe svangerskap, 1 seteleie med keisersnitt, 1 laaaaaaaang fødsel og 1 kjempevond og lang fødsel.

Jeg fødte 4 dager før UL-termin og 9 dager før min egen termin.

Vannet gikk 1 uke før UL-termin men veene ville ikke settes igang fordi en bit av fosterhinnen hadde lagt seg foran åpningen. Normalt sett ville jeg altså ha født en uke før termin.

Psykisk var jeg så innstilt på å gå 14 dager over tiden at jeg ikke helt skjønte at ting var på gang da jeg ble satt igang 2 dager etter vannavgang.

Men, det går altså an å føde før termin som førstegangs!!

Annonse

Min første kom 11 dager før tiden, så imorgen da... ;-)

Antagelig kom hun før tiden fordi jeg hadde begynnende svangerskapsforgiftning. Hos noen "ordner" kroppen opp selv ved å gå i "fødemodus".

Andre gang fødte jeg tre dager over tiden og tredje gang ble jeg igangsatt ti dager før.

Lykke til - Skjønner godt hvordan du har det nå ;-)

Jeg ble satt i gang 13 dager før termin pga. svangerskapsforgiftning. men tror ikke han hadde kommet noe særliog før nei... Han ville ikke ut med det samme, og mor ble plaget med maserier i to døgn før fødselen satt i gang.

hadde 1 cm åpning da jeg ble sjekket 15 dager før termin...

De jeg kjenner med barn har fått den førstefødte etter termin. Noen med bare få dager, mens par med to uker.

Lykke til! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...